Waarmee fotografeer/film jij?

Even een kleine update en een tussenstand.

- Canon EOS 40D
- Canon 17-40L F4 USM
- Canon 70-200L F4 USM

- Sony Cybershot DSC-W290

image

zoals ik al vaker gezegt heb , heb je echt zeer mooie spullen .
L-serie is gewoon ongelofelijk goed , kan er voorlopig zelf alleen nog maar over dromen :p .
enige opmerking die ik kan geven is dat je objectieven niet zo lichtsterk zijn .
lichtgevoeligheid komt bij mij toch op de 1e plaats bij het kiezen van m'n spullen .
maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk .
daarbij is de F2.8 versie van jou 70-200 , al meteen ruim 400 euro duurder .

Voor mij is lichtsterkte F4 voldoende. Ik ben een hobbyfotograaf en hoef er niet in door te breken. Daarnaast verdien je niets tot bijna niets in de fotografiewereld en is het zonde om duizenden euro's aan glasmateriaal uit te geven.

En daarnaast is het nogsteeds de fotograaf die het meeste werk moet doen, dus een fotografiecursus van 100 euro is 100X beter dan een lichtsterkte lens van 900 tot 1500 euro.

Ik gebruik zelf een Fujifilm Finepix S1000 fd voor het fotograferen van treinen. Ik de tijd van vuurwerk ook vuurwerk ofcourse :p (er zit een vuurwerk functie op :))

Finepix-S1000-fd_1425.jpg

1 van mijn vuurwerk foto's:

3884321155_6c0a10d810.jpg

Wat vinden jullie ervan? :)

Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik mijn nieuwe camera gekregen:) Deze heb ik gefotografeerd samen met mijn oude camera. Waardoor deze foto is ontstaan die laat zien wat ik heb. De bovendste ga ik dit jaar gebruiken. De rest wijst zichzelf:) De onderste gebruikte ik dus afgelopen jaren, sinds 2007. :D

15_09_09_My_Camera_1_by_Herdervriend.jpg

Laatst bewerkt:
UPDATE !!!
de plannen voor de 85 mm F1.8 van canon zijn veranderd in plannen voor de 50 mm F1.4 van sigma .
maar dat gebeurt pas na o&n .
kost ook meteen 400 euro en dat heb ik niet zomaar natuurlijk .
wel heb ik 'n baterry grip gekocht , geen originele van canon , het is 'n goedkopere geworden van phottix .

edit : de plannen om de panasonic NV-GS 330 te kopen , zijn veranderd in de plannen om de panasonic NG-GS 320 te kopen , en die plannen zijn uitgevoerd :D .
ik heb dus nu ook 'n videocamera , weliswaar het simpelste van het simpelste maar hij filmt en daar gaat het om natuurlijk .
ook de vuurdoop heeft hij al gehad , en wel bij de zena demo in milheeze .
die films komen maandag online te staan , in de topics hier op vwc , en dus niet op thundershow.nl .

eerst ff doorsparen voor o&n en daarna voor de sigma 50mm F1.4 .
afgelopen week al 'n photo shoot gedaan bij 'n meisje bij mij in de klas / groep (wow zij is lekker hahaha) .
en toen merkte ik duidelijk dat ik wat te kort kom , wat betreft de scherpte / diepte op de foto's .
de onbelangrijke achtergrond is gewoon te helder met 'n maximaal diafragma van F4.0 .
bij diafragma's zoals 1.4 is de achtergrond erg wazig , waardoor de persoon die je op de foto wilt zetten , mooi naar voren komt , en extra opvalt met name de details ervan .

zo , hier ook maar is reageren , fotografie is 'n grote hobby van mij .

ik heb inmiddels het volgende tot mijn beschikking :
canon eos 450D
Sigma 17-70mm F 2.8-4.5 DC
Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
Metz Mecablitz 48 AF-1 flitser
Velbon Sherpa 450 R/F statief

alles moet ik 100% van m'n eigen geld betalen , en dat komt niet verder als 20 euro zakgeld in de maand , en de inkomsten van 2 folderwijken en 'n kranten wijk (stadsblad woensdag middag), dus dat schiet niet echt hard op ofzo .
maar de eerst volgende aankoop , is 'n zeer lichtgevoelig objectief , welke je goed kan gebruiken voor portret fotografie .
het gaat om de Canon EF 85mm F1.8 USM .
http://www.foto-konijnenberg.nl/product/662/canon_ef_85mm_f_18_usm.html

als ik dat heb gekocht , spaar ik door voor 'n originele canon battery grip en 'n panasonic NV-GS330 videocamera .

Laatst bewerkt:
Op dit moment beschik ik over

2x Toshiba Camileo H20 (HD Ready) kwaliteit met prefix vuurwerk instellingen
10,2 MP Camera erop
14xx - 720 pixels video kwaliteit

AWESOME.

