Wat doe jij op 1 januari?

Na nog een keer genoten te hebben van het zelf afsteken in eigen land staat 1 januari in het teken van opruimen en de knop zo snel mogelijk omzetten naar Fallas

In huis opruimen omdat iedereen altijd bij ons komt, buiten hoef ik niks te doen want doe dat al in de nacht. En een paar tranen laten omdat de manier van oud en nieuw zo als we het kende verleden tijd is!

• Like
Waarderingen: GMP
normaal rustig wakker worden
Bakkie koffie of 2 zo rond 8 uur en dan buiten eerst even kijken naar de restanten en nog wat foto's maken voor later.
Het hele spulletje opruimen en in de ondergrondse kiepen.
De bezem blijft in de schuur , al die bekende rondjes blijven lekker liggen op de klinkertjes nog lang plezier van 😏
Daarna ff een rondje door de wijk kijken wat voor moois er nog meer is weggestookt.

Dat zal komende jaar wisseling nie anders zijn het jaar daarna geen idee nog 🤔

Screenshot_20250706_221042_Gallery.jpg

Nieuwjaarsdag kijk ik naar buiten met een ontbijt of iemand nog iets afsteek of niet. In de middag even rondje lopen en nieuwjaar wensen bij vrienden uit de straat en dan de traditie in de avond eten, drinken en het nieuws aan hoe oud en nieuw is gevierd. Daarna muziekje op en wat over is afsteken en opmaken aan klein spul en dan is het echt voorbij. 2 januari alles klaar zetten is ook een feest kinderen nemen het mee voor een euro per zak.

Ik verwacht aankomende jaarwisseling met een heel dubbel gevoel. Enerzijds Terugkijkend op een mooi vuurwerk jaar, en anderzijds vooruitkijkend op? Ja op wat eigenlijk? 😅

Het beste ervan maken en kijken naar de mogelijkheden..

Niet heel veel eigenlijk. Familiebezoekjes en dat geneuzel doen we niet aan. Dus heerlijk chill dagje altijd. Auto door de wasstraat, lekker oliebollen happen de hele dag, savonds altijd een leuke pot darten op de buis. Love it!

Normaal gesproken? Forum browsen, nieuwe lijstjes maken en de overgebleven oliebollen soldaat maken.

Dit jaar? Waarschijnlijk funda browsen voor een stek in Duitsland:p2

Uitkijken naar Fallas en alle andere mooie tripjes die er gaan komen. Eigenlijk komt het besef steeds meer dat er met het verbod geen einde komt aan de hobby, maar een verplaatsing. Afgelopen week in Valencia geweest, en hoezeer ik ook kan genieten van vuurwerk zelf afsteken, kan ik zeker ook genieten van een paar hele toffe shows met een drankje in m'n handen. Paar maten mee, goeie verhalen, voor 750,- per week kom je vaak een heel eind.

Laatst bewerkt:
Bijkomen van de nacht / afgelopen week. Alles opruimen en misschien even langs familie. s' Avond lekker de hele avond verhalen lezen en filmpjes kijken op vwc :D

Uitkijken naar Fallas en alle andere mooie tripjes die er gaan komen. Eigenlijk komt het besef steeds meer dat er met het verbod geen einde komt aan de hobby, maar een verplaatsing. Afgelopen week in Valencia geweest, en hoezeer ik ook kan genieten van vuurwerk zelf afsteken, kan ik zeker ook genieten van een paar hele toffe shows met een drankje in m'n handen. Paar maten mee, goeie verhalen, voor 750,- per week kom je vaak een heel eind.
Ik sta er echt precies hetzelfde in. Mocht het verbod er komen is het stoken het minste wat ik ga missen, maar juist die typische oud en nieuw sfeer en de aanloop ernaartoe. Tuurlijk ben ik er goed ziek van, maar het stoken zelf is 10% van de hobby. Dit jaar 5 keer in het vliegtuig gezeten voor een vuurwerk festival, ik gok dat dat zomaar eens meer kan gaan worden met het verbod.

Ondanks dat ik in december erg kan genieten van de kerstversiering/verlichting/lampjes etc: 1 januari ben ik er altijd helemaal klaar mee en gaat de versiering van zowel binnen & buiten weer naar de zolder!

Back
Bovenaan