Wat eet/drink jij met oud en nieuw?

hier hetzelfde, smorgens vroeg een boterham en de rest van de tijd oliebollen, oliebollen en voor de afwisseling een appelbeignet :D

Meestal sta ik rond 7 uur op. Hoewel ik dan vaak al vanaf 4 uur wakker ben en in me bed rond stuiter met de gedachte van het is zo ver: ), maar anderzijds dan toch ook nog wat slaap pakken.

Dus dan om 7 uur even naar mijn buurman zijn bakkerij even rustig bakje koffie drinken met een lekker broodje vette hap gaat er ochtends niet zo lekker in. Daarna vaak toch nog even snel de lokale vuurwerk winkel in. En tsja dan kom je altijd wel wat leuks tegen : ).

Overdag eet ik altijd vluchtig even wat oliebollen met wat een glaasje fris erbij, Geef mezelf nooit rust op oud en nieuw.

's avonds met de familie altijd gezellig eten, Hoewel ik altijd bij de eerste beste klap in de straat naar buiten race in de hoop een mooi blok of dergelijke de lucht in te zien gaan: ). en ik ga 's avonds altijd even langs bij mijn werk om oom uur of 22.00 bedrijf ligt op loopafstand.

En om 24.00 eerst stoken als een malle:D
en dan om een 1 uur met de buren en mijn ouders die op bezoek zijn dan. even een stukje taart met een biertje, Ik ben namelijk op 1 januari jarig vandaar.

's nachts zo nu en dan even een appelflap, beignets en wat biertjes.

@Jupilerfreak:

Wat is er niet lekker aan dan? ik doe het elke week in onze lokale bar :P

Wel met Heineken ofcourse :D

Nee, Oliebollen en bier, dat smaakt pas echt niet :P

Ontbijt
Middageten
Avondeten
Bitterballen
Mexicano's
Oliebollen
Appelflappen
Die dingen met duitse naam,
Kortom, een hoeveelheid waar je de hongersnood mee kan verhelpen:D

Hmm, 's ochtends iets makkelijk wat door de keel kan want door de zenuwen is dat niet makkelijk.

als lunch meestal een broodje knakworst o.i.d sowieso, iets warms op een broodje. en door de gehele dag door wat redbull/monster en natuurlijk warme chocomel met slagroom.

als avondeten maken m'n ouders wat makkelijks omdat ze weten dat dit mijn dag is en niet al te lang aan tafel wil hangen.

en de rest van de avond verschilt meestal, gewoon chips en andere lekkere dingen.

Ik eet 's ochtends eerst brood. daarna gaan we veel oliebollen eten en dan met avond eten gewoon wat makkelijks en verder meer oliebollen :p

Ik heb het alweer helemaal in de peiling! Ik was gister bij een verjaardag van een maatje van mij, en ik vroeg wat ze gingen doen met oud en nieuw (hij en zijn vriendin) maar ze hadden nog geen plannen. Ik merkte een beetje op uit zijn manier van vertellen dat hij eigenlijk wel graag bij mij wilde komen maar het een beetje raar vond ivm het overlijden van mijn pa. Maar ik heb hem verteld: Hoe meer mensen hoe beter!

Dus dat betekend dat ik op oud en nieuw mijn beste maat hier heb, en dan nog die andere maat met zijn vriendin en nog een goede vriend van me, en later waarschijnlijk ook nog een goeie vriendin van me. Behoorlijke drukte dus!

Ik begin gewoon 's ochtends met een broodje. Denk dat ik er maar een ei op gooi, of ik maak een tosti ofzo. Dan ergens om 10 uur wat vuurwerk afsteken, en dan maar beginnen met het beslag maken voor de oliebollen om die te gaan bakken met mijn beste maat. Dat spul moet altijd even rijzen dus dan hebben we direct tijd om nog wat vuurwerk af te gaan steken tot dat klaar is. Dan ergens tegen de middag de eerste oliebollen bakken en direct even een paar op eten zo uit de frituur :D

Voor de avond heb ik het ook al klaar: Ga gewoon een pizzatje bestellen denk ik. Ik ben echt gek op pizza, en op zo'n dag hoort er eigenlijk wel een pizzatje bij. Of ik het op kan zie ik dan wel weer, maar het is gewoon zo heerlijk :D

In de avond worden het denk ik wel wat hapjes zoals van die stokbroodjes met kruidenboter, eventueel van die kleine pizzatjes. De frituur kan opzich ook wel aan, maar dan moet ik het vet weer verwisselen en ik weet niet of ik daar zin in heb. Dingetjes uit de oven, altijd prima. En natuurlijk de oliebollen...