@ above - Externe fliters is toch niet van toepassing op Vuurwerk foto's?

Vandaag mijn speeltje opgehaald! Mijn eerste 'echte' camera :cool:
Heb nog geen tijd gehad om hem uit te testen. Morgen maar eens doen in het daglicht! En morgen hopelijk ook bij demo een poging doen om te filmen (mits het niet regent). Ben benieuwd!

Panasonic Lumix FZ38
SanDisk Extreme III SDHC 4 GB
UV Filter

hs0w83.jpg

Ben bij de blokker geweest, en daar stond ook z'n camera van 180 euri, met HD functie. Zit er over te twijfelen of ik hem zal kopen, want nu leen ik een camera van school :bonk:

Op dit moment beschik ik over

2x Toshiba Camileo H20 (HD Ready) kwaliteit met prefix vuurwerk instellingen
10,2 MP Camera erop
14xx - 720 pixels video kwaliteit

AWESOME.

@ above - Externe fliters is toch niet van toepassing op Vuurwerk foto's?

nee , en die tele lens ook niet .
maar wie zegt er dat ik alleen maar vuurwerk fotografeer :rolleyes: .

Ik vroeg me af dit een goede camera was:

Canon HF 20 digitale HD camcorder
Canon HF 20 Leg elk moment van je vakantie of een bijzondere gebeurtenis vast met de Casio Legria HF20. Met deze High Definition camcorder sla je meer dan 12 uur aan HD films op het interne geheugen (32 Gb Dual flashgeheugen) op. En dankzij functie-instellingen zoals Pre REC en Video Snapshot is het maken van films heel leuk en eenvoudig.

Kenmerken:
- 32 Gb Dual flashgeheugen
- Canon HD-camerasysteem
- Instant AF, Super Range OIS, Gezichtsdetectie
- Video Snapshot
- Pre REC; Quick Start
- x.v.Color; 25p-filmmodus
- Foto's van 3.3 megapixel; Dual Shot
- Uitstekend geluid

Inhoud van het pakket:
- Casio HF20 digitale HD camcorder
- stereo videokabel STV-250N
- netvoedingsadapter CA-570S
- netsnoer
- accuset BP-809
- polsriem
- interfacekabel IFC-400PCU
- componentkabel CTC-100/S
- ferrietkern voor AV-kabel
- lithium accu CR2025
- WL-D88 draadloze afstandsbediening
- gebruiksaanwijzing
- handleiding op CD
- installatiehandleiding voor ImageMixer 3 SE

Specificaties:
Videosysteem
- opnamemedium Dual-flashgeheugen (32 Gb intern + SDHC-kaartsleuf)
- max. opnameduur Variabel totaal, afhankelijk van de capaciteit van de geheugenkaart
- intern geheugen: 12 uur en 15 min. SDHC-kaart van 16 Gb: 6 uur en 5 min.

CCD
- type ¼” CMOS
- totaal aantal pixels 3.89 megapixel
- effectieve pixels Film: 2.99 megapixel Foto: 3.31 megapixel (4:3 modus)
- filter voor primaire RGB-kleuren

Lens
- optische zoom: 15x
- digitale zoom: 300x / 60x (selecteerbaar)
- brandpuntsafstand: 4.1 – 61.5 mm
- Image Stabilizer optische beeldstabilisator
- filterdiameter: 37 mm

Beeldprocessor
- DIGIC DV III
- Gezichtsdetectietechnologie

LCD scherm
- schermgrootte: 2,7” groothoek-LCD (breedbeeld) met levendige kleuren
- pixels: 211.000 pixels
- handmatig instelbaar: Helderheid, Tegenlicht

AE-modus
- AE-programma 13 Dual Shot (Dubbele opnamen), P, Av, Tv, CINE, Portrait (Portret), Sports (Sport), Night (Nacht), Snow (Sneeuw), Beach (Strand), Sunset (Zonsondergang), Spotlight, Fireworks (Vuurwerk)

Witbalans
- TTL
- automatisch
- ingesteld/vooraf ingesteld: (Daylight (Daglicht), Shade (Schaduw), Cloudy (Bewolkt), Tungsten (Kunstlicht), Flourescent (TL-licht), Flourescent H (Fluorescerend H)

Sluitertijd
- maximaal 1/2000 sec.
- lang: 1/2 sec.

