Vuurwerkverhalen

Deel 29:

Onderweg komt hij Roel en Joep tegen. "Hey Paul. Morgen gaat de winkel los toch? Ik kom gelijk even langs!" zegt Joep vrolijk. "Ik ook!" zegt Roel. "Ja morgen gaat ie los, rond het middaguur. Jullie zijn van harte welkom natuurlijk!" zegt Paul opgewonden. De jongens lopen vervolgens rustig door naar school waar hen een behoorlijke verrassing te wachten staat. De school staat in lichterlaaie en de brandweer is al te plekke. Ze hadden enkele minuten terug al sirenes gehoord maar wisten natuurlijk niet dat het om hun school ging. "Waar is Tim?" vraagt Roel opeens. "Zolang ie maar niet binnen is.." zegt Paul enigszins bezorgd.

De brandweerlieden zijn druk bezig het vuur uit te blussen, maar de hele school staat inmiddels al in lichterlaaie. Paul, Joep, en Roel hebben Tim al geprobeerd te bereiken en beginnen ongerust te worden. De ambulances komen er inmiddels ook aan voor de gewonde mensen in het gebouw. De laatste mensen worden nu uit het gebouw gered door de brandweer en plots zien ze Tim liggen op een brancard. Van afstand zien ze al dat hij er niet geweldig aan toe is, en ze snellen naar hem toe. "TIM!!!" schreeuwen ze half uit. "Jongens, hij is er niet zo super aan toe. Alsjeblieft geef ons de ruimte om hem naar het ziekenhuis te brengen." zegt een ambulancebroeder. De jongens gehoorzamen maar en ze gaan naar Tim zijn huis, om het aan zijn ouders te vertellen.

Aangekomen bij Tim zijn huis doet zijn moeder los. "Hallo mevrouw, wij hebben niet zo leuk nieuws voor u." zegt Paul. "Ik weet het jongens, we gaan zo naar hem toe. Een of andere gek heeft vuurwerk afgestoken midden in de school, en daardoor is alles in de fik gevlogen." "Wat een gek. Ik hoop dat het goed komt met Tim zeg.. en lekker weer voor het imago van vuurwerk." zegt Roel. Een half uur later gaan de jongens met Tim zijn ouders mee naar het ziekenhuis. Tim is inmiddels stabiel en maakt het redelijk goed. Brandwonden heeft hij wel, maar hij zal weer herstellen aangezien het geen 3e graad brandwonden zijn.

In het ziekenhuis aangekomen zijn ze al snel op de kamer van Tim. "Tim! Gaat het?" vraagt Joep een beetje droog. "Ja het gaat wel.. ben blij dat ik nog leef, het had helemaal fout kunnen gaan. Ik hoorde net dat de brand nog steeds niet geblust is en dat het veroorzaakt is door een leerling, met vuurwerk. Wat een gekken lopen er rond op deze aardkloot." vertelt Tim. "Pffoe, lekker is dat." is alles wat Paul kan zeggen. Een goede drie kwartier later vertrekken de jongens allemaal weer richting huis. Paul vertelt thuis over de situatie van Tim en zijn vader heeft voor hem ook een leuke verrassing: de winkel is los. Paul stormt er naar toe aangezien de winkel bijna om de hoek zit. Zijn vader loopt snel achter hem aan en Paul en zijn vader lopen naar binnen. Twee medewerkers verwelkomen Paul in zijn en zijn vaders winkel. Paul en zijn vader hebben afgesproken dat de winkel zodra Paul 18 is compleet van hem is.

De winkel ziet er zeer fraai uit vindt Paul. De medewerkers zijn erg aardig en er komen er nog een paar bij voor met de verkoopdagen. Paul belt Roel en Joep op dat ze welkom zijn in de winkel om een kijkje te komen nemen en de jongens arriveren enkele minuten later. "Wow, echt super mooi!" zeggen beide jongens in koor. "Ja vond ik dus ook al!" zegt Paul zijn vader lachend. "Ik heb nog een paar euro te besteden.." zegt Roel. "Nou twijfel niet en bestel het lekker hier!" zegt Paul als een ware verkoper. Roel besluit drie slof rotjes en een 5000 klapper te bestellen. Paul noteert het en de eerste bestelling is nu al een feit.

Thuis zet hij 's avonds op AVP dat zijn winkel los is, en iedereen welkom is om te komen kijken of bestellen. Meerdere mensen zeggen dat ze morgen wat komen bestellen of in ieder geval komen kijken en na een vermoeiende dag besluit Paul maar eens naar bed te gaan. Een sms'je van Tim liet hem weten dat het goed met hem gaat. Met die wetenschap kan Paul met een gerust hart gaan slapen en al snel sluit hij zijn ogen en valt in slaap..........

Woooww echt leuke verhalen kun jij schrijven / verzinnen zeg! je hebt een talent.
Top ga zo door heb net even alle delen doorgenomen top.