Als drank ga ik denk ik de hele dag een beetje koffie drinken en af en toe een lekker biertje. Die vriend van mij riep al gister: "ER MOET OOK WEER JAEGERMEISTER ZIJN!" Want dat hadden we vorigjaar en het jaar daarvoor. Mijn vader vond dat altijd zo lekker met oud en nieuw. Dus maar een flesje in de vriezer mikken dan. Ik heb zelf wel zin in een flesje goeie whisky voor als het vuurwerk stoken klaar is. Daarvoor drink ik gewoon een lekker biertje. Dat gaat bij mij altijd prima samen met vuurwerk afsteken, want ik ben niet zo'n idioot die heel raar gaat lopen doen na een biertje ofzo. Ook niet na 10 biertjes. Dus dat komt helemaal goed :)

Heb er zin an!

Goed om dit te lezen Rick en mocht het allemaal toch in het water vallen, mijn huis staat open voor je ( er zitten zowieso meerdere forumleden )

Drinken doe ik pas na al het vuurwerk dat is afgestoken zelfs geen slokje ook al word het aangeboden daarna gaat er wel wat naar binnen, verders eet ik waarschijnlijk pizza en patato wedges wat heerlijk is

Goed om dit te lezen Rick en mocht het allemaal toch in het water vallen, mijn huis staat open voor je ( er zitten zowieso meerdere forumleden )

Hier sluit ik mij aan. Mooie bijdrage om zo te lezen op een donkere, mistige ochtend.
Zulke berichten halen het juiste gevoel bij mij naar boven :)

niet zoveel meestal. meestal s avonds oliebollen en appelbeignets. chocolademelk met rum en slagroom en wat hapjes:P nadeel van thuiswonen haha

Leuk verhaal Rick, ziet eruit dat jij je goed gaat vermaken.

Qua eten en drinken is het meestal maar een beetje de vraag hoeveel er naar binnen gaat. Eten is meestal het grootste probleem aangezien ik te druk ben om er aan te denken. Behalve op momentjes van rust, dan voel ik de maag wel even knorren.

Afgelopen jaar stonden we met zo'n mannetje of 50-100 vanaf 12.00 op een veldje in een woonwijk en één van die ouders woonde er aangrenzend dus die verkocht broodjes frikandel/kroket voor 1 euro. Handig voor mij aangezien het voor mij nogal een stukje rijden/fietsen is om even een hapje te eten en aangezien ik niks wil missen die dag ook niet van plan om ben om even naar het ouderlijk huis te rijden.

Qua drinken doe ik overdag heel erg rustig aan met drank in tegenstelling tot anderen. Af en toe een biertje gewoon omdat het lekker is maar zuip me zelf niet een kraag in de nek tot 24.00(daarna ook nog niet, pas tegen 02.00 gaan we lekker aan de whisky). Voordeel aan zo'n gezamenlijk iets is dat iedereen wel wat te drinken meeneemt dus dat is nooit een probleem.

Voorkeur qua eten die dag blijft toch wel een snelle hap. Gezond eten doen we wel de rest van het jaar.

Dit jaar nog maar even de vraag of het veldje weer bezocht gaat worden. Iedereen is ook alweer een jaartje ouder, gaat op vakantie of heeft er gewoon geen zin meer in. Voor mij blijft het toch altijd een speciale dag en dit zal ook niet meer weggaan, slapen op de 30e blijft nog steeds een probleem en denk dat dit jaar ook niet veranderd.

Back
Bovenaan