Vuurwerkverhalen

Hey Sniper,
Leuk dat je weer een deel hebt geschreven! En wederom heerlijk om te lezen!

Zoals altijd weer fijn om te horen en bedankt :),
ik ga proberen vandaag ook deel 31 te schrijven, de cliffhanger van deel 30 kan ik heeeeerlijk op voortbouwen ghehe, wordt weer een leuke wending die wel goed afloopt :).

EDIT: Voor wie het hele verhaal tot nu toe wil, je mag me altijd PM'en met je mail. dan stuur ik je het bestand.

Deel 31:

Maar tot zijn grote schrik is er een overval gaande in de winkel. "Beveiliging huren lijkt me een slim idee vanaf nu." denkt Paul. Paul stapt de winkel binnen en wordt direct onder schot gehouden. Hij is natuurlijk wel zo slim geweest om eerst de politie in te schakelen toen de overvallers hem nog niet zagen. Waar Paul niet bij nagedacht heeft is een mogelijke gijzeling van zijn medewerkers om losgeld te krijgen. De overvallers, in totaal met zijn vieren opererend, gijzelen de drie aanwezige medewerkers. Aangezien Paul de zoon van de rechtmatige eigenaar is wordt hij niet gegijzeld maar gedwongen tot het geven van losgeld. In de verte hoort Paul de sirenes al en ook de overvallers anticiperen hierop. "Heb je de politie gebeld vieze rat?" zegt een overvaller met een gemene ondertoon. "Ik heb helemaal niks gedaan. Ooit gedacht aan voorbijgangers?" zegt Paul met lef.

Enkele minuten later is er een heel politieteam gearriveerd gezien er een gijzeling gaande is. Van buiten af wordt er onderhandeld met de overvallers. "Wat willen jullie hebben om de gijzelingen vrij te laten?" vraagt een onderhandelaar van het politieteam. "Een helikopter, en €100.000!" zegt de overvaller. "Wat dachten jullie van wat vuurwerk?" zegt de onderhandelaar koel. "Alleen als het de hele bunker vol is!!" antwoordt een overvaller nu gepikeerd. De politie regelt nog enkele versterkingen zodat er niks uit de hand zal gaan lopen. "Wij regelen jullie een helikopter, als jullie de gijzelingen vrijlaten." zegt de onderhandelaar. "Wij zijn ook niet achterlijk, wij willen die helikopter voor de deur hebben en de politie op een grote afstand!!" antwoordt de overvaller weer. "Jullie hebben een kwartier en anders schiet ik een gijzeling door z'n kop." zegt een andere overvaller dreigend.

Ondertussen is er op straat ook veel bekijks en de politie en onderhandelaar zijn druk bezig om de gijzelingen vrij te krijgen. Paul probeert op de overvallers in te praten, maar tevergeefs. Het kwartier is bijna om en er komt daadwerkelijk een helikopter aan. Zodra de helikopter geland is, vliegen er tientallen agenten naar binnen om de overvallers te overmeesteren. Erg riskant, maar het lukt. De overvallers worden overmeesterd en de medewerkers komen met de schrik vrij. Een uur later gaat de winkel alsnog dicht en thuis aangekomen regelt Paul direct beveiliging. Camera's, en twee security leden. Op deze manier voelen de medewerkers zich weer veilig en kan de winkel morgen gewoon weer los. Na een vermoeiende dag besluit Paul maar te gaan slapen. Morgen heeft hij school tot half 1, dan gaat hij helpen in de winkel, en van 7 tot half 12 is het kerstgala op school. Vrijdag begint de vakantie en kan Paul nog meer helpen in de winkel..

"Tring-Tring-Tring." de wekker van Paul gaat om zeven uur weer af. Paul heeft zin aan deze dag en staat vrolijk op. Een warme douche en zoals iedere dag een stevig ontbijt maken een begin aan zijn dag. Een kort dansje onder het mom van "begin de dag met een dansje" vrolijkt Paul nog wat meer op. Een beetje humor op z'n tijd moet ook kunnen, denkt Paul. Om vijf voor acht loopt Paul rustig met Roel en Joep naar school, ook zij moeten vandaag tot half 1 en gaan vandaag weer een kijkje nemen in Paul zijn winkel. De schooldag bestaat vandaag uit een blokuur Scheikunde en Biologie, en een enkel uur gym. Om half 1 lopen Paul, Joep, en Roel rustig naar huis. Tim is inmiddels uit het ziekenhuis en ze besluiten even een bezoekje aan hem te brengen. "Hey Tim! Hoe gaat het ermee man?" vraagt Paul. "Wonderbaarlijk goed! Met de kerst ben ik helemaal hersteld, het leek ernstig maar viel gelukkig enorm mee. Het kerstgala komt te vroeg, maar over een paar dagen mag ik weer alles doen." zegt Tim opgelucht.

