Waarmee fotografeer/film jij?

IDD Top camera heb zelf eerst ook dat merk alleen andere type gehad maar ziet er haast hetzelfde uit en werkt top hoor :)

yup! we gaan @ japantag de vuurdoop beleven! ff beetje *****n met de instellingen en ff kijken of de vuurwerkpreset netjes zn werk doet :D

Ik heb gister ook maar een nieuwe camera aangeschaft, zat er al een hele tijd aan de denken maar toen zag ik op de reclame dat mediamarkt weer eens 16% korting gaf dus daar maar meteen heengereden.

uiteindelijk ben ik terug gekomen met een Canon eos 450D een goede keuze volgens mij..
stond eerst te twijfelen om een d60 te kopen deze hadden ze niet meer, de eos 40D hadden ze staan maar kreeg je het showroom model maar dat was alleen de body en zat er een 11-18mm lens bij als ik het goed heb.
verder hadden ze nog een hoop andere leuke setjes staan maar dat werd gewoon te gek hahah, je kan het immers zo duur maken als je zelf wil.

hoppelijk snel wat mooie vuurwerk foto's mee schieten.

Laatst mijn nieuwe HV30 uitgebreid met een nieuw statief en net kwam er een nieuwe groothoek lens binnen, keus was eerst gevallen op een Raynox HD-6600pro 52mm met 43mm adapterring maar deze was niet meer leverbaar en heb dus via Ebay voor 170,- een Canon WD-H43 gekocht.

Hier twee foto's van mijn huidige setup, de bedoeling is dat er een Rode SVM microfoon bij komt maar het geld is voorlopig even op haha.

img9249.jpg

Canon WD-H43 + HV30

img9251b.jpg

Totale Setup

Geel gaat de grote vuurdoop worden, dus ben benieuwd hoe die het daar doet:).

Ik ben van plan een camera te kopen maar ik weet niet welke :S Hij moet goed geluid hebben voor knalvuurwerk maar mag ook niet te duur zijn.. Iemand suggesties?

image

Panasonic Lumix TZ5

met oa:
- 9.1 mp
- 10X optische zoom
- HD filmfunctie

Gister gekocht. Ik ben geen dslr waard, want ik wil gewoon hopsakee foto maken, en heb de ballen verstand van instellingen. Bovendien houd ik van enigsinds compact formaat. De camera heeft een speciale ´vuurwerk´ modus, dus ik ben benieuwd!

hier heb ik ook mee gefilmt! de kwalitijd is gewoon goed te noemen!
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

dit is gefilmt met deze cam:D

hier is mijn aanwinst in april bij de mediamarkt gekocht een canon eos 450d+18-55is lens een paar dagen geleden een 430exII flitser en een ew60c zonnekap derbij gekocht samen met een vanguard oregon 21 tas voor alle accessoires en natuurlijk niet te vergeten een canon afstandsbediening.
p1020035n.jpg

p1020036.jpg

zo , hier ook maar is reageren , fotografie is 'n grote hobby van mij .

ik heb inmiddels het volgende tot mijn beschikking :
canon eos 450D
Sigma 17-70mm F 2.8-4.5 DC
Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
Metz Mecablitz 48 AF-1 flitser
Velbon Sherpa 450 R/F statief

alles moet ik 100% van m'n eigen geld betalen , en dat komt niet verder als 20 euro zakgeld in de maand , en de inkomsten van 2 folderwijken en 'n kranten wijk (stadsblad woensdag middag), dus dat schiet niet echt hard op ofzo .
maar de eerst volgende aankoop , is 'n zeer lichtgevoelig objectief , welke je goed kan gebruiken voor portret fotografie .
het gaat om de Canon EF 85mm F1.8 USM .
http://www.foto-konijnenberg.nl/product/662/canon_ef_85mm_f_18_usm.html

als ik dat heb gekocht , spaar ik door voor 'n originele canon battery grip en 'n panasonic NV-GS330 videocamera .

Laatst bewerkt:
zijn helaas niet meer nieuw te koop , alleen 2e hands op marktplaats.
of je moet geluk hebben dat ie ergens nog in een magazijn ligt.
maar over het algemeen zijn deze uit het assortiment.

mmmm oke , ik zag hem toevallig gisteren nog bij "its" liggen .
maar dan denk dat ik dus maar voor de panasonic NV-GS 320 ga .

zo , hier ook maar is reageren , fotografie is 'n grote hobby van mij .

ik heb inmiddels het volgende tot mijn beschikking :
canon eos 450D
Sigma 17-70mm F 2.8-4.5 DC
Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
Metz Mecablitz 48 AF-1 flitser
Velbon Sherpa 450 R/F staief

alles moet ik 100% van m'n eigen geld betalen , en dat komt niet verder als 20 euro zakgeld in de maand , en de inkomsten van 2 folderwijken en 'n kranten wijk (stadsblad woensdag middag), dus dat schiet niet echt hard op ofzo .
maar de eerst volgende aankoop , is 'n zeer lichtgevoelig objectief , welke je goed kan gebruiken voor portret fotografie .
het gaat om de Canon EF 85mm F1.8 USM .
http://www.foto-konijnenberg.nl/product/662/canon_ef_85mm_f_18_usm.html

als ik dat heb gekocht , spaar ik door voor 'n originele canon battery grip en 'n panasonic NV-GS330 videocamera .

