Waar haal jij je vuurwerk?

Naja het ophalen en rijden hoort er bij haha.Afgelopen jaar zaten we op 523km of zo
dit jaar proberen we het ietsje minder te houden zoals het er nu voorstaat 256km. :p

Zowiezo vuurwerk Breda waar ik een goed deel in de outlet heb vergaard.
Waarschijnlijk ga ik ook een stuk in de freak actie hier halen omdat het assortiment lekker breed is.

Ook kijk ik of zena in mijn plaats ook nog de een of andere goede aanbieding heeft aan het eind van het jaar.

Komt weer helemaal goed dit jaar! :D

Dit jaar langs Vuurwerkoutlet Groningen, is toch ook weer zn 400 KM rijden.
Daarnaast rij ik altijd nog even langs Riezebos, gewoon om wat kleine spulletjes in te slaan en omdat daar altijd een leuke sfeer is :)

Idd, een volle tank benzine gaat er wel doorheen! Winkels die koffie en oliebollen serveren verdienen sowieso extra + punten!

's ochtends vroeg met 3 man naar Vos Huizen voor mijn Wolff, Evolution en Royal vuurwerk. Daarna misschien nog even langs Witte Tenten Eemnes voor Marijn aangezien dat om de hoek van Huizen ligt.

Ik weet nog niet precies waar ik mijn Rubro en Vuurwerktotaal ga halen. Waarschijnlijk bij Ed Raket in Apeldoorn.

Laatst bewerkt:
Normaal ging ik gewoon altijd bij de dichts bijzijnde vuurwerkdealer,
en kocht gewoon wat ik kon krijgen en betalen.

De afgelopen jaren winkel ik puur op de producten die ik wil,
of nog niet heb gehad, en daar wil ik behoorlijk ver voor rijden.

Dit jaar schiet ik voor het grootste deel rubro,
alleen is dat bijna niet in de buurt hier te krijgen.
Daarom ga ik dit jaar weer naar de outlet in Groningen,
waar de prijzen het nog waard zijn om bijna 700 kilometer voor te rijden.

Buiten rubro, wil ik dit jaar ook alle 100 schots blokken van vuurwerkmania.
Op 100 meter van me lig daarvan een dealer,
die al die blokken verkoopt, dus die haal ik daar.

Uiteindelijk is er ook nog zena, waar ik misschien nog wat van pak dit jaar.
Zena is het makkelijkste te krijgen in de buurt,
maar hiervoor rij ik naar stienen in Sittard.

Indien mogelijk wil ik ook de cruel traction van wolff,
waarvan ik nog niet weet waar ik deze in de buurt kan krijgen.

Volgend jaar zijn waarschijnelijk china red, evolution, marijn,
en de rest van vuurwerkmania aan de beurt.

Vreemd wil niemand afzeiken hoor maar over het onderwerp belgie en vuurwerk is het grootste argument te ver benzine etc en hier zie ik dat mensen honderden kilometers afleggen voor veel te dure potten.:shocked:

Ik woon nog geen 30 min rijden van de Duitse grens af en heb daar nog nooit 1 boodschap of een tankbeurt gedaan omdat het goedkoper is/

Dus wat is het, mij persoonlijk heeft Duitsland totaal mijn interesse niet.

En als je goed zoek kan je het hier ook prima vinden.

En ik haal mijn vlees liever bij de slager dan bij de supermarkt

Vreemd wil niemand afzeiken hoor maar over het onderwerp belgie en vuurwerk is het grootste argument te ver benzine etc en hier zie ik dat mensen honderden kilometers afleggen voor veel te dure potten.:shocked:

Ik kan dit niet voor anderen beantwoorden, maar allen voor mezelf.
Vroeger heb ik altijd mijn vuurwerk in duitsland en belgië gehaald.

Het probleem met duitsland is dat het vuurwerk niet dezelfde kwaliteit heeft,
als in nederland en belgië (de bekende merken zoals weco in ieder geval).

Wat betreft belgië is de kwaliteit van sier wel hetzelfde,
met een iets hardere burst, maar is voor mij persoonlijk niet waard
het risico voor te lopen om gepakt mee te worden bij de grens,
tenzij het om een kleine hoeveelheid gaat.

Daarbij moet ik wel zeggen, dat ik meestal nog wel een beetje in belgië haal ieder jaar.

