Waarmee fotografeer/film jij?

Ik gebruik de GoPro HD, tijdje geleden gewonnen :]
Hij heeft veel licht nodig en hij neemt geluiden heel zacht op.
Het is dan ook een camera ontworpen voor extreme sporten, maar ik heb geen ander dus moet het hier maar mee doen.
Hij filmt in onder andere 1080p met 30frames maar ook in 720p 60 frames.
Mooi beeld geeft die wel, ben er ook zeer tevreden mee maar voor vuurwerk is die niet echt geschikt :] ach ja ben van plan om hem gewoon de hele dag om me middel te dragen met oud en nieuw :p

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Update, sinds 1 a 2 weken heb ik een nieuwe camera erbij gekocht, ben nog van plan een camcorder erbij te kopen, dit heb ik dus in totaal:

Blackberry Bold 9700
Canon Powershot SX200IS
Canon EOS 1000D + 18-55 kit

Ben echt aan het zoek naar een goede filmcamera, want film vooral weliswaar in daglicht, maar, oud & nieuw is nachtlicht, en voor 300 euro kan je amper wat vinden dus xD FF zoeken xD

Ja, wou ff updaten xD

Als je de Canon 600D of 60D had gekocht voor €300,-/€400,- euro meer met standaard kitlens i.p.v. die 1000D, had je 2 vliegen in één klap geslagen.

Ik film zelf overigens met een simpele 3CCD Pana NV-GS320 (destijds waren deze zeer bekend op verschillende fora's) met daaraan een Sony Wide Angle (0.7x) Conversion Lens. Als ik handmatig scherpstel en de daglichtmodus gebruik valt er zowel overdag als in de avond mooi mee te filmen, en met de 0.7x conversielens krijg ik er vrijwel alles op zonder vertekeningen. Zelfs blauwe effecten zijn zichtbaar, wat toch niet bij elke videocamera/dslr het geval is.

Voor fotograferen gebruik ik een simpel miezerig dingetje.

Aan nieuw spul moet ik momenteel niet denken. Zou daar bovendien niet eens mee willen filmen vanwege de risico's (stof, mogelijke beschadigingen omdat het druk-druk is om 00:00 en etc.).

Ik heb advies nodig.
Het is bijna kerst en ik moet van mijn moeder dus een lijstje maken.
Ik heb dit fototoestel: Panasonic DMC-TZ4 Silver/Argent.
panasonic-lumix-dmc-tz4.jpg

Deze foto is ermee gemaakt:
panasonic-dmc-tz4-outdoors-1.jpg

Ik heb hiervoor een statief nodig. Ik wil er soms ook mee filmen.
Dit is er mee gefilmd:
http://www.youtube.com/watch?v=P5vtc-HefKI

Het moet niet te duur zijn. Maximaal rond de €60 iets meer mag ook.

Ook wil ik een filmcamera. Het liefst (Full)HD. 720p is goed. 1080p hoeft niet perse.
Het liefst niet te duur. Rond de €100 als dat lukt €20 meer is ook goed!
Hij moet ook op een statief kunnen.

Ik wil de statieven omdat als je vuurwerk wil fotograveren het heel stil moet staan.
En soms vuurwerk filmen met oud en nieuw. En dan heb ik het liefst stil beeld.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!

Tristen. :)

voor die prijs ga je denk ik geen camera vinden, tenzij ze bij de aldi of iets een aanbieding hebben. anders kom je al snel uit bij de compact video's maar die kan je weer niet op een statief zetten. is 2e hands een optie? zoja dan zou je miss wat via marktplaats wat kunnen zoeken.

http://link.marktplaats.nl/505809746

Afgelopen week, denk zelfs al 1 week geleden, heb ik een nieuwe camcorder gekocht:

Panasonic%20SD90.JPG

Betreft een Panasonic SD90. Tot nu toe een geweldig ding. Maar pas zaterdag weet ik het zeker:D En dus daar film ik nu mee. Me Canon Powershot SX200IS heb ik aan me zusje gegeven en als reserve heb ik me Samsung WB600 of Nokia E-6. Foto's maken doe ik met me EOS1000D.

Nou jullie zijn gewoon helemaal doorgedraaid :bonk:
Ik gebruik gewoon een ipod om te filmen en foto's met de familie camera klein silver dingetje ik zal nooit zo'n kannon kopen

Ieder zijn eigen ding toch! ik film zelf ook met behoorlijk prijzig spul maar dat vind ik zelf erg leuk en als jij liever met een ipod filmt word je daar niet op afgerekend.

Nou jullie zijn gewoon helemaal doorgedraaid :bonk:
Ik gebruik gewoon een ipod om te filmen en foto's met de familie camera klein silver dingetje ik zal nooit zo'n kannon kopen

Haha zo denk ik er ook beetje over:p
Heb nog een ouwe sony ericsson cybershot liggen met 8 megapixel, prima ding:rolleyes:

Iemand ervaring met de Galaxy S2 mbt tot vuurwerk filmen? Heb m zelf ook maar zie het nog niet zitten om nu al vuurwerk af te steken.

Ik film/fotografeer vuurwerk met mijn Fujifilm HS10 en een statief natuurlijk ;)

fujifilm-hs10-lcd-450.jpg

Verder heb ik nog een Canon EOS 1100D + 18-55mm II IS
Maar die is me wat te duur om met oud&nieuw te gebruiken.

1297069251.jpeg

Ook ligt hier nog ergens een Sony videocamera die op bandjes werkt...

Dit is mijn trots!:D (sinds vrijdag met wide angel lens)

20120617112306.jpg

20120617112324.jpg

20120617112339.jpg

Ik heb hem vooral gekocht voor de kleuren, naar mijn mening geeft hij de kleuren schitterend weer, met name bij bonte finales weer hij alle kleuren eruit te pikken!:)

Zoals hier in houten:
http://youtu.be/NW6mCo_md6Q?t=9m57s

Verder heb ik nog een Canon EOS 1100D + 18-55mm II IS
Maar die is me wat te duur om met oud&nieuw te gebruiken.

image

Ook ik heb de beschikking over de canon 1100d. Vind het een fijn dingetje en de kosten vallen best mee voor zo'n instap DSLR. Wel kun je er het beste een andere lens bij kopen aangezien de kitlens van een iets mindere kwaliteit is als je straks bijvoorbeeld serieus verder wilt gaan met het fotograferen.
Ik zou zeggen: kijk bij www.kieskeurig.nl naar de reviews van de lenzen en kies de lens die het beste bij jouw past wat betreft de mogelijkheden en natuurlijk de prijs.

Heb nieuwe lens gekocht, de ander was te groot naar mijn smaak, filmde niet ideal, deze vergroot zelfs nog een tikkeltje breder, dus heb nog mooier overzicht met deze groothoeklens :)

Back
Bovenaan