Vuurwerkverhalen

Als je hem als word bestand straks als je verhaal klaar is als boekformaat ergens upload is het zeker leuk om op de pc te bewaren en voor sommige uit te printen om nog eens lekker zonder computer te lezen.

Goed bezig hoor:)

Dat zal ik zeker doen :wink:, zal makkelijk over de 100 pagina's aan leesvoer worden dan :D.
Thanks!

En weer een nieuw deeltje :):

Deel 22:

"Om half vier was het tijd voor een rotje achterthuis. Dit alles natuurlijk om de spanning gezond te houden en mezelf enigszins rustig te houden. En natuurlijk zodat ik niet tien keer per dag een grote boodschap hoef te doen op de wc. Het rotje knalde goed, alleen er lag nog wel wat sneeuw. De voorspellingen waren niet erg gunstig, het zou morgen weer gaan sneeuwen. Nou ja, het moest maar hé, die ene dag in het jaar moet je goed vieren. Een kwartiertje later ben ik maar weer achter de laptop gekropen. Op AVP kon het eigenlijk niet veel drukker meer worden, hoogstens die avond nog. Dé dag was toen nog maar een paar uur van ons verwijderd.." vertelt Paul verder.

"Maar goed. De tijd bleef langzaam doortikken. Inmiddels was het half vijf en was het buiten redelijk donker aan het worden. Vanaf nu werd het dus weer enorm genieten van het sier dat vanavond de lucht weer in zou gaan. En natuurlijk stak ik zelf die avond ook wel wat af, maar daarover later meer. M'n ouders hadden besloten om kwart voor vijf al te gaan eten, zodat we de rest van de avond niks meer hoefden te doen. We aten die avond patat met een frikadel. 's Avonds hadden we immers wel wat oliebollen en appelflappen klaar liggen. Na het eten ben ik naar boven gegaan om voor het raam te gaan zitten met m'n laptop. En ja hoor, het was donker, en het begon weer. Allerlei potten en pijlen gingen de lucht in en ik kon het zelf amper nog volhouden.. Toch besloot ik me nog even in te houden en pas later in de avond wat kleins af te steken."

"Om half zes ging opeens de bel. Joep stond aan de deur met de vraag of hij even een uurtje binnen mocht komen. Een beetje praten over de dag die volgde natuurlijk. De tijd ging met Joep erbij net even iets sneller en al snel was het kwart voor zeven. Joep was inmiddels al een kwartiertje weg en ik besloot maar eens wat af te gaan steken. Als eerste pakte ik een paar rotjes en een paar grondbloemen. Daarnaast pakte ik een happiness potje en een shock. Na een stuk of vijf rotjes en drie grondbloemen was het tijd voor het sier. Ik stak het happiness potje af en het fonteintje was erg mooi. Tot hij plots uit elkaar knalde. Wel een lekkere knal was het op zich, maar het was zeker even schrikken. Tot slot stak ik nog een shock af en ik ging toen weer naar binnen. Later die avond zou ik nog wel iets afsteken, nam ik mezelf voor." Roel en Tim kunnen het bijna niet meer aanhoren van de spanning. Wat een geweldig verhaal vertelt Paul hen.

"Rond de klok van half acht ben ik beneden gaan zitten. Tegen m'n ouders zei ik dat ik rond tien uur naar bed ging, maar wel weer met de laptop, aangezien ik vannacht toch wel niet zou kunnen slapen. Mijn ouders snapten me gelukkig wel en stemden er mee in. Nou ja, zo ver was het nog niet. Eerst maar eens het weer bekijken op het nieuws, voor morgen. Het weer gaf op dat er morgen sneeuw zou komen, gedurende de hele dag zo'n beetje. Windkracht 3 zorgde voor geen mistvorming en tevens geen omvallende potten of iets dergelijks. Maar ja, het bleef natuurlijk afwachten, en de spanning werd er absoluut niet minder om. Buiten lag inmiddels niet erg veel sneeuw meer, dus dat was wel gunstig." vertelt Paul door.

