Wanneer beginnen bij jullie de kriebels ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kriebels heb ik na de laatste twee jaar niet meer aangezien we net zo vaak werden teleurgesteld. De kribels komen als de eerste verkoopdag een feit is, dan is er dit jaar geen weg terug :)

Ze beginnen toch wel steeds meer te komen nu hoor. Het is om 20:00 al donker, zeker zo een druilerige herfstdag als vandaag doet dat het goed qua kriebels. Af en toe toch al Skyradio aan, heerlijk op het forum struinen. Sfeer!

Zo een jaar zonder demo's maakt wel dat het pas later komt, maar zo met Sky Xmas er weer op, koudere dagen, eerder donker en de startende kerstmarkten begint het fors te kriebelen. Lekker weer om die sfeer erin te brengen, gaat allemaal hard zat dus lekker genieten weer.

Als bij ons de kermis is geweest en ik daar weer eens kruit heb gesnoven dan begint het toch echt wel te kriebelen hier hoor.

Heel het jaar kijk ik vuurwerkfilmpjes, vuurwerksites, ontwikkelingen etc.
Maar in september beginnen de kriebels echt te komen! Zo’n gevoel van: we mogen weer bijna! :handsup:

Hierbij alvast een sfeerfilmpje (tegen gekomen op Youtube) ;-)
https://youtu.be/XF5O-kf4Epw

Dit is voor mij de echte oud en nieuw sfeer. Binnen de knallen van siervuurwerk horen. Net zoals dit filmpje:

Ja hoor, kriebels lijken nu wel met de dag meer te worden. Merkt aan alles dat het dichterbij komt, tuincentra zijn open met de kerstshows, supermarkten hebben de pepernoten er al liggen en ook bij veel mensen begint het een beetje te komen hoe de planning van de feestdagen er dit jaar uit zal zien.

Vorig jaar het hele jaar wel bezig geweest met vuurwerk, forum rondstruinen etc. Dit jaar vanwege de bekende ellendigheden niet. Maar sinds een paar weken beginnen de kriebels weer fors toe te nemen. Het gevecht om de pepernoten en de gevulde speculaas in de schappen te laten liggen wordt ook steeds moeilijker. En we moeten nog twee maand :D

Ook hier worden de kriebels steeds meer. Dit weekend gourmetten, wat tuincentra aan doen en volgend weekend gaat de klok alweer een uur terug. De echt mooie tijden zijn aangebroken, genieten dit hoor.

Ja, hier is het ook steeds meer en meer aanwezig. Je hoort meer en vaker vuurwerk buiten, het is echt al vroeg donker en dan gaat volgende week de klok ook nog eens een uur terug. Mooie tijden! :handsup:

Meestal is het bij mij in de zomer toch wel even helemaal weg. Dan ben ik er totaal niet mee bezig, maar dan ineens komt het weer.:p Eigenlijk zodra het weer slechter wordt en de dagen wat donkerder/somber, begint het bij mij juist te kriebelen. Ook als het hier allemaal weer wat actiever wordt en er weer wat freakacties op touw worden gezet, zijn bij mij de kriebels al aanwezig!
Achja, uiteindelijk is de voorpret misschien nog wel het leukste! Heb in ieder geval onwijs veel zin in de aankomende 2 maanden!:D

Vanavond de eerste full-sized verlichte voortuin gespot in het dorp. Daar word je wel ff blij van.

20221021_224156.jpg

Ja de kriebels worden meer en meer. Vooral het vroege donker worden is erg fijn, komend weekend de klok achteruit. Heb er echt zin in. Meer dan afgelopen jaar, toen wat bang voor een verbod. Nu totaal niet wat zorgt voor meer kriebels en voorpret.

Kriebels worden aanzienlijk meer. Afgelopen vrijdag spelletjes avond met de maten, paar lekker speciaalbiertjes bij en de avond ouwehoeren. Muziekje op, lekker hapje erbij. Dat is toch ook wel vrij dichtbij de realiteit van een O&N avond. Ook maar gelijk een uitnodiging gestuurd voor O&N met een foto van de vuurkorf aan!

Meestal beginnen de kriebels bij mij te komen als de top 2000 begint. En dan heb ik er zin in en ik ga helemaal los. Met de verkoopwagen 3/4 winkels af om uit te kiezen en te kopen. Rij meestal op 30 december rond voor losse verkoop en de 29ste voor bestellingen. Heb er wel zin in naar eerst moet de top 2000 starten.

Het begint nu toch langzaam te komen. Weer wat omslaat. Veel nieuwe producten in de lijst 'wat is er nieuw' en lekker discussiëren over de te hoge prijzen.
Zat net even mijn bestelbonnen die doorgeschoven waren te bekijken wat de prijsverschillen waren, het word al schemer buiten, de kerstverlichting hangt alweer in de straat, het is halverwege november, de kriebels komen even hard binnen.

Minder dan andere seizoenen, zal wel door het relatief zachte weer komen nog. En de drukte op werk speelt bij mij ook mee, bij veel vrije tijd en lange weekenden lopen de kriebels ook sneller op bij mij!

Hoe ouder je wordt hoe beter je bepaalde verbanden gaat zien! :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan