Waarmee fotografeer/film jij?

Ik heb even een paar filmpjes op youtube opgezocht die met verschillende camera's zijn gefilmd, graag een mening daar over aub :)

JVC HM330 :

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Canon Legria HF R17 :

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Panasonic HDC SD 60 :

+ YouTube Video

jvc komt op mij goed over zeker qua kleur onderscheiding van elkaar.

canon ziet er goed uit, maar wat als je vuurwerk filmt?

panasonic komt bij mij althans nogal rood over.

algemeen: volgens mij blijft het toch moeilijk als je er zelf niet terplaatse bij bent geweest zodat je weet welke kleur er geschoten is.

Hier nog een vuurwerkfilmpje gemaakt met de JVC GZ HM300

+ YouTube Video

Moet zeggen dat ik de JVC camera's geen verkeerde opnames vind maken.

En de panasonic HDC SD 60 ( 1 Lux ) :

+ YouTube Video

Alleen even op 1.35 moet hij behoorlijk focussen om weer scherp te worden en dat is jammer.

Laatst bewerkt:
ik heb de jvc gz-hm 335 om te filmen, en als je de goede instellingen hebt kan je er leuk mee filmen.

Ik denk inderdaad dat het de GZ HM 330 of de 335 wordt, de filmpjes hebbn mij daarin meer overtuigd dat enkele Canon camera's in die prijsklasse. Maar ik orienteer mij nog even lekker door, heb tenslotte toch tijd zat :)

Laatst bewerkt:
Arjan, ik zie dat je budget wat hoger is geworden.
En daarom kan ik je zeker de Panasonic HDC-SD10 aanraden.
Zoals je al ziet zit ie in dezelfde reeks als de SD60, alleen vind ik de SD10 beter presteren. http://vimeo.com/user2872609/videos Hier nog een hoop films waar je kunt zien hoe de camera presteert. Als je nog verdere vragen hebt hoor ik het graag :)

Ik zit te twijfelen tussen een compacte full hd camcorder en een tweedehands Canon xm2 maar ik vraag me af of het makkelijk te leren valt met al die instellingen van een xm2. Want straks koop ik die camera en weet ik er geen raad mee.

wat is handiger denken jullie?

Canons Legeria hebben vaak last van een ratelend geluid... daar staan genoeg voorbeelden van op internet, dus die zou ik lekker links laten liggen.

+ YouTube Video

Ik ga dit jaar met me samsung galaxy s op pad om Fallas te filmen ... 1280x720 met 32gb kan ik daarmee 6 uur filmen.

Iemand enige ervaring met deze smartphone?

Ja ik heb hem nu een aantal maanden en ik ben er erg tevreden over.
Ook voor filmen is hij super, wel geen flits/licht erop maar dat is een klein minpuntje.
Verder lijkt hij mij erg geschikt om Fallas mee vast te leggen, beeld geef ik een grote plus, geluid is weer wat minder. :wink:

Canons Legeria hebben vaak last van een ratelend geluid... daar staan genoeg voorbeelden van op internet, dus die zou ik lekker links laten liggen.

movie

Ja dat heb ik ook gelezen en gezien/gehoord op youtube met een ander voorbeeld dan die jij aanhaald, het gaat om de Legria R17 als ik mij niet vergis ?

Ik film dit jaar met een Panasonic NV-GS330 , die heb ik voor een leuk prijsje kunnen overnemen heb er al een showtje mee gefilmd maar daar had ik de instellingen nog niet helemaal goed staan :bonk: en niet helemaal scherp :cry: dus dinsdag in Oldenzaal hoop ik een showtje te schieten met de juiste instellingen :D.

hier het filmpje !!
p.s. heeft iemand een oplossing voor die verticale strepen ?

+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
Deze camera heb ik en hij bevalt mij goed.

