Wanneer tuig jij de kerstboom af ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier staat de boom nog steeds.
En straks in juli ook nog.
Staat eigenlijk het hele jaar hier bij mij in de woonkamer. :angel:

Hier staat 'ie op de achtergrond. :d
IMG_0769.jpeg
Niet correct; aldus wiki: “Een kerstboom is een naaldboom die traditioneel voor Kerstmis in huis wordt gehaald en versierd met kaarsjes, ballen, slingers, engelenhaar, diverse decoratieve figuren zoals engelen, rendieren, pakjes, en soms een piek.”

U heeft een naaldboom in huis, geen kerstboom.

Niet correct; aldus wiki: “Een kerstboom is een naaldboom die traditioneel voor Kerstmis in huis wordt gehaald en versierd met kaarsjes, ballen, slingers, engelenhaar, diverse decoratieve figuren zoals engelen, rendieren, pakjes, en soms een piek.”

U heeft een naaldboom in huis, geen kerstboom.
Wel correct.
Ik heb hem vóór kerstmis in huis gekregen en hij werd wel degelijk versierd met lampjes, ballen en slingers:

IMG_0974 enhanced small.jpg

Hij is alleen niet het hele jaar versierd, maar er staat in jouw wiki citaat niet dat dat niet mag. :d

PS: bovendien had ik het over "de boom" die hier nog steeds staat. ;)

Eddy.

Op 1 januari altijd alles gelijk weer weg. Heerlijk, alles weer op zijn plek en 'normaal'. Op naar half november! Kan me ook mateloos irriteren als mensen nog steeds lampjes in de tuin aan hebben nu haha.

Op 1 januari altijd alles gelijk weer weg. Heerlijk, alles weer op zijn plek en 'normaal'. Op naar half november! Kan me ook mateloos irriteren als mensen nog steeds lampjes in de tuin aan hebben nu haha.
Hier binnen ook alles weg gehaald op 1 januari, maar de buiten lampjes hangen nog hoor, dat vind ik juist nog mooi.

Hier ook alles op 1 Januari weer weggehaald, op de lampjes buiten na.

Het voelt wel allemaal heel erg leeg nu zo.

Ik laat altijd alles hangen tot 5-6 januari dan ruim ik alles op, kerstboom zet ik altijd rond 15 november weer op.

29 december alle kerstspullen opgeruimd, kerstboom afgetuigd en de 31e zoals ieder jaar extra van genoten door hem in de vuurton te verbranden!

Vind de kerstperiode met alle versieringen leuk, maar alleen om ze kort te hebben (na sinterklaas erin, voor nieuwjaar eruit).

Afgelopen dagen alle kerstversiering weer verwijderd. Helemaal klaar met die godvergeten poppenkast :mad:! Anderzijds kan ik niet wachten om de boel half november weer op te tuigen 🫠😉 De dag van de Sinterklaasintocht hanteer ik als grens om de feestverlichting weer aan te slingeren.

Hier gisteren alles weer opgeruimd, van kerstbomen in de keuken en woonkamer tot de buitenverlichting alsook de decoratie en verlichting in huis. Verschrikkelijk, wat een kale boel, donker overal. Vind het helemaal niks. Kan niet wachten tot november en we weer aan de gang gaan met de boom in de keuken en buitenverlichting.

Wat wél lekker is, is dat je ziet hoeveel ruimte je eigenlijk hebt :p

Hier is boom 1 op 1 januari noodgedwongen afgebroken, er lagen die ochtend 2 prijzige ballen kapot op de grond doordat de boom te slap was geworden. Dus maar direct besloten af te breken. De rest van de spullen is op de 4e en 5e opgeruimd.

Enkel buiten nog de fairybell maar die doe ik na de vorst en vochtigheid pas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan