waar zie jij het meeste tegen op ?

Waar ik het meest tegen op zie, is de verschrikkelijke straat waar ik in woon.
De zeikerige mensen die over die ene keer per jaar zo verschrikkelijk moeilijk moeten doen. En dan bedoel ik met name het commentaar wat ik krijg:

- he kan je niet een eind verder op gaan staan
- He het is nog geen 22:00 (weten niet dat het vanaf 10:00 's ochtends is)
- liggen kinderen te slapen
- mijn kat is ziek kap daar is mee
- de vonken van het vuurwerk komen bijna op mijn auto

Ze maken er hier in de buurt zo'n probleem van dat het mijn plezier soms gewoon verpest
Heb ook al een keer politie aan de deur gehad omdat mijn overbuurman die gebeld had. Zijn vrouw had migraine en kon niet tegen het kabaal

Maar afgelopen jaar heb ik mijn mond flink opengetrokken en gezegd dat de eerste die nog durft te zeiken een klap op zijn smoel krijgt. Dus ben benieuwd hoe het dit jaar loopt.

Blijkbaar woon je niet in een relaxte wijk waarin mensen rekening houden met elkaar. Jammer hoor dat het zo moet.

De zeikerige mensen die over die ene keer per jaar zo verschrikkelijk moeilijk moeten doen. En dan bedoel ik met name het commentaar wat ik krijg:

Ze maken er hier in de buurt zo'n probleem van dat het mijn plezier soms gewoon verpest
Heb ook al een keer politie aan de deur gehad omdat mijn overbuurman die gebeld had. Zijn vrouw had migraine en kon niet tegen het kabaal

Maar afgelopen jaar heb ik mijn mond flink opengetrokken en gezegd dat de eerste die nog durft te zeiken een klap op zijn smoel krijgt. Dus ben benieuwd hoe het dit jaar loopt.

Je zou kunnen overwegen om een paar dagen van te voren bij elke buurtbewoner een briefje in de bus te stoppen. Gewoon een vriendelijke 'reminder', dat bijna oudjaarsdag is aangebroken. Dat jij freak bent, één dag per jaar los gaat met vuurwerk, dat je de buurtbewoners uitnodigt voor een praatje en het bijwonen van je showtje... Ik denk dat je daarmee veel begrip kweekt, en het aanknopen van een gesprek een stuk makkelijker maakt :) Daarmee geef je ook je buren de gelegenheid te anticiperen op die "irritante Dennis met z'n kl0tevuurwerk".

Zoals ik een paar posts eerder al zei is dat mensen rekening met elkaar moeten houden, het moet natuurlijk niet van 1 kant komen :sad:

Ik denk dat je beter in gesprek kunt gaan met buurtbewoners, en zo begrip kweken. Dat helpt meestal meer dan het bedreigen van mensen.
Begrip is iets wat je langzaam opbouwt door ook b.v. te vegen op nieuwjaarsdag, en door inderdaad van tevoren te melden dat je (legaal) vuurwerk afsteekt.
Als een buurman mij om welke reden dan ook bedreigt met mij op m'n smoel slaan, dan zoek ik elke gelegenheid om hem terug te pakken, want dat laat ik echt niet over m'n kant gaan.
Dit soort bedreigingen komt de naam van vuurwerk en z'n gebruikers zeker niet ten goede.

Het zou zomaar kunnen dan, dat een van je buurtbewoners de NSB-lijn belt als hij je dozen met vuurwerk naar binnen ziet sjouwen, en dan ben je gewoon de sjaak.

m.i. kun je beter proberen de dialoog open te houden. Heb je veel meer aan.
Als mensen mij vragen verderop te gaan stoken doe ik dat ook als het kan. Als het niet kan geef ik aan hoeveel uur ik nog bezig ben, en vermeld daarbij dat er huisjes te huur zijn op parken waar alleen sterretjes worden afgestoken.

