waar zie jij het meeste tegen op ?

1 Kinderen uit de buurt,die normaal zowat niks tegen me zeggen,maar als er vuurwerk is,lopen ze alsof ik honing aan me kont hangt achter me aan,en ze lopen soms ook voor me voeten.

2 Een vrouw uit de buurt,fietst eerst normaal weg,later komt ze terug,en doet net alsof ze me niet bezig ziet met stoken en stopt niet met fietsen,Ghost King ging af,begint ze te zeiken dat ik op moet letten.

3 Een eikel stopt bijna een vlinder in een prullebak,ik zie dat en zeg niet doen vd,doet hij het nog.

4 Het weer,mist,regen,harde wind en sneeuw.

Ik heb altijd dat mijn moeder begint te zeuren om het feit dat ze de hele dag binnen zit en ik de hele dag buiten ben.
't Is maar een dag in het jaar hoor :p

Ik heb bijna nooit wat te klagen op 31 december. Maar als ik dan dingen lees van hierboven, zie ik wel overeenkomsten. Ik heb namelijk ook een echte hekel aan kinderen die stoer willen doen met vuurwerk. Dat er 12 jarige mensen zijn die dan met nitraten en vlinders gaan lopen. Ik zelf houd het altijd legaal. Illegaal siervuurwerk mag er wel wezen, maar illegale knallers hoef ik liever niet;)
Verder woon ik in een best wel drukke straat. (hij ligt regelrecht aan een 50 km weg en wordt meestal als sluip route gebruikt). Dus ook om 12 uur snachts heb ik al 2 jaren achter elkaar gehad dat er auto's door moesten. Alle emmers met buizen weghalen en potjes wegschoppen. Vrij irritant. Ik woon ook in een straat waar veel mensen niks afsteken. Ik heb dan soms ook mensen die dan opmerkingen gaan maken zoals vorig jaar: "Is het nou nog niet op?" Of een buurman (die overigens het hele jaar irritant is) die dan een boze blik geeft. En naar de rommel op straat kijkt. "veeg je dat wel op straks?" Wat ik ook altijd doe.
Ouders hebben meestal niet zoveel te zeuren. Zeg zeggen wel dat ik dan weer veel geld uitgeef, maar dan is het op 00:00 wel aandachtig kijken naar alles wat de lucht ingaat. Vooral mijn vader die nooit vuurwerk koopt, maar het wel leuk vind om het te zien.

Waar ik mij vooral NIET aan irriteer is dat ik, doordat ik in een drukke buurt woon, veel vuurwerk om heen zie. En daar zitten soms prachtige dingen tussen!:D

Het weer heb ik nooit last van gehad, dus niet om gezeurd. En koude handen is soms wel irritant ja:P

En waarom zouden wij ons irriteren op de leukste dag van het jaar? Daar hoor je plezier te hebben, en niet jezelf te irriteren. Ik zet me er dus meestal ook snel weer overheen en ga door met afsteken.

Zo dat was mijn verhaal,

Theking

Verder ook een hekel aan mensen die mij mn dag niet gunnen waar ik het hele jaar naar heb uitgekeken. Vorig jaar ook, komt een vent naar buiten om te zeggen dat we maar ergens anders moesten gaan schieten en hij ons vuurwerk wel is even zou afpakken omdat zijn hond steeds aansloeg. Ja die mensen kunnen mijn part echt een eind opflikkeren:angry: Mensen die een beetje fatsoenlijk vragen of wij een eindje verderop willen staan daar kan ik nog wel begrip voor op brengen maar niet voor die zeikers, maar ja die blijf je altijd houden. Heb 2 jaar geleden ook nog een boze buurman binnen gehad omdat ik een grondbloem op de weg gooide en zijn vrouw daar met de auto overheen reed terwijl hij al aangestoken op de weg lag, die heeft mijn vader toen even met flink geroep naar buiten gejaagd en die piepte toen ook wel anders :D

Laatst bewerkt:
Ik irriteer mij ook aan de angsten die ontstaan in de aanloop naar de grote dag toe. Bijvoorbeeld de slechte weersvoorspellingen. Er zijn misschien wel 10 verschillende websites die aan zo iets doen en ze zeggen allemaal wat anders. En dan sluit je de computer af om TV te kijken en dan komt Piet voorbij met zijn neppe accent en dan hoor je weer dat het gaat stormen. Terwijl het allemaal puntje bij paaltje goed weer is op de dag zelf. Allemaal bangmakerij voor ons.

En wat voor mij ook irritant is, en voor sommige hier ook, zijn de "decembernoobs". Ze druppelen langzaam weer binnen. De nutteloze reacties. Dit jaar er maar kort op gaan zitten, heb er maar weer vrij weinig zin in om een paar uur per dat kwijt te zijn om alle reacties te controleren op december- spam!

Haha, zeker voor de moderators moet dat een zwaar irritante klus zijn!
Zou eigenlijk een "december-report" knop moeten komen :D

Waar ik vooral tegenop zie is de reacties van vrienden en familie. Ik ben eigenlijk de enige echte vuurwerkgek in de buurt en sommige mensen denken dat ze mij daarop mogen wijzen alsof het iets slechts is. Want 1 keer per jaar vuurwerk is zonde geld, maar een heel jaar roken niet..

Ook zoals Ruben zegt het weer. Vaak dagen van angst en puntje bij paaltje blijkt het gewoon mooi te zijn..

Nog iets waar ik me aan erger, dat iedereen staat te kijken en ondertussen ook wel wat afsteekt. Ik als enige sta te vegen op 1 januari en dan nog krijg je op 31 december te horen dat je wel een rommel maakt!

Ach ja, er zijn genoeg -minten, maar die kunnen wat mij betreft niet op tegen het gevoel!