JVC GZ-MG465 - HDD

Beschrijving
Met deze elegante en slanke design camcorder wordt het maken van je eigen video's een groot plezier. Op de ruime harde schijf, met een opslagcapaciteit van wel 60 GB, bewaar je tot 75 uur aan videomateriaal. Zo hoef je geen losse bandjes meer mee te nemen. Met de 1.07 megapixel CCD en de scherpe Konica Minolta lens neem je op in de hoogste kwaliteit.

Kenmerken:
Gigabrid Engine voor hoge kwaliteit video
Laser Touch interface, zo bedien je je camcorder sneller en eenvoudiger
Gemakkelijk aan te sluiten op je computer via de USB 2.0 aansluiting

ProductspecificatiesVerklarende woordenlijst Opslag : 60 GB, Harde schijf
Opnamemodus : Ultra Fine, Fine, Normal, Eco
Optiek
Type lens : Konica Minolta Lens
Optische zoom : 32x
Digitale zoom : 800x
Beeldstabilisatie : Ja
Beeldzoeker : LCD
LCD-schermafmeting : 2.7 inch
Video-opname
Beeldsensor : 1 CCD's (1/6 inch, 1070000 pixels)
HD ready : Nee
Beeldformaat : 16:9 / 4:3
16:9 breedbeeld : Ja
Ingebouwde lamp : Ja
Focus : Automatisch, handmatig
Witbalans : Automatisch, handmatig
Belichtingprogramma's : Night / Twilight / Portrait / Sports / Snow / Spotlight
Diafragma : F 1.8 - F 4.5
Audio
Windruisfilter : Nee
Audio dubbing : Nee
Decoders : Dolby Digital
Foto
Fotomodus : Ja
Aantal pixels : 1 Megapixel
Resolutie : 1152 x 864 pixels
Type opslag : MicroSD
Ingebouwde flitser : Nee
Printfunctie : Ja
Aansluitingen
Verbinding met pc : i.Link, USB 2.0
Video : S-video-uitgang
Overig
Functies : Afstandsbediening
Meegeleverde software : CyberLink DVD Solution, Digital Photo Navigator
Batterij : Li-Ion

Zie filmpje:
+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
Ja ik heb hem nu een aantal maanden en ik ben er erg tevreden over.
Ook voor filmen is hij super, wel geen flits/licht erop maar dat is een klein minpuntje.
Verder lijkt hij mij erg geschikt om Fallas mee vast te leggen, beeld geef ik een grote plus, geluid is weer wat minder. :wink:

Filmpje dr van:
+ YouTube Video

Copyright: Sawencat

Voor een telefoon vind ik het erg goed! Echter ben ik bang dat het geluid helemaal overstuur raakt bij de mascletas. Dit kun je al een beetje horen bij de finale uit het filmpje.

Ik zit te twijfelen tussen een compacte full hd camcorder en een tweedehands Canon xm2 maar ik vraag me af of het makkelijk te leren valt met al die instellingen van een xm2. Want straks koop ik die camera en weet ik er geen raad mee.

wat is handiger denken jullie?

Al doende leert men. :p
Voor een kleine prijs kun je er geen buil aan vallen.

Gefilmd met xm2:

+ YouTube Video

XM2 is niet hd is 3ccd en ook nog eens 4:3 en geen 16:9 dusja ik zou gewoon een compacte camera aleenal wegens het gewicht want ik heb ook met de XM2 gefilmd in tarragone en de hele dag lopen met zown cam is geen pretje haha. Maar beeld en geluid van die camera is wel goed dat wel :)

Een JVC om te filmen. Nog met dv bandje. En zet alles waar mogelijk old skool op vhc. Filmen doe ik alleen nog met oud en nieuw. Fotograferen doe ik helemaal niet meer.

Ik heb de knoop door gehakt en sinds twee uur ben ik de gelukkige eigenaar van de Sony HDR CX 115 E en heb er meteen een statief bij gekocht : Hama - Star 63 :)

Back
Bovenaan