Vuurwerk afsteken is gewoon een recht dat je hebt, en dat mag je best duidelijk maken, maar als mensen je netjes iets komen vragen dan zou je daar best een beetje rekening mee kunnen houden.

ik herken als een paar dingen :P
mijn lijstje van meest irritante is :

-kun je lekker in je eigen straat gaan staan ?????? en dan sta ik voor me deur.
-kun je naar het plein gaan en daar afsteken me hond reageert niet op die pilletjes.
-jij gaat wel vegen heh morgen ???
-kijk je wel uit voor me auto ?
-is dat wel veilig ??
-kan het wat zachter me kinderen liggen te slapen.
-is het al bijna op ?
-hou je me ramen heel ?
-ik ga de politie bellen je mag nog geen vuurwerk afsteken.
-moet dat nou zo vroeg ?

ik ben zelf al een x bedreigt door een bewoner uit deze straat.
ik zou namelijk wel ff een paar klappe krijgen als ik niet op hield vuurwerk af te steken voor me eigen deur !! omdat ze kinderen op bed lagen !!
gelukkig was me buurman het niet met hem eens en heb hem toch vriendelijk verzocht weer naar binnen te gaan en dan de muziek maar wat harder te zetten.

maar verder niet echte problemen gehad hier alleen toen er een messier omviel dacht een buurvrouw dat ik dat expres deed maarja toch wel uitgelegt dat dat niet de bedoeling was :P

gr

het is inderdaad zwaar irritant dat mensen zo egoïstisch zijn als het gaat om die ene dag in het jaar. Is denk ik voor de meeste freaks ook irritatie nr1.
Waar ik ook tegen op zie zijn de kinderen van onder de 12 die hier rond lopen met fenix en dat soort spul. als ik er dan bij sta kan ik er op letten omdat ik ze niet vertrouw en kijken de mensen uit de buurt mij ook meteen vuil aan.

afgelopen oudjaarsdag heb ik maar een uurtje in mn nieuw buurt gestookt en meteen commentaar van de buurvrouw, kwam ze steeds naar buiten en begon te praten over de oorlog en over haar tuin en auto... dus ik leg uit dat ik voorzichtig doe en dat ik weet waar ik mee bezig ben. zegt ze: je hoeft aan mij geen verantwoording af te leggen. zeur dan gewoon niet:bonk:

Heb veel oude mensen in de straat wonen dus moet it jaar dus maar kijken hoe het gaat.

Dan heb ik het wel getroffen denk ik zo.

Ik kijk nergens tegen op,Behalve het weer.
Voor de rest is iedereen in de buurt wel blij dat er lekker gestookt wordt.
Van mij hoeft al dat zware knalwerk ook niet,Krijg je alleen maar tramelant van.
Iedereen die me kent weet dat ik 1 dag in het jaar puber ben en dat is 31 december.
Mijn vrouwtje vind het prachtig.Zolang het maar niet teveel kost,En gelukkig besteed ik dan ook niet veel:p
Al met al hoop ik weer een mooie wisseling mee te maken.

Nu ik eraan denk heb ik wel 1 ding waar ik tegenop zie.
Dat is dat de hulpdiensten weer veelal gehinderd worden terwijl ze hulp bieden of gewoon hun werk doen.
Bij deze wil ik dus even kwijt voor diegene.................
LAAT DIE MENSEN GEWOON HUN WERK DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GRTZ

Mensen die gaan rijden net na 00:00!! Heb vorige jaar weer een cake aan de kant moeten schoppen toen die nog aan het schieten was. Omdat iemand niet wou wachten :angry:

Als een buurman mij om welke reden dan ook bedreigt met mij op m'n smoel slaan, dan zoek ik elke gelegenheid om hem terug te pakken, want dat laat ik echt niet over m'n kant gaan.
Dit soort bedreigingen komt de naam van vuurwerk en z'n gebruikers zeker niet ten goede.

Het zou zomaar kunnen dan, dat een van je buurtbewoners de NSB-lijn belt als hij je dozen met vuurwerk naar binnen ziet sjouwen, en dan ben je gewoon de sjaak.

m.i. kun je beter proberen de dialoog open te houden. Heb je veel meer aan.
Als mensen mij vragen verderop te gaan stoken doe ik dat ook als het kan. Als het niet kan geef ik aan hoeveel uur ik nog bezig ben, en vermeld daarbij dat er huisjes te huur zijn op parken waar alleen sterretjes worden afgestoken.

Vuurwerk afsteken is gewoon een recht dat je hebt, en dat mag je best duidelijk maken, maar als mensen je netjes iets komen vragen dan zou je daar best een beetje rekening mee kunnen houden.

@ heartworm geloof me je kent mijn straat niet. We proberen dit al jaren op een goede manier op te lossen. Maar een keer raakt je geduld op. Zeker als je politie aan de deur krijgt. En als je op 1 januari de buurt gelukkig nieuwjaar wilt wensen. En je de hele huid vol gescholden krijgt. Omdat je vuurwerk hebt afgestoken.

