Wat doe jij op 1 januari?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hoe ziet jouw dag er dan uit?

Eerst lekker uitslapen of lekker vroeg eruit en lekker gaan vegen en opruimen en dan op familiebezoek of juist niet?

Heb jij ook gewoontes die je perse doet op 1 januari?

Op 1 januari doe ik niet veel. Ik kom meestal rond 10 a 11 uur mijn bed uit, neem dan als ontbijt een paar oliebollen en ga dan het pleintje opruimen en aanvegen. Dan snel naar huis (vier het meestal bij mijn ouders, dus de zogenaamde 1 januari verplichtingen heb ik dan al gehad) en ga dan lekker op het bankie liggen. Heel de dag een beetje filmpjes kijken die je toegestuurd krijgt van de mooie avond ervoor, en natuurlijk het forum afstruinen.

Ontbijten met oliebollen inderdaad haha. Daarna vegen en de boel opruimen. Smiddags op pad voor de nieuwjaarswensen en natuurlijk alle straatfilmpjes en eerste reacties hier bekijken.

Ik slaap eerst uit, of althans dat probeer ik. Hierna hangt het er vanaf hoe de hoofdpijn is. Ik ga hierna eerst wat mensen nieuw jaar wensen en vervolgens onze feestlocatie opruimen. Hierna moet ik meestal naar de schoonfamilie om vervolgens voldaan terug te blikken op een mooie dag.

Tot 6 uur in de ochtend ben ik meestal nog op pad achter de brandweer aan (ben immers ook gepassioneerd brandweer fotograaf). Daarna ga ik lekker na bed en slaap ik uit tot ergens in de middag. Om daarna tot het avondeten aan mijn foto's/video's te werken en in de avond lekker tv te kijken om tot slot rond 11 uur weer naar bed te gaan.

Meestal vroeg wakker. Eerst de smeulende resten van m’n vuurwerk bekijken. Dan de laatste oliebollen wegwerken waarna de grote opruim klus begint. Is inmiddels traditie om voor 10 uur alles schoon te hebben. Dan rondje door de wijk om te kijken wat er is gestookt. De rest van de dag alle kerstspullen, zowel binnen als buiten, opruimen.

En dan wachten tot de grote rode truck de straat in rijdt..

Even ontbijten en daarna de straat vegen. Vaak een hele klus, maar daarna lekker op het bankje, darts erop, oliebollen eten en lekker rust nemen. En vaak nog even genieten van het vuurwerk dat ook nog 1 januari in de avond wordt aangestoken.

Met een dubbel gevoel opstaan, enerzijds met een heerlijk gevoel van een avond stoken en anderzijds met een enorme kater omdat ik weer een jaar moet wachten. Gelukkig zijn er altijd wel oliebollen en appelbeignets over voor het ontbijt (en de brunch, lunch, tussendoor en 's avonds bij de koffie). Dan is het tijd om buiten op te gaan ruimen en normaal is dat bepaald geen hobby maar op nieuwsjaardag doe ik dat met een glimlach, de beelden van al het afgestoken vuurwerk nog even afspelen in m'n hoofd als ik het in m'n handen heb en dat zijn ook de momenten dat je iets vasthebt en denkt "die moet ik dit jaar weer hebben". Na het opruimen is het tijd om even bij te komen en wat op het forum te neuzen en de eerste filmpjes te bekijken. Na de nodige familiebezoekjes is het 's avonds dan ook tijd om alvast wat dingen op de wishlist te gaan zetten en dan zijn de batterijen wel weer leeg.

Gezamelijk ontbijten met de gene die hier oud en nieuw hebben gevierd. Relaxt en gezellig de dag beginnen. Daarna de straat schoon en netjes maken. Restvan de dag onderuit gezakt op de bank hangen, na genieten van een prachtig oud en nieuw en lekker de laatste oliebollen en appelbeignets opeten.

Toch lichtelijk verdrietig opstaan, maar traditie getrouw een plons nemen in het kouwe water in het regionale meertje en uploaden maar! Hoop veel mooie beelden voor jullie te kunnen schieten of laten schieten. Zelf maximaal genieten is natuurlijk ook erg belangrijk met onze 'één'daagse traditie.

Met wat mazzel voorbij 08.00 kunnen slapen, opruimen, restjes uitgeharde oliebollen eten, de kinderen, stevige douche pakken en s'middags traditiegetrouw tot de volgende ochtend naar m'n werk.

Ik doe zo min mogelijk. Straat beetje schoonvegen.. voel me altijd wel een beetje depri dat de hobby weer lang moet wachten. Hopelijk uploaden de YT Pyro’s vlot dan kom ik de dag wel door met filmpjes!

De straat een beetje aanvegen en verder niet zoveel, misschien het forum afstruinen voor nieuwe product filmpjes

Beetje relaxen, nagenieten, oliebolletje eten, rondje wandelen, filmpjes terugkijken. Dat soort dingen.

Restjes opruimen doen we wel gelijk tijdens/na t afsteken.
Uitslapen.
Dan hapje eten en daarna gemaakte filmpjes op pc zetten,bekijken en alvast een start maken met een film voor o.a. op youtube aangaande deze gebeurtenis.
Dat duurt meestal kwa bewerken wel een dagje of wat,omdat ik er altijd ongein in/tussenin wil flikkeren om een beetje de boel te laten lachen als ze t gaan bekijken.
Maar goed t maken creëert ook weer leuke herinneringen als je de filmpjes edit en in een film verwerkt :thumbsup:

Niet veel, vegen hoeft niet, dat word gedaan. Voor de rest oliebollen eten en... nog meer oliebollen eten haha. Heerlijk dagje altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan