Ik heb het alweer helemaal in de peiling! Ik was gister bij een verjaardag van een maatje van mij, en ik vroeg wat ze gingen doen met oud en nieuw (hij en zijn vriendin) maar ze hadden nog geen plannen. Ik merkte een beetje op uit zijn manier van vertellen dat hij eigenlijk wel graag bij mij wilde komen maar het een beetje raar vond ivm het overlijden van mijn pa. Maar ik heb hem verteld: Hoe meer mensen hoe beter!
Dus dat betekend dat ik op oud en nieuw mijn beste maat hier heb, en dan nog die andere maat met zijn vriendin en nog een goede vriend van me, en later waarschijnlijk ook nog een goeie vriendin van me. Behoorlijke drukte dus!
Ik begin gewoon 's ochtends met een broodje. Denk dat ik er maar een ei op gooi, of ik maak een tosti ofzo. Dan ergens om 10 uur wat vuurwerk afsteken, en dan maar beginnen met het beslag maken voor de oliebollen om die te gaan bakken met mijn beste maat. Dat spul moet altijd even rijzen dus dan hebben we direct tijd om nog wat vuurwerk af te gaan steken tot dat klaar is. Dan ergens tegen de middag de eerste oliebollen bakken en direct even een paar op eten zo uit de frituur
Voor de avond heb ik het ook al klaar: Ga gewoon een pizzatje bestellen denk ik. Ik ben echt gek op pizza, en op zo'n dag hoort er eigenlijk wel een pizzatje bij. Of ik het op kan zie ik dan wel weer, maar het is gewoon zo heerlijk
In de avond worden het denk ik wel wat hapjes zoals van die stokbroodjes met kruidenboter, eventueel van die kleine pizzatjes. De frituur kan opzich ook wel aan, maar dan moet ik het vet weer verwisselen en ik weet niet of ik daar zin in heb. Dingetjes uit de oven, altijd prima. En natuurlijk de oliebollen...
Als drank ga ik denk ik de hele dag een beetje koffie drinken en af en toe een lekker biertje. Die vriend van mij riep al gister: "ER MOET OOK WEER JAEGERMEISTER ZIJN!" Want dat hadden we vorigjaar en het jaar daarvoor. Mijn vader vond dat altijd zo lekker met oud en nieuw. Dus maar een flesje in de vriezer mikken dan. Ik heb zelf wel zin in een flesje goeie whisky voor als het vuurwerk stoken klaar is. Daarvoor drink ik gewoon een lekker biertje. Dat gaat bij mij altijd prima samen met vuurwerk afsteken, want ik ben niet zo'n idioot die heel raar gaat lopen doen na een biertje ofzo. Ook niet na 10 biertjes. Dus dat komt helemaal goed
Heb er zin an!