Ik zie er tegen op dat ik overdag de hele tijd rustig aan doe met afsteken omdat ik anders denk dat ik in de avond te kort kom, en 's avonds zit ik dan met een berg rommel en dan wordt het meer stoken omdat ik anders teveel overhou (lange zin:bonk:).
Het weer, ik zag er vorig jaar tegen op, jammer genoeg waren de voorspellingen wel uitgekomen. Heb me dit jaar voorgenomen er niet zo veel naar te kijken, je kunt zo veel voorspellingen bestuderen als je wilt, maar het verandert toch niet.

De kou die je tot op het bot doet bibberen, het probleem dat het allemaal veel te veel geld kost en dat het zo weer voorbij is :(

De kans dat je moet werken op oudjaarsdag. En natuurlijke de kosten die er aan vast zitten, maar die nemen we voor lief.

het geen waar ik ook tegen opzie is de mensen die zeuren dat ik gevaarlijk doe(terijl dat niet zo is).
Zo'n 2jaar geleden schoot een gastje een romeinse kaars op me jas en had hem op mijn manier even duidelijk gemaakt dat ie dat niet meer moest doen.sindsdien word ik door al die buurtbewoners zowat weggejaagd met m'n vuurwerk:(

Onnodig gezanik van diverse figuren is behoorlijk irritant. Dit kan een buurman zijn die zeikt over de rommel, terwijl de vuilniszakken en bezems al klaar liggen tot oom agent die polshoogte komt nemen omdat bepaalde figuren zich niet kunnen gedragen.

Persoonlijk vind ik het ook vervelend om jonkies op hun verantwoordelijkheid te wijzen en niet te stunten (pijltjes horizontaal schieten!) met vuurwerk. Dan heb ik zoiets van; ouders let a.u.b. zelf op uw kind, dan hoef ik dat persoon niet uit te leggen wat wel en niet toegestaan is. Maar dat laatste is min of meer steeds meer mijn rol aan het worden.

Ik moet zeggen dat ik het een goede zaak vind, dat je toezicht houd!Zeker omdat je ook ervaring hebt met vuurwerk.
Ik maak het ook elk jaar wel mee en begeleid dat soort kinderen graag!
Afgelopen jaar was ik bij Vin en daar waren ook jonge kinderen die nog nooit vuurwerk afgestoken hadden...ff uitleggen hoe het moet en ze even begeleiden met aansteken...vind het echt leuk om te doen...zo kom ik ook van die ellendige kanonslagen af hehe
Ik heb ook zoiets: het zijn wel de toekomstige stokers en hoe meer verslaafde ik kan maken hoe beter.

Maar om even ontopic te blijven...ik zie tegen m'n bankrekening op eind December

Ik moet zeggen dat ik het een goede zaak vind, dat je toezicht houd!Zeker omdat je ook ervaring hebt met vuurwerk.
Ik maak het ook elk jaar wel mee en begeleid dat soort kinderen graag!
Afgelopen jaar was ik bij Vin en daar waren ook jonge kinderen die nog nooit vuurwerk afgestoken hadden...ff uitleggen hoe het moet en ze even begeleiden met aansteken...vind het echt leuk om te doen...zo kom ik ook van die ellendige kanonslagen af hehe
Ik heb ook zoiets: het zijn wel de toekomstige stokers en hoe meer verslaafde ik kan maken hoe beter.

Maar om even ontopic te blijven...ik zie tegen m'n bankrekening op eind December

ik niet echt .
ik heb hier een spaar potje voor .
dat voorkomt dat alles in gevaar komt :D

Herkenbaar, Poziloc en Jupilerfreak. Ik trek op oudejaarsdag automatisch de aandacht en heb in no time als een soort rattenvanger van Hamelen de jeugd uit mijn buurt achter ons aan lopen, haha. Maar ze letten goed op en steken hun vuurwerk precies zo aan zoals ik het doe. Een soort kopieergedrag en hopelijk effectief. Heb een aantal kids afgelopen jaar ook een vuurwerkbril gegeven (had er niet genoeg voor iedereen helaas) en dat vonden ze zelfs cool :cool: Tja, het is misschien maar op superkleine schaal, maar als we dit nu eens allemaal in onze eigen buurten doen, moet het op grotere schaal helpen, denk ik.

Maar goed, back ontopic;
Waar ik tegenop zie? Tja, ik zou liegen als ik zou zeggen dat het verschoten geld geen pijn doet. Aan de andere kant heb ik dit gereserveerd en merk ik het niet in het normale budget.

Ik zie eigenlijk meer op tegen het gejaagde gevoel op de dag zelf. Een soort onderhuidse spanning. Je wilt die dag niets missen en alles zoveel en intens mogelijk beleven. Dat lukt uiteindelijk altijd wel, maar toch ... Ik probeer dat gevoel te voorkomen door mijn dag ruim tevoren goed te plannen en structuur te geven. En dat werkt eigenlijk prima.

Los daarvan zie ik nergens tegenop en heb ik vooral voorpret :D

Cameo

Op de mooiste dag van het jaar zie ik nergens tegenop, vind het wel jammer dat het zo snel voorbijgaat, een dag is veel te kort want we moeten er weer een heel jaar naar uitkijken, daar zie ik wel tegenop

Pfff dat is best wel een lijstje nog waar ik tegenaan kijk:
- Kans op slecht weer
- Kans op een lage bankrekening
- Kou!
- Mensen die echt zeuren ipv iets beleefd vragen
- De spanning voor 31 december als alles al binnen is
- de spanning bij het afhalen of al je producten ook geleverd zijn
- de hoeveelheid vuurwerk die de lucht in gaat om 00:00

en er zijn vast nog meer angsten waar ik even niet op kom haha

Back
Bovenaan