Hey mensen, heb even niks van me laten horen door alle drukte,
Bedankt voor de complimenten weer!
Het is vandaag weer weekend, en ik ga m'n best doen om dit weekend weer een stuk of drie deeltjes te schrijven :)
(Overigens, gezien de datum in het verhaal, denk ik dat het verhaal niet heel erg lang meer doorgaat)

Leuk dat je weer gaat schrijven. Wacht er al weer een week op en hoop dat het weer leuke delen worden. SUCCES met schrijven:D

Deel 30:

De volgende ochtend wordt Paul wakker door zijn wekker. Vandaag moet hij tot twaalf uur naar school en dan is het bijna vakantie. Morgenavond heeft Paul nog een kerstgala aangezien hij in de 4e zit. Ook Roel en Joep zullen hier op verschijnen, maar Tim kan er helaas niet bij zijn. Paul staat rustig op en begint met een flink ontbijt en een warme douche. Na het douchen kleedt hij zich aan en loopt hij weer naar beneden toe. Enkele minuten later is het alweer tijd om te vertrekken richting school en Paul loopt rustig de deur uit.

Op school is alles er nog redelijk aan toe, desondanks de brand. Hoe dat kan, vraagt Paul zich ten zeerste af. Maar het belangrijkste is dat er niemand ernstig gewond geraakt is of zelfs overleden is. De lessen gaan erg snel voorbij en om twaalf uur is Paul al weer vrij. Rustig loopt hij samen met Roel naar huis en als hij thuis komt besluit hij direct naar de winkel te gaan, die om twaalf uur weer losging. De eerste klanten druppelen binnen en de medewerkers zijn al druk bezig alle bestellingen netjes te ordenen en te verwerken. "Goedemiddag jongens." zegt Paul vrolijk. "Hey Paul, hoe gaat het ermee?" vraagt een medewerker vriendelijk. "Gaat zo z'n gangetje, het komt allemaal erg dichtbij nu hé..." zegt Paul.

Een kwartiertje later verschijnt er iemand in de winkel die lid is op AVP. Paul maakt even een praatje met hem en hij regelt zijn bestelling van 100 euro. "Zo mooie winkel zeg!" zegt de man vriendelijk. "Dank u! Hij is pas net geopend, maar ik vind hem zelf ook al erg netjes en mooi." zegt Paul lachend. Enkele minuten later vertrekt de man weer en stapt het volgende AVP-lid naar binnen. "Ook van AVP zo aan je vest te zien?" vraagt Paul lachend. "Ja klopt, ik heet op AVP mat96matje." "Ah jou ken ik wel, wie kent jou ook niet, altijd even vriendelijk en actief hé. Kan ik je helpen qua bestelling?" vraagt Paul. "Dat kan je zeker, ik wil graag vijf pakken King of Thunders, twee Silver Salutes, drie sloffen rotjes, twee pakken grondbloemen met knal, twee pakken met crackling, twee normale pakken grondbloemen, en nog de blizzard." zegt hij. "Dat wordt dan.. €65,-" zegt Paul. "Zo dat is niet erg duur, zitten toch drie mooie potten bij." "Klopt, we proberen de prijzen laag en de kwaliteit hoog te houden!" zegt Paul serieus. Na de afgeronde bestelling verlaat Paul de winkel om thuis even wat te gaan eten.

Thuis kookt Paul even een ei en maakt wat warme chocolademelk, met deze kou en sneeuw is het zeker niet verkeerd om wat warms te nemen. Na de warme chocolademelk en het ei maakt Paul even vlug zijn huiswerk. Rond twee uur loopt hij rustig weer naar de winkel. De openingstijden van de winkel leest hij even precies af: Ma - Vrij, 12.00 - 19.00. Za: 10.00-18.00. Zo: 12.00 - 15.00. Vandaag is de winkel dus nog zo'n vijf uurtjes los. Inmiddels staan er in de winkel zo'n vijftien klanten en het is toch best druk. De voorraad van het vuurwerk is enorm groot en dus kunnen er nog genoeg bestellingen geleverd worden. Ook de website is helemaal in orde en online bestellen is ook eenvoudig mogelijk.

Rond vier uur komt ook Paul zijn vader de winkel binnengelopen. "Goedemiddag mannen!" zegt ook hij vrolijk, aangezien hij zelf ook best dol op vuurwerk is. Zo vader, zo zoon, in dit geval dus. Het begint al een klein beetje te schemeren en de sfeer wordt er niet minder om in de winkel. De bestellingen komen ook via het internet aan de lopende band binnen en voor de verkoopdagen zijn er al voldoende medewerkers geregeld. Ook Paul en zijn vader zullen tijdens de verkoopdagen voor een groot deel helpen, alleen Paul zal op 31 December weinig aanwezig zijn natuurlijk. Rond vijf uur gaan Paul en zijn vader even naar huis voor het avondeten en in de winkel is het ook rustig, omdat het etenstijd is. Na het eten gaat Paul in z'n eentje weer terug naar de winkel om er van zes tot zeven nog even aanwezig te zijn. Maar tot zijn grote schrik..................................

Back
Bovenaan