Waarmee fotografeer/film jij?

hier zijn vast mensen met veel verstand van goede camera's :)

welke camera raden jullie aan als je zou moeten kiezen:

http://www.sony.nl/product/cam-high-definition-on-memory-stick/hdr-cx550ve

of

http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/...mcorders/HDC-SD700/overview/172950/index.html

Kun je ook nog vertellen waarom?

Het is mij in ieder geval puur te doen om hoe kan het ook anders, zo goed mogelijk vuurwerk te filmen. Ik heb ondertussen al aardig veel camera's geprobeerd, maar net zoveel weer terug gebracht, want ik vind ze steeds niet goed genoeg.

Bovenstaande lijken mij de best haalbare in mijn prijsklasse (max 1250 euro)

Of weten jullie een betere cam?

Hallo allemaal!

Om maar meteen negatief te beginnen :P: ik heb hier geen foto van de complete gear, maar zal in ieder geval alvast vertellen wat ik hoofdzakelijk gebruik bij vuurwerkfotografie:

Body:
- Nikon D60 + Grip (timer en verticale shutter geintegreerd)

Lenzen:
- Nikon NIKKOR 18-55mm
- Nikon NIKKOR 18-105mm VR
- Nikon NIKKOR 55-200mm
- Nikon NIKKOR VRII 70-300mm

Statief:
- Hama Traveller Compact Pro

Accessoires:
- Nikon ML-L3 afstandsbediening

Op zich gaat dat heel goed samen, zeker voor wat betreft vuurwerk fotograferen is de 70-300 echt een uitkomst! Ligt natuurlijk aan het formaat van de show, maar ervan uit gaande dat je bij een prof.show toch redelijk wat afstand moet bewaren...

De afstandsbediening is IDEAAALLL bij vuurwerkfotografie. Camera op statief, instellen en gevoelsmatig focussen, deze vervolgens vastzetten en met de afstandsbediening de sluiter openen en sluiten. Door het gebruik van een afstandsbediening wordt de kans op trillingsonscherpte zéér klein, en dat is bij vuurwerkfoto's natuurlijk prachtig!

Zie voor foto's:
http://www.robbertverwaart.nl

Laatst bewerkt:
ik gebruik de nikon D5000
met de volgende objectieven:
18-55mm vr
55-200mm vr
70-300mm vr

op een statief met een afstandsbediening, werkt prima, kan er erg mooie foto's mee maken :)

hieronder een aantal voorbeelden:

dsc1234z.jpg

dsc1226o.jpg

dsc1166.jpg

in onderstaande albums vind je meer van mijn foto's

http://img600.imageshack.us/g/dsc1207.jpg/

http://img841.imageshack.us/g/dsc1255l.jpg/

Gisteren mezelf een leuk kerstcadeautje aangeschaft. :) Het is zeker niet alleen voor oud en nieuw, ik heb daarnaast nog een Canon 7D met diverse L lenzen, en vind filmen ook erg leuk, alleen is dat vrij beperkt op mijn spiegelreflex.

171798.jpg

Canon HF S20 32gb intern geheugen.

Laatst bewerkt:
Mooie spullen acyrus , Veel plezier er mee. En we zien je video`s wel online komen :-)

Gr stefan
Zeker leuk spul. :) Als het zaterdag avond nog een beetje weer is ga ik naar een demo. Neem aan dat de kwaliteit minstens net zo goed is als de Canon HF 200 die ik hiervoor had.

Nou ff wachten tot zaterdag dan :-) , hopelijk geeft ie mooie beelden.
Even nog een vraagje heb jij al een keer vuurwerkgefilmd met je D7 ?

Gr stefan

Jep, maar het geluid is niet zo geweldig (je kunt wel een external mic. aansluiten) en het beeld is vrij donker Heb er zelf een Canon 17-55 IS F2.8 op zitten, maar toch heb je bij lange na niet de kwaliteit van een videocamera (de Canon HF 200 die ik hiervoor had). :)

Gisteren een zo goed als nieuw Velbon CX 480 statief aangeschaft, voor 30 euro.. Laatste drie jaarwisselingen altijd met de hand gefilmd, en al is dit soms sfeer verhogend, voor de 'grote show' om middernacht was een statief toch vaak handig geweest..

Ben d'r erg blij mee! Video camera die d'r op komt te staan is een Sony DCR-SR35E.. Combinatie van die twee vanavond eens testen tijdens de vuurwerk demo in Vogelwaarde.. :D

Ik ben nu zo'n 3 weken de gelukkige eigenaar van de Sony HDR CX550VE.
zo'n 13 uur filmen in Full HD kwaliteit.
Om de camera in te stellen heb je niet veel kennis voor nodig.
Manuel filmen gaat zeer makkelijk.
enige nadeel van deze camera is dat het opladen van de battery gebeurd als de battery op de camera zit.
Maar op Ebay heb ik een losse lader gekocht met een grotere batery
dus probleem opgelost
camera heeft een extra groot lcd scherm van 8 cm.
touchscreem bediening

camera kosten 950,- euro
extra lader + Battery 60,- euro

u_04530091.jpg

Paar voorbeelden van film met deze camera gemaakt zijn :

Demo 1 melvin Kabalt , alphen a/d rijn
Demo 2 Melvin kabalt , alphen a/d rijn
demo van herwijnen 1
demo van herwijnen 2

Ik fotografeer met de Olympus E-400 en film met de JVC GZ-HM550.:)
Filmen van vuurwerk heb ik nog niet gedaan maar gaat de 31ste wel gebeuren.
Met de SLR heb ik al wel vuurwerkfoto's gemaakt en vind ze persoonlijk goed gelukt. Zowel foto's van de opbouw als tijdens de show zelf.

Ik heb nu een paar weken de Flip ultra HD en ben er erg tevreden over!
Prijs is vergeleken met andere HD camera's erg goedkoop.
Is zeg maar de camera die je bij DWDD kan winnen.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ook 's avonds filmt de camera erg duidelijk maar ik kan de filmpjes hier niet laten zien. Ik kan wel een fonteintje uploaden als er vraag naar is:p.

Back
Bovenaan