"Half negen, zag ik staan toen ik op mijn wekker op m'n kamer keek. Pff, wat duurde het lang zeg. Ik hield het alweer amper van de spanning. Tijd voor een grondbloemetje dus maar weer. Even het kruit opsnuiven en maar weer in proberen te houden. Mijn ouders vonden het qua afsteken genoeg geweest en ik besloot verder maar op m'n kamer te blijven. Rond tien uur was het enorm druk en gezellig op zo wel AVP als VWC en de eerste nieuwjaarswensen kwamen al in beeld, omdat sommige mensen er morgen niet zouden zijn."

"Om half twaalf was ik toch wel een beetje moe. Het was op straat rustiger geworden en ik besloot maar te gaan slapen, of nou ja, ik ging het proberen... Met het bericht dat ik vast weer terug zou zijn vannacht in het AVP café sloot ik de laptop af. En ja hoor, een uurtje later kon ik nog steeds niet slapen. Dan maar weer even AVP'en, dacht ik. Het was er nog steeds druk en gezellig maar om half twee werd ik echt moe. Na het uitdoen van mijn laptop viel ik eindelijk in slaap, totdat om kwart over acht m'n wekker weer ging. Ik besloot voor één dag in het jaar niet te blijven liggen, het was immers D-Day! Over D-Day zelf vertel ik zo verder, nu eerst even wat drinken." zegt Paul tot slot...........

Sow he, dat hij het kwart voor 8 uithoudt op bed, ik ben er om 5 uur altijd al uit!
En hij stak wel veel voortijdig af:rolleyes:

:devil:mee eens.
meestal zit ik altijd met mijn kleien broertje rond 30 december "vuurwerkwinkeltje" te spelen(vind ie helemaal geweldig)
en dan zeggen me pa en ma als het zo'n 10 uur is: jongen, leg het nu maar weer weg.
oke doe ik zeg ik dan:rolleyes:

volgende ochten ook rond 5 uur er uit. al het vuurwekr weer treug halen en altijd om 10 uur een mc thunder afsteken voor het raam van pa en ma.
boos dat ze worden, dreigen altijd metïk gooi al je snert vuurwerk in de plee of iets nats'
maar gelukkig nog nooit gebeurt:wink:.

sniperx

je moet schrijver worden.
en dan alleen boeken uitgeven rond januari en december
:yes:

Weer erg leuk Snipe! Ik ben blij dat ik 29 en 30 december altijd 's avonds een verjaardag heb! Kom ik de tijd tenminste door! En slapen kan ik altijd wel:p

Helemaal vergeten, stom van me.
Flashback loopt dus nog 1 deel door,
om verwarring te voorkomen nogmaals: Het verhaal gaat vervolgens weer gewoon verder op 8 December 2010. Dat betekent dus dat het verder gaat waar het gebleven is. Enjoy reading :)

Ik had het al in het topic gezet van ''wat doe jij op 31 december'' maar ik denk dat het hier niet misstaat. Alles wat hierin word verteld is echt gebeurd op 31 December 2009.

Ik zal mijn oudejaarsdag (En de laatste uren van 30 december) beleving van afgelopen jaarwisseling eens wat uitgebreider beschrijven dan; stoken.
Ik typ het vanuit mijn oogpunt aangezien ik denk dat dat het leukst is.