De afgelopen jaren eigenlijk altijd vaste klant geweest bij Pronk in St. Maartenzee (Noord-Holland), vaak haalde ik daarnaast nog wat "klein spul" bij de vuurwerkgigant in Alkmaar.

Afgelopen jaar voor het eerst echt op de aanbiedingen, verkregen via dit forum, afgegaan en tripjes naar Leeuwarden (karton voordeel) en Groningen (Vuurwerkland outlet) mee gepakt naast mijn vaste bezoek aan Pronk Vuurwerk.

Dit jaar mijn hele collectie besteld in de early bird bij Vos in Huizen.
De collectie bestaat dit jaar met name uit Wolff en Evolution producten, ben erg benieuwd!!

Ik woon nog geen 30 min rijden van de Duitse grens af en heb daar nog nooit 1 boodschap of een tankbeurt gedaan omdat het goedkoper is/

Dus wat is het, mij persoonlijk heeft Duitsland totaal mijn interesse niet.

En als je goed zoek kan je het hier ook prima vinden.

En ik haal mijn vlees liever bij de slager dan bij de supermarkt

Ik ben het hier niet mee eens maar dat geeft niet het is een vrij land:bye: veel plezier verder.

Ik kan dit niet voor anderen beantwoorden, maar allen voor mezelf.
Vroeger heb ik altijd mijn vuurwerk in duitsland en belgië gehaald.

Het probleem met duitsland is dat het vuurwerk niet dezelfde kwaliteit heeft,
als in nederland en belgië (de bekende merken zoals weco in ieder geval).

Wat betreft belgië is de kwaliteit van sier wel hetzelfde,
met een iets hardere burst, maar is voor mij persoonlijk niet waard
het risico voor te lopen om gepakt mee te worden bij de grens,
tenzij het om een kleine hoeveelheid gaat.

Daarbij moet ik wel zeggen, dat ik meestal nog wel een beetje in belgië haal ieder jaar.
Hier kan ik wel wat in zien omdat je praat over pakkans tja dat vind de een het wel waard en de ander niet.:bye:

Ik woon tegen Rotterdam aan, En mijn vuurwerk haal ik overal.. Ik vind het vooral belangrijk dat ik mijn bestelde producten krijg, Een goede parkeerplaats heb en een korte wachttijd. Ook de gratis producten tellen mee.
Tot nu toe zeer tevreden over Ano vuurwerk, Vuurwerk7kamp,Zena Oud Beijerland en Haokan Pijnacker.

Voorgaande jaren het vuurwerk meestal redelijk in de buurt ingekocht.
- Vuurwerkgigant Franeker
- Loods 58 (Leeuwarden)
- De Stunthal (Leeuwarden)
- Vuurwekland (leeuwarden)
En elk jaar een tripje naar Duitsland om toch veel vuurwerk te hebben.

Dit jaar moest dat anders en ben ik mij gaan verdiepen in dit forum. Jullie hebben onwijs veel goede tips gegeven om mee aan de slag te gaan! Thanks allemaal! :thumbup:

Voor dit jaar haal ik mijn grootste collectie bij Vuurwerkland outlet Groningen. Wat een prijzen en wat een mooie collectie. 'Las zelfs dat Limburgers er komen. Bij grote bestellingen kan dit ook echt wel uit.
Ik hoor/lees veel leden hier over België.. Ja dat is iets harder en groter/mooier maar die prijzen! Allemachtig! Denk je een leuk cakeje.. gelijk 80,- euro verder.. Is mij te gortig. Én het verre rijden, én de pakkans.. maken het voor mij echt niet waard om daar heen te gaan. Of ligt het aan mij? Ik vind de bunker echt ontzettend duur.. de rest ook in Baarle. 1 Pijl van 2 inch- 10,- b.v.b..

Oh en Duitsland ga ik ook niet meer speciaal naar toe. Mocht ik in de buurt zijn, kijk ik natuurlijk wel even maar geen aparte ritjes meer. Het is echt flut spul. Van die 100 artikelen misschien 5 leuke.. En vaak is het spul uitverkocht en moet je van winkel naar winkel.
Dit jaar vallen de data ook niet lekker voor naar DL. Dinsdag tot en met Donderdag verkoop dagen.

Mooi naar Groningen dit jaar. Wie weet nog een ander adresje..het is nog vroeg :cool:

Back
Bovenaan