Rond 2 uur is Paul in de winkel om een handje te helpen. Het is vrij druk en de omzet zal al gelijk enorm goed zijn dit jaar, is Paul zijn prognose. Ook vandaag stappen er weer enkele AVP en VWC leden binnen om hun bestelling te doen. Sommige van hen hebben zoveel vertrouwen dat de bestellingen al oplopen tot €750,-. Leuke kortingsacties en een draai aan het vuurwerkrad maken het allemaal nog leuker natuurlijk. En bij bijna elke bestelling is er wel sprake van gratis vuurwerk. Paul geniet er zeer zeker van en rond 3 uur...............

erg cool sniper die verhalen had het niet verwacht over die vw winkel en dat die werd overvallen :P jammer dat die zo sopt

o cool ik dacht t bijna oud en nieuw dus ja.. maar hoop dat er nog meer dan 1000000000000 delen komen kijk er altijd naar uit als ik uit school kom snel kijken als er al een nieuwe opstaat :P

o cool ik dacht t bijna oud en nieuw dus ja.. maar hoop dat er nog meer dan 1000000000000 delen komen kijk er altijd naar uit als ik uit school kom snel kijken als er al een nieuwe opstaat :P

Haha vet man,
Mwah het is 18 December in het verhaal, kerstgala, verkoopdagen, kerst, al die dingen duren nog wel een aantal deeltjes :D, en na 31 december volgt er ook nog iets

Dankje Knaller, ja iemand anders wees me er ook al op, krijg je met 15-jarigen he, die willen nog wel is fouten maken :p

Ik heb tot nu toe het hele verhaal gelezen. Ik meen het, respect! Het is echt leuk om te lezen. Ik wacht met smart op het volgende deel:)

Theking

Deel 32:

En rond 3 uur loopt Paul weer even naar huis. Vanavond is het kerstgala en tot die tijd is het nog even helpen in de winkel en daarna eten en klaarmaken. Om half 4 loopt Paul op een draf weer naar de winkel toe waar het inmiddels erg druk is met de bestellingen inleveren. Enkele items zijn al bijna uitverkocht en op de site geldt dan ook een op = op actie. Plots gaat Paul zijn telefoon. "Hey Paul, met Roel. Kom je me om kwart voor 7 ophalen, Joep is hier al van te voren." "Hey Roel, ja is goed. Kwart voor 7 zal ik er zijn. Kom je zo nog even langs bij de winkel dan? Het is hier super druk dus als het je gaaf lijkt om een keer te helpen is het daar nu het goede moment voor..." zegt Paul vragend.

Rond kwart voor 4 komt Roel bij de winkel om even een handje te helpen met de bestellingen opnemen. Ook Paul zijn vader is inmiddels erbij gekomen tot half 6 dus de drukte is nu goed handelbaar. "Ha Paul!" zegt opeens een man van rond de 18. "Hallo, je bent zeker een AVP of VWC lid?" vraagt Paul lachend. "Klopt, op VWC heet ik de knaller." "Ah ja jou ken ik zeer zeker. Altijd actief in het verhalen topic hé, is een enorm lang verhaal daar zo! Heeft gewoon al 32 delen, dat is echt veel." zegt Paul. "Ja klopt. Maar goed, ik zou graag willen bestellen. Mijn lijst heb ik netjes ingevuld, kunnen we hem samen even netjes langslopen?" vraagt hij. "Ja natuurlijk kan dat. Even zien. 10x King of Thunder.. 5x Silver Salute.. 3x no mercy, 5 pakken astronauten, Rocket Boom 1x, 5 pakken grondbloemen, 5 pakken nitra... uhh crackling balls, en nog 2x de blizzard. Zo klopt het, toch?" vraagt Paul vriendelijk. "Klopt. Wil er alleen graag nog 10 aansteeklonten van een halve meter bij als dat kan." "Uiteraard." antwoordt Paul.