Het is 18:00 wanneer het eena laaste avondmaal van 2009 erop zit. De hele dag lijkt gaat al zolangzaam en dat is in de avond niet anders. Onrustig speur ik alle forums nog even na om alvast mensen een gelukkig nieuwjaar te wensen en vooral de spanning met elkaar te delen. Het is behoorlijk druk met freaks die in de verschillende shouts zitten van de forums en is een waar multitasking om aan ze allemaal mee te doen. Onder het computeren vlieg ik soms de trap af om de garage in te gaan waar de dozen met vuurwerk op volgorde van tijd staan opgesteld en daar vlug nog even wat dingetjes te veranderen van de ene doos naar de andere. Als ik weer boven ben zet ik mijn muziek zachter en hoor ik een gooie gil van een fluitpijl die opstijgt gevolgt door een knal. Op dat moment zijn de gevoels on beschrijfelijk en loop ik bijna over van spanning. Het word langzamer later en ik had mezelf voorgenomen om het niet te laat te gaan maken. Rond de klok van 22:00 worden mijn laaste woorden van die dag geshout en is het tijd om me bed in te gaan. Na een uurjte tv te hebben gekeken word het echt tijd om te gaan slapen. Natuurlijk lukt het slapen niet en hoor ik een aantal keren vuurwerk in de omgeving. Het is 23:55 wanneer ik naar me klok zit te staren en ik niet mijn blik er meer vanaf haal voordat het 00:00 is. Toen het 00:00 werd schoot er een rilling door me heen, het was nu echt 31 December. Mijn gedachte gaan 10 uur verder; hoe zal het gaan? hoe zal het zijn? zal het wel goed gaan? Ik heb voor het laatst om 01:30 op mijn klok gekeken, rond die tijd zal ik ook wel in slaap zijn gevallen.

Het is 07:00 wanneer de werker gaat, verheugd als een klein kind spring ik me bed uit en loop ik richting de badkamer om een goeie ochtend douche te nemen. Na een dik kwartier is het tijd om aan te gaan kleden, een hemd en een shitrt en daarover nog een vest. Natuurlijk een oude spijkerbroek en dikke sokken. Het is nu 07:30 de laat gaat weer tergend langzaam. Het is tijd om een stevig ontbijt te gaan maken; 3 boterhammen. Onder het eten kijk ik nog even het laaste nieuws en als de boterhammen achter de kiezen zijn besluit ik om even de laptop erbij te pakken. Als eerste kwam in op VWB, het was al behoorlijk druk in de shout. Een 3/4 tal freaks waren al druk aan het praten, ik herinner me Rick Oisterwijk, (Rickskuh tegenwoordig) Thunderboy en Pyro Power (Sunseeker tegenwoordig). Na een ochtendbegroeting meng ik me in het gesprek wat gaat over de 10:00 projecten. Ondertussen ging ik ook even naar VWC om daar even de laaste berichten te checken en even te shouten. De tijd lijkt al wel iets sneller te gaan en het is 08:15 wanneer me moeder naar beneden komt en ik de freaks voor de laatse keer een fijne/veilige dag toewens. Nu word de spanning toch echt erg! Het is tijd om mijn schoenen en jas aan te gaan trekken. Het is klokslag 08:30 als ik buiten sta en de eerste december kou van deze dag op mijn gezicht voel. Ik kijk al even of er een van mijn buurjongens buiten is maar dat is niet het geval. Ik loop naar de garage toe om 3 trappen te gaan halen die nodig waren voor mijn 10:00 project. Vervolgens loop ik nog een keer op en neer om een Big Bang, 30.000 Klapper en een Hindoe 4000 te halen. Ze zitten in vuilniszakken maar ik zonder dat ik het doorheb staan de buren achter me door het raam te kijken naar me wanneer ik de rollen uit de zak haal. Ik hoor een ring op het raam tikken en zie de lamelen openschuiven. Mijn buurvrouw, buurman, en buurjongen staan alle 3 voor het raam. Eerst met een lichtelijk opgevallen mond die al snel veranderd in een glimlach. Ik trek het plastic folie van de bigbang af en ik zie een deur voor me opengaan. Mijn buurvrouw stond in de deuropening en zei dat ik wel even moest laten weten als het aanging zodat ze het niet hoefte te missen, gelijk vroeg ze aan me of ze nog wat extra oliebollen voor me moest bakken en daar kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Inmiddels zijn er al 2 andere buurjongens naar buiten gekomen en willen me graag helpen met het opbouwen van het 10:00 prject. Als eerste zette ik de trappen neer en rolde ik de matten uit. Eerst de 30K daarna de Big Bang en als laatste de Hindoe 4000. Het ophangen aan het begin van de mat is nog niet zo makkelijk en ik frustel een knopje in een touwtje die de mat aan het begin vast zou moeten houden. De achterkant was geen probleem, nu moest de big Bang opgehangen worden wat opeens een stuk moeilijk was omdat de trap wilde gaan omvallen. Mijn buurjongen was er op gaan staan om hem in evenwicht te houden. De voorkant luckt deze keer goed en de achterkant was ook weer geen probleem. De trap waar de mat eindigde werd weer bemand door mijn buurjongen zodat hij niet zou kunnen omvallen. Nu als laatse kon de voorkant van de hindoe worden opgehangen, die uiteindelijk alles in evenwicht trok. Nu was het tijd om alles door te lonten een aantal lontjes van romeinse kaarsen en schilderstape deden wonderen. Alles zat aan elkaar en het was inmiddels 09:30. Tijd om mijn de rest van de dozen naar buiten te halen. Een stuk of 5 vol geladen dozen konden naar buiten. Het was nu 09:45 en alles stond klaar, alles ging zoals gepland. De tijd ging tergend langzaam. De laatste minuut voordat het 10:00 was was begonnen. Het hardop aftellen dus ook. Het was 10:00 precies en ik stak het eerste lontje aan. De 30K deed het erg goed en de snippers vlogen in het rond vervolgens ding de Big Bang die er stevig op los knalde was op zijn einde toen de Hindoe begon, een oorverdovend lawaai was het. Toen het afgelopen was kreeg ik de complimenten van een aantal buren die inmiddels wel wisten welke dag het was en die voor 10:00 naar buiten waren gekomen. Het was een geslaagt 10:00 project, er lag al een mooie rood tappijt. Daarna werd het tijd voor een fluitbakje, hoe het daarna ging weer ik niet meer in detail. Maar na ongeveer een half uurtje ging de eerste Traca (OF) aan die echt vreselijk goed knalde! Er kwamen groepjes jongeren/vrieden door de straat