Al jaren luister ik naar dat gezeik. En ga ik verder op staan als dat gevraagd word. Of stop ik zelfs een paar uur omdat de kinderen liggen te slapen. Maar als ik zelfs om 00:00 nog gezeik krijg, mag je best weten dat mijn geduld een beetje op raakt

Dat is de reden dat we het bij ons thuis een keer beu zijn. En onze bek ook is open trekken:wink:

ener is nog een ergernis hier.
de politie !!! ik erger me dood aan die gasten.

ik stond met wat mensen op het kruispunt die ook vuurwerk hadden afgestoken gezellig bij een vuurtje.
komt om 2 uur een peletonnetje M E mannetje of 25, zoo dat vuurtje gaat uit 2 tellen later brandweer der bij en weg was de gezelligheid.
daar stoor ik me ook aan !
en dan op 1 januarie hoor je ja de politie was weer het mikpunt van iedereen.
soms snap ik ook heel goed hoe dat nou zou komen.
tuurlijk doen ze hun werk maar zoms doen ze wel meer dan dat.

gr

zijn wel een aantal punten:

- kinderen met zwaar illegaal vuurwerk (explod cobra's)
- slecht weer
- verkleumde handen
- gezeik van mensen
- gezeik van dat ik moet opruimen (in een park)
- oudere mensen die letterlijk zeggen dat je moet oprotten met je vuurwerk
- eten ( terwijl je gewoon kan stoken maar toch trek hebt)
- onvernantwoordelijk gedrag
- zuiplappen
- mensen die dingen opblazen
en er zullen er vast nog meer zijn

haha nou vorig jaar stond ik ervan te kijken dat mijn moeder vroeg om wat nitraten, dit is echt gebeurd haha. Wie weet veranderd deze afspraak ook nog haha. :D

Nee ik "moet" vanaf half 11 tot 12 uur s' avonds binnen blijven. :wink:

wat grappig,
ik heb een soort gelijk verhaal:
nitraten stoken met mijn moeder, lekker pakje chooêt bangers er doorheen gestookt.

was heel erg apert en leuk

#1: Commentaar.
#2: Ineens beseffen dat je wat vergeten bent.
#3: Overeen komen met je broer over wat er wel en niet gekocht wordt.
#4: Overeen komen met je ma dat jij 1 (+15) baby pijltjes mag afsteken.
#5: ...! Nog een nacht slapen voor het stoken!

Laatst bewerkt door een moderator:
de dingen waar ik doorgaans tegen op zie zijn :
een zenuwachtige vader .
en een broertje die niet goed met vuurwerk om wil gaan , en stoer doet tegen over zijn vrienden .
waar ik mij voor dit jaar ook zorgen over maak , is dat mijn buren een tweeling verwachten op 30 december . :rolleyes: :frusty: .
ik vraag me af wat de beste manier is om met deze situatie om te gaan

de dingen waar ik doorgaans tegen op zie zijn :
een zenuwachtige vader .
en een broertje die niet goed met vuurwerk om wil gaan , en stoer doet tegen over zijn vrienden .
waar ik mij voor dit jaar ook zorgen over maak , is dat mijn buren een tweeling verwachten op 30 december . :rolleyes: :frusty: .
ik vraag me af wat de beste manier is om met deze situatie om te gaan

Nog harder stoken, raken ze er alvast aan gewend :p

1. Dat mn vriendin/familie het vw te veel vind en gaat drammen.
2. Dat er een kleine op komst is bij de familie van mn vriendin, datum 1 januari, dus dat kan slecht uitpakken.
3. Politie
4. Gezeik van buren/familie
5. Slecht weer
6. De tijd gaat te snel voorbij

En dat was mijn zeurpartij, haha:p

ik stoor me dus eigenlijk helemaal nergens aan.
- geen zeikende buren, maar klappende mensen of zelfs mensen die zelf ook stoken eigenlijk stookt heel de straat

- Politie, ja ik woon in een wijk waar veel politie komt ook tijdens de 3 dagen maar op de dag zelf heb ik ze zelf letterlijk nooit gezien.

- Iedereen helpt ook mee met opruimen en vegen.

- er is 1 ding waar ik me wel aan stoor en dat is het slechte weer, tot nu toe geen minuut gehad dat ik naar binnen moest omdat het regende.

dus ik heb kortom nergens last van.

naja het gezeik van me ouder en vooral me vriendin die beginnen al te gillen als ik zeg dat ik naar belgie ga :P

maarja die grap lijkt meer een bedrijging ofzow :P

maaarja met o&n staan ze wel te kijke naar MIJN vuurwerk :P

gr

Back
Bovenaan