Deel 32:
En rond 3 uur loopt Paul weer even naar huis. Vanavond is het kerstgala en tot die tijd is het nog even helpen in de winkel en daarna eten en klaarmaken. Om half 4 loopt Paul op een draf weer naar de winkel toe waar het inmiddels erg druk is met de bestellingen inleveren. Enkele items zijn al bijna uitverkocht en op de site geldt dan ook een op = op actie. Plots gaat Paul zijn telefoon. "Hey Paul, met Roel. Kom je me om kwart voor 7 ophalen, Joep is hier al van te voren." "Hey Roel, ja is goed. Kwart voor 7 zal ik er zijn. Kom je zo nog even langs bij de winkel dan? Het is hier super druk dus als het je gaaf lijkt om een keer te helpen is het daar nu het goede moment voor..." zegt Paul vragend.
Rond kwart voor 4 komt Roel bij de winkel om even een handje te helpen met de bestellingen opnemen. Ook Paul zijn vader is inmiddels erbij gekomen tot half 6 dus de drukte is nu goed handelbaar. "Ha Paul!" zegt opeens een man van rond de 18. "Hallo, je bent zeker een AVP of VWC lid?" vraagt Paul lachend. "Klopt, op VWC heet ik de knaller." "Ah ja jou ken ik zeer zeker. Altijd actief in het verhalen topic hé, is een enorm lang verhaal daar zo! Heeft gewoon al 32 delen, dat is echt veel." zegt Paul. "Ja klopt. Maar goed, ik zou graag willen bestellen. Mijn lijst heb ik netjes ingevuld, kunnen we hem samen even netjes langslopen?" vraagt hij. "Ja natuurlijk kan dat. Even zien. 10x King of Thunder.. 5x Silver Salute.. 3x no mercy, 5 pakken astronauten, Rocket Boom 1x, 5 pakken grondbloemen, 5 pakken nitra... uhh crackling balls, en nog 2x de blizzard. Zo klopt het, toch?" vraagt Paul vriendelijk. "Klopt. Wil er alleen graag nog 10 aansteeklonten van een halve meter bij als dat kan." "Uiteraard." antwoordt Paul.
Een paar minuten later komt een volgend VWC-lid de winkel ingelopen. Het is in dit geval zelfs een moderator, namelijk Nitraat12. "Goedemiddag Paul!" zegt hij vrolijk. " "Hey man. Fijn dat je ook een bezoekje brengt!" zegt Paul. "Nou niet alleen een bezoekje, ik wil ook graag m'n bestelling inleveren." antwoordt hij. "Ja is goed. Even kijken hoor. Zozo, flinke bestelling heb je daar! Het lijstje is als volgt: 6x Silver Salute, 5x Grondbloemen met knal, 3x Grondbloem crackling, 2x Romeinse Kaars, 4x Crackling balls, 5x Cannon Balls, 10 slof kanonslag shishing, 3x blizzard, 2x Sniper, 2x Piña colada, 4x luchthuilers, 3x Stars Over Paris, 2x no mercy, 3x Rocket Boom, 1x Gold Selection Box, 1x Braniac, en dat was het toch?" vraagt Paul. "Klopt als een bus, wil enkel nog wat aansteeklontjes. Doe maar vijf stuks." antwoordt hij. "Komt voor de bakker. Fijne dag nog verder en ik zie je de 29e weer." zegt Paul.
Na ook Nitraat12 te hebben geholpen volgt er nóg een VWC lid. Het is ditmaal ivivuurwerk, die ook een redelijke bestelling komt brengen. "Hey Paul. Ivi hier." zegt hij. "Ha ivi! Even je lijst bekijken. 1x 100.000 klapper. 2x 5000 klapper, 2x 360 shots celebration cracker. Zo, je houdt wel van matten zeg! Verder 10 slof kanonslagen, 5x silver salute, 1x no mercy, 2x crackling balls, 3x romeinse kaars, 5x king of thunder, 3x shock, 4x aftershock, 2x de binkie, 3x flower thunder, 2x blizzard, 1x Piña colada, 3x Tolle Lola, en nog 2 Vette Marja's. Lekkere bestelling!" zegt Paul. "Ja zo klopt de bestelling helemaal. Hartstikke bedankt, zie je de 29e." zegt ivivuurwerk. "Geen probleem, zie je de 29e." zegt Paul. Paul ziet dat het al 5 uur is en krijgt een sms'je van zijn vader. "Eten." staat er kort maar krachtig in.
Thuis eet Paul zijn aardappels met boerenkool in recordtijd op, en rond half 6 begint hij met het omkleden. Strak in 't pak komt hij om 6 uur na even AVP en VWC te hebben bekeken weer beneden. "Zozo jongeman. De meiden zullen er dol op zijn." zegt zijn vader plagend. "Haha, dat zal wel, als jij het was was het kerstgala nu afgelast wegens een te kort aan mensen die nog kwamen." zegt Paul terugpestend tegen zijn vader. Rond half 7 loopt Paul in alle rust naar buiten op weg naar Roel. Vijf over half 7 staat Paul bij Roel voor de deur en Joep is er ook al. "Hey Paul, netjes gekleed net als wij zie ik." zegt Roel lachend.........................