die allemaal gezellig even bleven stoken. Inmiddels stonden een groep van 7/10 buurmannen en buurvrouwen buiten en werd het tijd voor lekkere oliebollen tussen de knallen door. Na rond 2/3 uur werd het tijd voor een bittergarnituur van de buurman die dat jaar ervoor zeer goed was aangeslagen dus dit jaar weer in de dag zat. Rond half 4 kwam mijn vader thuis die nog even een biertje deed met de buren. Het was rond 5 uur toen de schemering begon en het tijd werd voor de eerste potjes en pijlen. Ik had het ontzettend naar mijn zin en de tijd ging behoorlijk snel. Het was nu al 18:00 en met pijn in me hart werd het tijd voor een kleine stookpauze. Toen ik ging zitten binnen voelde ik gelijk aan me benen dat ik al een flinke tijd had gestaan. Maar dat mocht de pret niet drukken, ik stapte even onder de douche om kruit uit me haar te wassen en even op te warmen daarna moest er even wat nette kleding worden aangetrokken. Toen ik er weer picobello uitzag was het tijd voor even de maag te vullen en kon ik weer met een nieuwe lading van 4 dozen naar buiten om te gaan stoken. Gelijk prikte de kou in mijn gezicht. Een nieuwe aansteeklont werd aangemaakt voor weer een hoop lontjes te laten ontbranden. Fonteinen, potjes, pijlen, matten en knallers alles door elkaar. Ik kon van de kleinste dingen genieten. Schoffelend door de snippers werd er gezocht naar een leeg plekje voor stabiel een cake neer te zetten. De knaller die nu in meer in de snippers werden gegooit kregen meer een partypopper effect. Het was geweldig, geen enkele knal verveelde me. Het was rond 20:00 toen ik de eerste familieleden naar binnen zag druppelen. Natuurlijk werden ze begroet met een aantal lekkere knallen en kwamen me neven naar buiten om eens even te kijken hoe het met me ging. Rond 21:00 was ik toch maar even naar binnen gegaan om iedereen even gedag te zeggen en wel geteld 2 olliebollen te eten, meer niet want ik wilde weer naar buiten. Zo gezegt zo gedaan en ik ging weer naar buiten om te gaan stoken. Het was echt puur genieten nu, niet een vliegend tempo maar rustig genieten van de cake's, fonteinen en pijlen. Het was inmiddels al weer 23:30 en tijd om me buren alvast een gelukkig nieuw jaar te wensen en was het tijd om naar binnen te gaan. Binnen stond de televisie al aan het was het gezellig druk. De schaal met oliebollen kon ik niet laten staan dus gingen er per ongeluk een aantal naar binnen. Het was 10 voor 12 en de spanning was weer het zelfde als aan het begin van de dag. Het werd iets stiller... We zaten allemaal naar de tv te kijken naar de laatste minuten van het jaar samengevat op NED 1. Kippenvel en rillingen schoten door mijn lijf! De laaste laatse minuut werd hard op meegeteld. 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0 het was 2010! De champagne werd uitgedeeld en de verwensingen gingen over en weer tot dat we iedereen elkaar had gekust en een hand had gegeven. Het werd tijd om naar buiten te gaan. In de straat werd al flink gestookt en gelijk kwamen de buren naar ons toe om ons ook een gelukkig nieuwjaar te wensen. Her eerste was de lucht in ging was een Golden Glory (GBV) en cake waar ik niet super veel van verwachte maar toch echt verassend goed was. Vele cakes, pijlen en matten volgde. Toen het op was werd het weer tijd om naar het pleintje te gaan bij de buren om daar weer verder te gaan stoken. Alle buren die er waren stonden gezellig buiten en aanshouwden het vuurwerk dat ik aanstak. Soms een pijl de andere keer cake's en dan weer een mat. Het was een drukte van jewelste! Het was rond 01:00 toen het rustiger werd en ik over bleef met een aantal buurjongens. Daarmee heb ik nog tot 03:30 lopen stoken toen het tijd werd voor te gaan opruimen. Toen voelde ik opeens de pijn in mijn handen, in mijn benen en me rug en me voeten en me nek. Het werd tijdens het vegen echt duidelijk dat ik al een lange tijd op de been was. Rond 04:00 was het genoeg geweest met vegen en tijd om naar binnen te gaan. In het licht zagen me handen zwart van het kruit. Er waren nog een aantal mensen binnen en ik liet me in de stoel vallen. Ik was helemaal kapot, flink wat pijn en uitgeput. Na een aantal oliebollen de laatste mensen te hebben uitgezwaait werd het tijd om te gaan douchen. Weer vond ik stukjes karton in me haar, ik moest wel lachen en kon terug kijken op een geslaagde dag. Nadat ik me tanden had gepoetst viel ik in me bed.

