Waarmee fotografeer/film jij?

Ik zit al een tijdje te tobben met de volgende vraag:
Ik heb in mijn filmpjes last van verticale strepen.
Ik wil hier heel graag vanaf weet iemand misschien wat ik kan veranderen?

hele goede keuze Ruben! Je lenzen van je oude EOS zullen daar als t goed is ook op passen.

yup. op de 40D past zowel de EF als de EF-s serie.
op de mijne gaan alleen EF lenzen, dus ben ik altijd duurder uit.. hahaha :D

vandaag mijn nieuwe lens binnen gekregen

de 24-70mm 2,8 L
EF%2024-70mm%20f2.8L%20USM.gif

yup. op de 40D past zowel de EF als de EF-s serie.
op de mijne gaan alleen EF lenzen, dus ben ik altijd duurder uit.. hahaha :D

vandaag mijn nieuwe lens binnen gekregen

de 24-70mm 2,8 L
image

Wauw!! Kost een berg, is zo klein als een beetje..:p

L- serie is echt super, kan geen ander merk aan tippen. Zelf komt er een 70- 200L USM F4,0, zo gaaf! Toch ook aan het kijken voor een Sigma 70- 200 F2,8, kost even wat meer maar is wel gelijk F2,8..

Maandag 40D, gaaf! :D

Nou haha het is allemaal wat snel gegaan. Maandag heb ik mijn Canon EOS 40D opgehaald, vandaag was het de beurd aan de Canon 70-200L USM F4,0. Had echt geen zin om te wachten dus heb hem gelijk maar besteld en opgehaald. Koste een berg, maar o zo vet!!

lensxx1.jpg

Ik heb net een nieuwe videocamera gekocht.:)
Ik vind natuurlijk vooral de beeldkwaliteit belangrijk maar hij moet ook makkelijk mee te nemen zijn.
Het is de kleinste full hd camera ter wereld waarmee je ook nog foto's tot 4 megapixel kan maken.
Eerst kostte die nog 799 euro,net hem ik m voor 559 euro gekocht.
Het is de Sony HDR-TG3.

Jaja hij is helemaal Binnen :D

Canon HV-30
Groothoek lens Raynox 6600 HD
Canon DM-50 Microfoon

Me is verry happy now :D

panasonic-tz5.jpg

Panasonic Lumix TZ5

met oa:
- 9.1 mp
- 10X optische zoom
- HD filmfunctie

Gister gekocht. Ik ben geen dslr waard, want ik wil gewoon hopsakee foto maken, en heb de ballen verstand van instellingen. Bovendien houd ik van enigsinds compact formaat. De camera heeft een speciale ´vuurwerk´ modus, dus ik ben benieuwd!

canon-fs100-FSL-LCD-650.jpg

Canon FS100

Ik heb deze camera sinds 31 december. Ik had op 28 december al een gekregen (was mijn verjaardags cadeau, ben op 13 januari jarig), helaas was de accu hiervan kapot dus deed hij het niet.
Met héél veel geluk ik met mijn moeder de 31e nog even naar de Media Markt (daar ging mijn oudejaarsmiddag :p) rijden en gelukkig kon ik hem zonder moeite in ruilen voor een nieuwe.
Deze deed het wel goed :)
Er zit een speciale vuurwerkstand op en die doet het erg goed. Ik moet er nog wel een statief bij want ik tril heel erg.
De kleure zijn erg mooi, alleen zilver en wit (crackling) zijn vaak minder.. (http://www.youtube.com/watch?v=62tgAYisFl4)
Weet iemand hoe dit komt?

Hello!

I'd like to buy Panasonic NV-GS180. Does anyone have this camera and could tell me something about the quality of videos? Guy, maybe You could put link to videos?

Greetings!

Vorige week mijn set uitgebreid met een Canon HV30 videocamera, ben er zeer tevreden mee, ik hoop de set over een tijd nog uit te kunnen bereiden met een beter statief, groothoeklens en externe microfoon.

Daarnaast heb ik al wat langer een Canon EOS 400D + Batterygrip en wat oudere lenzen en een oudere versie van de 400D namelijk de Canon EOS 300D en heb nog twee compact-camera's, dat zijn de Canon Powershot A590 en Sony Cybershot W35.

canonhv30canon400dcanon.jpg

Links Canon HV30, Midden Canon EOS 400D, Rechts Canon EOS 300D.

Hieronder wat specificaties van alle drie de camera's.

Canon HV30:

Met Canon Full HD CMOS sensor.
Totaal aantal pixels: 2.96 megapixels.
Canon HD-videolens, met 10x optische zoom, digitale zoom: 200x en Super Range Optical Image Stabilizer (OIS).
Lichtgevoeligheid: 0.2 lux. 2,7" breedbeeld LCD scherm.
Sluitertijd: van 1/2- tot1/2000 sec.
Maximale foto resolutie van 1920x1080.
Kaartslot voor Mini-SD.
Aansluitingen: Koptelefoon, microfoon, USB 2,0 Full Speed, DV (In/out), Direct Print (pictbridge), analoge ingang, AV, component, HDMI, ingebouwde lader. Gewicht: 535g. Afmeting: 88 x 82 x 138 mm

Canon EOS 400D:

Sensorresolutie: 10.1 MP
Displaygrootte: 2,5''
Live-view: Nee
Type sensor: CMOS
Type beeldformaat: Raw of JPEG
Lichtgevoeligheid: ISO 100, 200, 400, 800, 1600 en AUTO
Focus: Automatisch en/of handmatig

Canon EOS 300D:

Sensorresolutie: 6.3 MP
Displaygrootte: 1,8''
Live-view: Nee
Type beeldformaat: Raw of JPEG
Lichtgevoeligheid: ISO 100, 200, 400, 800, 1600 en AUTO
Focus: Automatisch en/of handmatig

Zoals je ziet zijn de 300D en 400D vergelijkbaar op wat kleine dingen na, maar je hebt vrijwel bijna dezelfde mogelijkheden alleen is de 300D al behoorlijk verouderd maar werkt verder nog steeds prima:).

Ik heb verder eigenlijk weinig tot geen ervaring met andere merken, ik begon met Canon en ben daar tevreden mee dus ik houd het zo:wink:.

Groeten,
Pyro-rola

Prachtige set aan camera's heb je daar liggen Pyro-Rola!
Echter is je nieuwe cam al stof aan het aantrekken?

Oh op die fiets, ik vernam dat het wel degelijk stof was. Nou wil ik mijn excuses aanbieden. Sorry voor deze storende vraag Roeland:wink:

Wij fotograferen met:
- Canon Eos 400D
- Canon D1-Mark II

Best leuke camera's al zeg ik het zelf, ben alleen nog niet lang bezig met vuurwerkfotografie, moet nog even oefenen voor goede resultaten he :p

-Mick

Goeie keuze voor als je binnen de digitale compact fotografie wil blijven en toch een beetje het gevoel van Spiegel reflex fotograferen wil krijgen :)

Back
Bovenaan