Een paar minuten later komt een volgend VWC-lid de winkel ingelopen. Het is in dit geval zelfs een moderator, namelijk Nitraat12. "Goedemiddag Paul!" zegt hij vrolijk. " "Hey man. Fijn dat je ook een bezoekje brengt!" zegt Paul. "Nou niet alleen een bezoekje, ik wil ook graag m'n bestelling inleveren." antwoordt hij. "Ja is goed. Even kijken hoor. Zozo, flinke bestelling heb je daar! Het lijstje is als volgt: 6x Silver Salute, 5x Grondbloemen met knal, 3x Grondbloem crackling, 2x Romeinse Kaars, 4x Crackling balls, 5x Cannon Balls, 10 slof kanonslag shishing, 3x blizzard, 2x Sniper, 2x Piña colada, 4x luchthuilers, 3x Stars Over Paris, 2x no mercy, 3x Rocket Boom, 1x Gold Selection Box, 1x Braniac, en dat was het toch?" vraagt Paul. "Klopt als een bus, wil enkel nog wat aansteeklontjes. Doe maar vijf stuks." antwoordt hij. "Komt voor de bakker. Fijne dag nog verder en ik zie je de 29e weer." zegt Paul.

Na ook Nitraat12 te hebben geholpen volgt er nóg een VWC lid. Het is ditmaal ivivuurwerk, die ook een redelijke bestelling komt brengen. "Hey Paul. Ivi hier." zegt hij. "Ha ivi! Even je lijst bekijken. 1x 100.000 klapper. 2x 5000 klapper, 2x 360 shots celebration cracker. Zo, je houdt wel van matten zeg! Verder 10 slof kanonslagen, 5x silver salute, 1x no mercy, 2x crackling balls, 3x romeinse kaars, 5x king of thunder, 3x shock, 4x aftershock, 2x de binkie, 3x flower thunder, 2x blizzard, 1x Piña colada, 3x Tolle Lola, en nog 2 Vette Marja's. Lekkere bestelling!" zegt Paul. "Ja zo klopt de bestelling helemaal. Hartstikke bedankt, zie je de 29e." zegt ivivuurwerk. "Geen probleem, zie je de 29e." zegt Paul. Paul ziet dat het al 5 uur is en krijgt een sms'je van zijn vader. "Eten." staat er kort maar krachtig in.

Thuis eet Paul zijn aardappels met boerenkool in recordtijd op, en rond half 6 begint hij met het omkleden. Strak in 't pak komt hij om 6 uur na even AVP en VWC te hebben bekeken weer beneden. "Zozo jongeman. De meiden zullen er dol op zijn." zegt zijn vader plagend. "Haha, dat zal wel, als jij het was was het kerstgala nu afgelast wegens een te kort aan mensen die nog kwamen." zegt Paul terugpestend tegen zijn vader. Rond half 7 loopt Paul in alle rust naar buiten op weg naar Roel. Vijf over half 7 staat Paul bij Roel voor de deur en Joep is er ook al. "Hey Paul, netjes gekleed net als wij zie ik." zegt Roel lachend.........................

Deel 33:

Rond tien voor 7 lopen de jongens rustig naar school toe. Om vijf voor zeven zijn ze er en ze kunnen al naar binnen. Het gala zal om half 8 officieel beginnen en de jongens hebben alle drie geen 'date'. Ze zien wel hoe het die avond loopt, zeiden ze tegen elkaar. Thijs loopt er zoals altijd lomp bij, klompen aan, een colbertje maakt het nog enigszins goed, en zijn haar ziet er niet uit. "Hey Thijs, schooier." zegt Paul lachend. "Hey Paul, ik heb tenminste wel een meisje!" zegt Thijs terugpestend. "WAT?!!!" zeggen Paul, Joep, en Roel in koor. Thijs stelt hen een nieuw meisje voor. Haar naam is Leonie. Zowel Paul, Roel, als Joep vinden haar een matige verschijning. Ze snappen nu in ieder geval wel hoe Thijs aan haar komt.

Rond half 8 begint het kerstgala officieel en de muziek wordt gestart. Logischerwijs begint het met All I want for christmas is you van Mariah Carey, dat gevolgd zal worden door Wham met Last Christmas. De jongens dansen er maar wat op los, een date hebben ze toch niet, ze hebben een 'date' op oudjaarsdag, met het overheerlijke vuurwerk natuurlijk. De avond gaat onverstelbaar snel voorbij en rond 12 uur is Paul weer thuis. Hij duikt direct onder de lakens want morgen is er nog de laatste schooldag tot 12.00. Al redelijk snel valt Paul in slaap en droomt lekker weg...

