Wanneer tuig jij de kerstboom op ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Is het een kunst of een echte boom,welke kleur heeft dit jaar jou versierde boom en welke had hij in het vorig jaar?

En wat doe jij nog meer aan versieringen in en rondom het huis .

Vorig jaar stond de eerste kerstboom, in de keuken, op 15 november. Dat is uitermate goed bevallen en gaan we daarom dit jaar ook weer rond die tijd doen. De boom in de woonkamer volgt traditiegetrouw ná 5 december.

IMG_20201115_184923.jpg

Boom in de keuken 2020

Hier normaal laatste week van november. Lekker lang van genieten. Ben benieuwd wie hem hier als eerste heeft staan.

bij mij begint het nu al te kriebelen haha,ik ben nu alweer aan verzinnen wat de kleuren voor de boom dit jaar worden. vorig jaar hadden wij een erg mooie grote boom gekocht, alleen blijkbaar iets te hoog voor in ons huis, dus na wat snoei werk was het de perfecte boom geworden. dit jaar maar weer proberen een mooie te vinden, en de boom van vorig jaar proberen te overtreffen :handsup:

bij ons zetten wij de boom altijd 6dec op, maar dit jaar denk ik toch echter eerder om toch even de gezelligheid en warmte weer sneller in huis te halen.

wanneer bergen jullie alle kerstspullen weer op ?:p

Heb kinderen en ik tuig traditiegetrouw 6 december de boom op. Daarvoor wil ik dat me kinderen zich volledig op sinterklaas focussen. Wel hang ik begin november altijd wat buitenverlichting op, met name in de achtertuin onder de veranda.

Eerder altijd pas op 6 december, eerst die ouwe het land uit. Maar de laatste jaren ben ik hiervan afgestapt. laatste paar dagen november of eerste paar van december komt die er echt wel in. Kan nu ook gewoon niet wachten de boel weer te versieren.

Als de Sint weer naar Spanje is gaat bij ons de boom erin en worden daar weer cadeautjes onder gelegd, zodra het kerst is geweest en de pakjes onder de boom weg zijn begint mijn vrouw gelijk alles op te ruimen, dan is de sfeer eraf volgens de vrouw die kale bedoeling onder de boom.

Er is een vuurwerkwinkel in Pijnacker, die hem het hele jaar heeft opstaan :D

En dan als kers op de taart ook nog eens gedecoreerd met dummy vuurpijlen.

screenshot_20191221-181726_gallery.jpg

Bij ons komt hij 1 december. Is traditie geworden omdat het huis grondig wordt versiert binnen en buiten. 1 december is de boom aan de beurt. Kan dan overheerlijk klagen wie heeft er kerstverlichting uitgevonden dat spul zit ieder jaar weer in de knoop. Dit jaar ben ik ze te slim af koop een kunstboom waar de verlichting al in zit, deze zal waarschijnlijk rond 20 november al staan omdat het nieuw is wat ik wil bewonderen in plaats van 1 december.

Afgelopen jaar eind november gedaan, dit grotendeels door het vuurwerk verbod en we de sfeer er wel in wouden houden hier. Dat is zeker gelukt, de boom eerder opzetten is ons zo goed bevallen dat we dat blijven doen. Ergens laatste week november zullen we hem opzetten.

Normaal gesproken 6/7 december, als Sinterklaas voor ik is. Vorig jaar voor het eerst wat eerder gedaan en dat is zeer goed bevallen, ook bij de kinderen. Dus dit jaar is de planning mooi eind november, heb je echt ff langer plezier van dat ding! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan