Waar haal jij je vuurwerk?

pyroboy

VWC lid
Verdeeld in heel Nederland zijn er honderden vuurwerkwinkels die elk zoveel mogelijk klanten willen trekken. Sommige winkels hebben er heel veel voor over om klanten uit heel Nederland over te laten komen, en soms wel uit het buitenland!

Waardoor laat jij je beinvloeden? Reis jij het hele land door om zo goedkoop mogelijk aan vuurwerk te komen, of blijf je liever in de buurt en neem je genoegen met het vuurwerk van de plaatselijke vuurwerkboer om de hoek?

Ik hou altijd rekening met de afstand, want ik weet nog steeds niet zeker of ik de auto kan/mag gebruiken. Daarnaast is prijs-kwaliteit ook erg belangrijk voor mij aangezien ik graag zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk wil hebben. Maar t allerbelangrijkste, de reden waarom ik met n iets hogere prijs en grotere afstand leer leven is klantvriendelijkheid. Tot slot volgt er de sfeer.

Verdeeld over de provincie Friesland en Groningen ga ik de winkels af. Prijs/kwaliteit verhouding. Vind het juist wel leuk om bij verschillende winkels weg te halen. Lekker twee dagen op pad, leuke route maken even naar huis om te lossen en dan weer enkele winkels bij langs om te laden.

Heb het meeste in januari in Olen gehaald. Dat vindt ik een van de beste acties die er is. In Baarle betaal ja gewoon vaak veel te veel. De rest gewoon bij een dealer om de hoek.

Ik koop ook al paar jaar bij verschillende winkels mijn vuurwerk ga meestal voor de leukste en mooie producten en vind ook super om gewoon in andere vuurwerk winkels te kijken ken maar 1 per jaar dus maak ik ook heerlijke gebruik van om die vuurwerk winkels te bezoeken.

Met oud en nieuw ga ik naar diverse winkels, eigenlijk sla ik over het algemeen de normale winkels over. Omdat deze voor mij niet heel lonend zijn om naartoe te gaan. Met normale winkels bedoel ik winkels die maar één assortiment hebben, geen freakacties en verder niks bijzonders.

Het komt weleens voor dat ik naar een Intratuin ga omdat daar een product flink in de aanbieding is of omdat daar bijvoorbeeld de Soviet Shooters lijn verkocht wordt. Ik probeer eigenlijk overal de krenten uit de pap te halen. Maar probeer het toch bij een beperkte hoeveelheid winkels te houden.

De afgelopen jaren kopen we eigenlijk bijna alle producten bij TP-Vuurwerkshop, Vuurwerk-Orthen en Ano Vuurwerk. En daarnaast kwamen we op de wegen erheen, soms met een kleine omweg :rolleyes: heel toevallig een winkel tegen waar we ook graag iets wilde hebben.

Komend jaar zullen we eigenlijk alles bij TP en Orthen halen omdat we dan bijna alles kunnen krijgen. Vooral vanwege de leuke kortingen wat TP aan de freaks biedt en het ligt naast de deur. Voorheen moesten we flinke stukken hiervoor rijden.

Dit jaar zijn er in ieder geval al bij de bovengenoemde twee winkels al bestellingen gedaan! Nu afwachten tot de freakacties van deze twee online komen! :D

Afstand speelt wel een rol. Ik ga altijd,met mijn pa op pad. En de beste man,wordt al een dagje ouder. Dus het liefst,niet al te ver weg. En het liefst,bij een winkel,waar ze alles een beetje hebben.

Ik ga dus,sinds het jaar 2012,naar Kuiper Vuurwerk in Koekange. De gastvrijheid en openheid,spreekt me erg aan daar. En eerlijk is eerlijk. Mischien wel een beetje,vriendjes politiek van mijn kant. Maar Johan (pyroguy)werkt daar ook,en hij is liefhebber,in hart en nieren. Dat maakt een winkel,ook zeker aantrekelijk,net dat beetje extra.

En dan is er nog het stukje assortiment. Ik hou van variatie,en van veel keuze. Dus kuiper,is een ideale winkel,voor iemand zoals ik.

Afstand speelt inderdaad geen rol. Ik haal al mijn vuurwerk bij Vuurwerkland Steenbergen en dat is voor mij 2 uur rijden. En dat doe ik al zo'n... 7 jaar? 28 december heen en 31 december terug!

Voor mij zijn de goede prijzen belangrijk. Ik ben en blijf een Nederlander en zit niet altijd in de ruim in de centen. Maar een goede sfeer bij de winkel en gewoon goede klantvriendelijkheid vind ik ook erg belangrijk. Vorig jaar bij Huizen was het contact met Patrick erg goed. Hij reageerde snel en dacht mee. Dit jaar ga ik daar niet langs omdat het me te ver wordt. Daarbij komt dat Kuiper vlakbij mij in de buurt ligt en ik daar bijna alles kan krijgen wat ik wil en voor een goede prijs. Dit jaar wordt het dus niet een hele ochtend in de auto zitten ;-)
greetzz

De Rijswijkse Vuurwerkhal, al jaren. Maar dat komt omdat ik partijdig ben en aan vriendjespolitiek doe.

ik haal het altijd 1 deel bij pronk en de rest bij magicvuurwerk te gorredijk en niet te vergeten bij mega vuurwerk te leeuwarden daar is daar zo goed bevallen dat ik daar weer heen ga:)

dit jaar bij Valk vuurwerk Nijverdal

en dan even afhankelijk van de prijzen en assortiment bij Ed Raket in Apeldoorn of lokale dealer met broekhoff

Huisman! Vorig jaar érg goed bevallen.
Ook heb ik bestellingen bij orthen en haokan staan vanwege de fantastische kortingen en mooie producten. Ik heb daar echter niet eerder besteld dus ik w
kan buiten de prijs om niet zeggen of ze aan te raden zijn.
Wellicht bestel ik ook nog wat bij riezebos in amersfoort, dat is vorig jaar ook prima bevallen :)

Op een paar vaste adresjes na zoals Riezebos, Rowy, Rijswijkse vuurwerkhal, ben ik elk jaar wel ergens anders te vinden. Dit komt mede door het actief bezoeken van winkels en vooral ook demo's door heel het land. Als de producten en/of acties mij bevallen, en wij een goeie deal kunnen sluiten, dan is de keus snel gemaakt. Het ligt er ook zeker aan hoe je daar in zo'n winkel ontvangen wordt, want ik ken winkels, oh oh, dar kom ik nooit meer!

Ik vind het ook gewoon leuk om elk jaar in een ander deel van het land vuurwerk te halen.
Andere winkels, ander assortiment, andere mensen. Je komt nog eens ergens! :)

ik ga Meestal Naar Wagenvoort, Soumanvuurwerk, Vuurwerkcentrumwezep, Vuurwerktotaal,
Kevinsvuurwerkhal, Dezwolsevuurwerkstunter en De volle hof deze winkels zijn allemaal
in mijn eigen woonplaats, zwolle en wapenveld ik kan aan elk merk komen en het mooie
is soumanvuurwerk heeft nog zat bonfireworks of voorraad met 30% korting die cakes
hebben echt goede prijs/kwalitiet verhouding

In volgorde? Steenbergen - Breda - Vos Huizen - Valk - Huisman
op 1 dag
1e omloop = 300 km Steenbergen - Breda
2e omloop = 271 km Vos - Valk
En dan nog in de middag een thuiswedstrijd bij Huisman 51 km

600 km ! das best veel, maar wat een beleving weer ieder jaar. 's Nachts om 00:00 op de stoep staan en je eerste lading inladen. Door naar de volgende, tijdstress want je moet wel op tijd komen.
Tweede lading erbij proppen, en op naar huis. Daar midden in de nacht chinees eten (natuurlijk) ff hangen, Top 2000 luisteren, uitladen. En hup weer door naar de ochtend ronde. Langzaam begint het te schemeren, de eerste dozen worden weer ingeladen, morgé Patrick :) Vlug door naar de volgende, inladen en wegwezen. Hopen rond 09:00 weer thuis te zijn. Uitladen, vlug wat slapen en s'middags naar Huissen WHOEHA wat een dag!!!

Back
Bovenaan