Zo dit was mijn oudejaarsdag beleving! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Excuses voor als er spelfouten in zitten meer ik typ dit meer uit enthousiastme

Leuk verhaal!

Mijn verhaal wordt morgen vervolgt, sorry, ik heb echt geen fut meer, heb het best druk de laatste dagen.

Deel 23:

Paul pakt even wat te drinken voor hem en de jongens zelf, en het is inmiddels alweer half zeven op 8 December. Ook in het 'echt' gaat de tijd dus vrij hard nu. "Om kwart over acht ben ik dus opgestaan. Even douchen, en ontbijten, en om kwart voor negen even achter de laptop. Om negen uur kwamen m'n ouders ook frisjes beneden en was het bijna zo ver. Tijd om het vuurwerk allemaal maar eens uit te gaan stallen, dacht ik toen. Ik wilde immers geen minuut verspillen die dag. Ik heb toen alle tassen met vuurwerk uitgepakt, en om kwart over negen was ik helemaal klaar." vertelt Paul vrolijk verder.

"Goed, om kwart over negen kwamen jullie al. Omdat we met zijn vieren zouden gaan stoken die dag, natuurlijk. Het was toen echt aftellen.. De minuten tikten zeer langzaam maar gestaag weg en uiteindelijk kwam dan toch het moment dat het 9.45 was. Toen hebben we allemaal gepakt wat we wilden afsteken als 10 uur project, en zijn we keurig de laatste minuutjes gaan wachten. Om vijf voor tien stonden we buiten te wachten tot het tien uur was, zodat we eindelijk officieel mochten beginnen aan deze dag. Enkele minuten later begon het dan eindelijk.. het was tien uur en officieel mocht er nu vuurwerk worden afgestoken."

"Tim begon met een 5000 klapper, Joep met een 360 shots celebration cracker, Roel met zes doorgelonte Aftershocks, en ik begon met een 20.000 klapper. Een spectaculair begin van een prachtige dag dus. En ja, toen begon het daadwerkelijk te sneeuwen , maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken. De rotjes werden in hoog tempo na elkaar afgestoken en ook de luchthuilers deden het lekker. De King of Thunders knalden zoals ieder jaar weer ongelooflijk hard voor Nederlandse begrippen en zelfs de grondbloem met knal was uitermate hard." vertelt Paul weer verder.

"Om half elf zijn we even naar binnen gegaan, onze handen opwarmen van het tien uur moment. Even een lekkere warme kop met chocolademelk en om elf uur zouden we toch weer naar buiten gaan. De ochtend was slechts de generale repetitie, 's middags en 's avonds zouden natuurlijk een gekkenhuis worden. We zouden tot twaalf uur 's middags samen stoken en daarna gingen we allemaal doen wat we moesten doen, om vanaf vijf uur 's middags weer samen te komen bij mijn huis. Al gauw was het weer elf uur en tijd voor ronde twee van de zoveel rondes van die dag."

"BAM! Daar ging weer een King of Thunder met een felle knal. De rotjes knalden ook erg hard en waren van prima kwaliteit. Een lekker rondje stoken volgde natuurlijk weer maar om twaalf uur was het toch echt tijd voor iedereen om eerst maar eens naar huis te gaan. Ik zelf ging met mijn ouders naar mijn opa en oma om half 1, dus ik selecteerde een leuke hoop vuurwerk voor die twee uurtjes. Om half 1 zijn we vertrokken richting mijn opa en oma en een tas vol met vuurwerk zou wel voldoen." vertelt Paul, en de jongens luisteren nog altijd even aandachtig ook al is Paul al uren aan het praten.

"Goed dan, bij m'n opa en oma ging ik natuurlijk zo snel mogelijk verder met knallen. In de buurt van mijn opa en oma, om precies te zijn tien meter van ze af, wonen twee irritante kinderen die ik maar eens de stuipen op het lijf ging jagen met wat King of Thunders en Aftershocks. De kinderen stonden te kijken hopend dat het siervuurwerk was.. de arme schaapjes toch." vertelt Paul lachend. "Maar ze gingen al vrij snel naar binnen en toen kwamen de luchthuilers en een paar crackling balls. En een heerlijk fluitpotje deed het ondertussen ook prima." vertelt Paul.

"De rest van D-Day bespaar ik jullie voor overmorgen, als jullie weer hier komen." zegt Paul vastbeloten. Roel en Tim gaan vervolgens maar naar huis en Paul besluit zo rond acht uur maar eens achter zijn laptop te kruipen. Tijd voor een lekker potje AVP en VWC vindt hij, en de drukte is natuurlijk behoorlijk al. Sinterklaas is het land weer uit en de kerst komt nu erg dichtbij, samen met natuurlijk D-Day. Hoe gaan Paul en zijn vrienden verder? Hoe loopt het verhaal verder? Vanaf 26 September 2010 de nieuwe delen van het verhaal.

vond het leuk om het te lezen vuurwerkfreak4live
krijg echt zin in de laatste dag van het jaar, jammer genoeg gaat die wel snel voorbij

De 'rust' zal ik verklaren;
Maandag weg, dinsdag weg, woensdag weg, donderdag weg, vrijdag weg, vandaag weg. Morgen eindelijk ff thuis dus dan kan ik verder :)

Back
Bovenaan