Je hebt een hele mooie set zo te zien .:wink::)
Jammer dat je niet zo veel geld verdient , maar ik wilde even vragen hoe die Sigma 70-300mm bevalt , heeft die een goede prijs/kwaliteit verhouding ???.
Ik had hem ook op het oog , maar wist niet of dat ik hem aan moest schaffen , maar hopelijk kun jij mij daar info over geven .:wink::bye::)

ik heb ook de sigma 70-300 objectief, je vraag ie of ie goed is.
Ligt er maar net aan wat je wilt fotograveren.
stilstaandebeelden en camera op statief (is ie perfect voor)
wil je bewegende dingen fotograveren. oa vliegende vogels od race auto op cirquit
daar is ie niet voor geschikt, omdat het scherp stellen vrij langzaam gaat met dit type lens. en omdat het gene blijft bewegen , krijg ie hem nooit scherp.
toch heb ik er zelf met veel mazzel mooie foto's me gemaakt.

oa deze

D4EB4A2F3929C03EB3CE96B1AFDC4A8B-explosie-.jpg

D910197F073B7FBB1D0D5E1D189A725F-vuurwerk-san-severo.jpg

661335398998B8868BD32D9C0A1775D5-ontploffing.jpg

Je hebt een hele mooie set zo te zien .:wink::)
Jammer dat je niet zo veel geld verdient , maar ik wilde even vragen hoe die Sigma 70-300mm bevalt , heeft die een goede prijs/kwaliteit verhouding ???.
Ik had hem ook op het oog , maar wist niet of dat ik hem aan moest schaffen , maar hopelijk kun jij mij daar info over geven .:wink::bye::)

ik denk dat deze in de categorie tele objectiefen een van de goedkopere is , je komt ze tegen voor 120 euro , en de apo versie (apo = speciaal glas , die ik heb) , kom je al tegen voor rond de 170 euro .
en als je dan kijkt naar de prestatie's is het 'n hele goede keuze .
wat vinnie zegt klopt ook wel , voor sport fotografie en dergelijke is hij minder geschikt .
minder geschikt betekent niet dat je hem daarvoor niet moet gebruiken , ik heb er meerdere mooie plaatjes mee gemaakt , bij bijvoorbeeld 'n american football wedstrijd , 'n kampienschap motorcross , en de open luchtmachtdagen op volkel .
maar hij heeft inderdaad wat moeite met scherpstellen op snel bewegende voorwerpen enzo , en 'n statief is zoiezo altijd aan te raden bij het gebruik van 'n tele objectief .

dus als je vraagt of de 70-300 van sigma , het geld waard is , dan zeg ik ja dat is ie zeker , maar voor sportfotografie zijn er betere te krijgen .
maarja denk dan maar kwa prijs aan minstens 3x het dubbele .
dan kom je bij dingen uit zoals ruben heeft , de witte lenzen uit de L-serie van canon .

zoals ik al zei , is het niet meteen zo , dat deze ongeschikt is voor het fotograferen van sport , want mij lukt het ook vaak genoeg , alleen de kans dat je 'n goed moment mist is net iets groter .

ik hoop je hiermee voldoende ingelicht te hebben om 'n keuze te maken , maar de 70-300 van sigma is zeer zeker geen slechte optie , in die prijscategorie mischien wel een van de betere .

We hebben thuis inmiddels al een beslissing genomen , en het wordt de Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM .:wink:
Op aanrader van een kennis van ons , dus ik hoop dat er weer wat meer gezoomd kan worden !!
Eerst hadden we de lens die Ruben ook heeft op het oog , maar is dan weer net 100 euro duurder ,, en voor 100 euro kun je ook weer iets anders kopen , en thuis hebben ze liever niet dat er 550 euro besteedt wordt aan een lens ..:bonk:

Dag dag !!

Perfecte lensen hoor die 70-300. Ik kwam er aan kwaliteit alleen net te kort mee. Scherpstellen met USM en de L serie is een andere klasse.

Vandaag mijn collectie uitgebreid met een Sony Cybershot DSC-W290 met full HD filmfunctie inclusief een 8GB geheugenkaart, tas en extra accu.

sonyw290_2.jpg

Even een kleine update en een tussenstand.

- Canon EOS 40D
- Canon 17-40L F4 USM
- Canon 70-200L F4 USM

- Sony Cybershot DSC-W290

canon_17-40mm.jpg

Gaaf man Ruben ik ga ook binnekort voor de 40D ben nog aan het kijken voor beetje mooie lensen want ik gebruik het net woals jouw ook voor andere dingen dan alleen vuurwerk

Back
Bovenaan