De volgende ochtend gaat de wekker zoals altijd weer om 7 uur af. Even snel douchen en ontbijten en Paul loopt met een goed humeur (het is immers bijna vakantie) de deur uit. In de vakantie zal hij sowieso enorm veel met de winkel bezig zijn, het zal een ware taak voor hem worden, aangezien het erg druk zal zijn in de winkel. Op school is iedereen bijna wel vrolijk, omdat de vakantie aanbreekt. De laatste lessen zijn allemaal besteed aan films en slap geouwehoer om de laatste uurtjes voorbij te laten gaan. Om twaalf uur gaat de bel en omdat de hele school nu vakantie heeft is het een enorme drukte op het schoolplein. Gelukkig zijn Paul, Roel, en Joep te voet en kunnen ze op die manier nog redelijk snel weg komen.

Om 1 uur is Paul klaar met zijn laatste schoolwerk en loopt rustig naar de winkel. Drie medewerkers zijn al weer druk bezig sinds twaalf uur met het verwerken van de bestellingen. Op het moment is het gematigd druk, maar Paul weet uit ervaring dat de echte drukte pas rond drieën komt. Opnieuw zijn er enkele AVP en VWC leden aanwezig om hun bestelling te doen. Ook via internet komen er dagelijks honderden bestellingen binnen. Het is echt ongekend hoe hard het loopt, de winkel is nu al razend populair. Paul realiseert zich dat het waarschijnlijk komt omdat de winkel al een langere tijd bestaat.

Rond twee uur begint de drukte al toe te nemen, ditmaal dus vroeger dan gebruikelijk. Paul vermoedt dat het komt omdat het vrijdag is. Plots wordt Paul aangesproken door een onbekend iemand. "Ben jij Paul, van AVP en VWC?" vraagt de jongen, zo'n 24 jaar oud schat Paul. "Ja dat ben ik. En wie ben jij als ik vragen mag?" "Skyrider van VWC." "Ah hey Sky! Leuk dat je er ook bent! Heb je een bestelling, of gewoon een kijkje nemen?" vraagt Paul. "Een kleine bestelling, omdat ik al veel besteld had. Volgend jaar zie je me hier wel voor een grote bestelling verschijnen vermoed ik. "Oké, zullen we samen het lijstje dan even langslopen? 5x Binkie, 2x Silver Salute, 1x Tolle Lola, 3x Astronauten, 2x Grondbloem knal, en 4x de No Mercy." zegt Paul. "Klopt helemaal." antwoordt hij. Skyrider verlaat de winkel weer en Paul besluit thuis even vlug wat te gaan eten en drinken.

Eenmaal terug in de winkel ziet Paul dat het alweer 3 uur is. Het begint aardig druk te worden en een paar andere medewerkers zijn gelukkig ook komen binnen druppelen. Paul checkt op de computer even vlug AVP en VWC en ziet plots hoe een kind het vuurwerkrad draait precies op de mooiste prijs, namelijk 1x de Blizzard t.w.v. €34.95. "Van harte gefeliciteerd jongeman!" zegt een medewerker vriendelijk. Het jochie kan zijn geluk niet op en verlaat de winkel erg vrolijk. "Deze winkel is super papa!" hoort Paul het jochie nog zeggen..................

Echt top, hoeveel delen komen er nog?

Even denken.
19 December..
19 December - 28 December (groffe gok: 15 delen)
dat is dus 48 delen. Dan stopt het verhaal. Neh, gekheid. 29 December - 31 December 5 delen ofzo. Januari nog paar deeltjes, dus 55 delen kom je wel aan. Damn, dat is gewoon 150-200 a5jes. Een waar boek.

Nou SniperX, wat kan ik vertellen. SCHRIJF EEN BOEK:D Nee serieus:D Als dit in boekvorm komt, zal er meer volgen, je zult veel verdienen en nog trotser zijn op jezelf, geweldig verhaal:) Morgen vanaf pagina 12 weer verder lezen...Krijg gelijk inspiratie:) Uhm ga zo door:)

Back
Bovenaan