Digitaal effect
- Fade Auto Fade, Wipe
- effect: Zwart-wit, Sepia, Kunst

Instelling beeldkwaliteit
- beeldeffecten: Vivid (Levendig), Neutral (Neutraal), Low Sharpening (Weinig scherpte), Soft Skin Detail (Zachte huidtinten)
- aangepaste functies: helderheid, contrast, scherpte, kleurdiepte

Foto
- beeldformaat: 2304 x 1296, 2100 x 1575, 1600 x 1200, 640 x 480
- modus voor continuopname (normale en hoge snelheid)
- auto belichting bracketing
- gelijktijdige foto-opname
- functie voor AF-puntselectie
- histogram
- fotoknop
- fotoreeks

Zelfontspanner
- zelfontspanner: 10 sec. 2 sec. met draadloze afstandsbediening

Opnamemodus
- LP-modus 5 modi voor opnamekwaliteit. MXP: 1920x1080, 24 Mbps; FXP: 1920x1080, 17 Mbps; XP+: 1440x1080, 12 Mbps; SP: 1440x1080, 7 Mbps;
LP: 1440x1080, 5 Mbps
- progressieve opnamemodus (25p)
- CINE-beeldmodus
- x.v.Color
- Video Snapshot
- Dual Shot
- Pre REC

Zoeken
- datum (datumselectie, kalender, schema, Face Timeline, Face Jump)

Geheugenkaart
- Secure Digital-kaart SD/SDHC
- filmopname
- interne gegevensoverdracht Film: intern geheugen naar kaart Foto: intern geheugen naar kaart

Geluid
- Dolby Digital 2 kanalen (AC-3 2 kanalen)
- handmatige regeling opnameniveau

Quick start
- Quick Start met LCD-scherm

Accessoireschoen
- kleine geavanceerde accessoireschoen

Ingebouwde videolamp
- ingebouwde videolamp witte LED-lamp

Ingebouwde flitser
- ingebouwde flitser

Draadloze afstandsbediening
- draadloze afstandsbediening

Accu
- Li-Ion BP-809 (B)
- intelligent accusysteem
- maximale opnameduur meegeleverde accu Ca. 1 uur en 45 min. (normale LCD, LP-modus)

Aansluitingen en verbindingen
- hoofdtelefoon
- microfoon
- USB
- rechtstreeks printen
- AV
- component
- HDMI (HDMI™-mini-aansluiting: v1.3, CEC ondersteund) - ingebouwde oplader

Pc-aansluitingsset
- Digital Video Solution Disk (v32)
- toepassingssoftware: (PIXELA ImageMixer™ 3 SE, Music Transfer-software)

Afmetingen en gewicht
- afmetingen (bxhxd): 70x62x124 mm
- gewicht: ca. 340 g

Is deze beter of kan ik beter een Canon HV30 nemen?

Sinds een jaar heb ik de canon mv 930 videocamera in mijn bezit, een redelijk goedkoop huis tuin en keuken camera. tijdens het doorlezen van de handleiding kwam ik er achter dat er een vuurwerkstand op de camera aanwezig is. Dit gisteren in Ommen tijdens een show van consumenten vuurwerk uitgeprobeerd. Ik moet zeggen dat de kwaliteit mij niet tegen viel. Natuurlijk is de kwaliteit minder als met een 3 ccd camera, maar ja dat is voor de toekomst. Ik zal proberen zo spoedig mogelijk een filmpje te uploaden hier, wanneer mijn camera herkent wordt door mijn pc, sinds kort heb ik een nieuwe pc, en vista herkent mijn camera niet, dit is erg irritant.
Tijdens het terugkijken van de beelden van gisteren, merkte ik al wel dat ik te dichtbij gefilmd heb, pal in de wind stond met de camera, etc...........valt voor mij nog genoeg te leren dus. Tijdens de demo van rubro 11 dec. wil ik ook gaan filmen. dus wie mij dan tips wil en kan geven.....graag!!!!!!!!!!!

Wie kan mij vertellen wat ongeveer een goede afstand is om vuurwerk te filmen?

Ik ga dit jaar filmen met de Canon Legria HF21, die kreeg mn pa eventjes mee van zijn werk :D Foto's maken we met de Eos 1D Mark II en een eos 400d. Verheug me erg op komend oud en nieuw, had niet verwacht nog een goede camera in handen te krijgen voor de 31e, ookal wilde ik dat erg graag, ben hier dus erg erg ERG blij mee :p
Komende week update ik deze post eventjes met wat foto's van het spul hier.

ik ga dit jaar pas beginne met fotografeeren/filmen van vuurwerk
mijn toy's zijn
foto camera: Sony DSLR a200 spiegel reflex camera met 18-70mm en 75-300mm
video camera Canon fs 20

Paar dagen geleden de Sony HDR-CX505VE gekocht, wat me opvalt is dat als ik hem aansluit aan me tv de kleuren er veel mooier uitzien en blauw ziet er echt gelikt uit, dit vervalt heel erg als ik het op me computer importeer, iemand enig idee hoe dit komt?! Hier een filmpje genomen met de Sony HDR-CX505VE http://www.youtube.com/watch?v=dGQXebjpaSo

Onze camera was van de zomer gestolen, en nu eindelijk een nieuwe gekocht.

Het is de Panasonic HDC-SD20 geworden. Kwaliteit ziet er op het eerste gezicht heel goed uit.

HDC_SD20_4a645763c5443.jpg

Back
Bovenaan