Vuurwerkverhalen

Echt petje af hoor voor jouw SniperX!
Je hebt echt talent voor schrijven.
Ik zou, als ik jouw was, je hier echt op in verdiepen! :)
Ik heb in één avond al die delen zitten weg lezen en ik hoop dat de volgende delen er snel aankomen!
Sfeer is goed te vinden in je verhalen even als de humor die in sommige stukken te vinden is.

Ik zeg met volle 100 procent: Ga hier mee door! :thumbup:

Hey,
Bedankt man! :D
Ik ga er zeker zo lang mogelijk mee door! :wink:

Deel 19:

Tot plots Paul zich nog een flashback van vannacht herinnert, maar deze flashback was langer. De flashback ging over de laatste drie dagen van 2009. "Roel, kom mee naar mijn huis, dan vertel ik je alles over die flashback, oké?" zegt Paul lachend. "Prima." antwoordt Roel. De jongens lopen rustig door naar Paul zijn huis en eenmaal aangekomen lopen ze direct door naar Paul zijn kamer. Paul haalt nog even een kopje warme chocolademelk voor allebei op, en een flesje cola voor na de tijd. Al snel begint Paul tegen Roel te vertellen hoe zijn flashback precies ging.

"Het begon allemaal op Dinsdag 29 December 2009. Het was zeven uur in de ochtend en ik was al wakker. Van de spanning had ik de hele nacht bijna niet geslapen, en toen ik naar buiten keek zag ik dat het weer wit was. Hier was ik niet blij mee, want op oudjaarsdag kan je beter niet teveel sneeuw hebben. Na even een warme douche en een stevig ontbijt heb ik m'n vader om kwart voor acht, zoals afgesproken met hem, wakker gemaakt. Om acht uur was hij eindelijk uit bed, aangezien we van 9 tot 10 het vuurwerk konden afhalen bij vuurwerkdiscount, en van 10 tot 11 bij Harings." vertelt Paul. Roel luistert aandachtig en vindt het echt geweldig dat Paul zich de hele flashback herinnert, aangezien dit toch wel erg veel sfeer geeft.

Paul vertelt verder. "Om 9 uur zijn we vertrokken op weg naar Wierden, Nijverdalsestraat. Om kwart over 9 waren we in de winkel en na een klein kwartier was ik aan de beurt. Mijn bestelling van 125 euro kwam er na 5 minuten al aan, en het was een enorme tas vol. Tevens had ik de Rubro Prijsvraag gewonnen, de Blizzard van 34.95. Een enorme pot, en een enorme tas vol met vuurwerk. What else do you want?" zegt Paul lachend. "Vertel door!" schreeuwt Roel bijna uit. "Nou ja, toen zijn we direct doorgereden. Eenmaal in Almelo aangekomen was het al weer vijf voor tien. We zijn direct doorgelopen om daar mijn bestelling van 75 euro en de gewonnen prijs van het vuurwerkrad op te halen. De prijs was een vuurwerkpakket ter waarde van 30 euro, en mijn hele bestelling klopte. Weer een flinke tas vol, en op weg naar huis begon het echt heel erg te kriebelen. Vanmiddag ga ik wel wat testen, dacht ik." vertelt Paul verder.

"Thuis heb ik alle tassen in de berging neergezet, voor de kast. Eerst het fototoestel gepakt, en toen ben ik alles uit de tassen gaan pakken. Netjes alles uitgestald, een foto gemaakt, en die op AVP en VWC gezet. Na de collectie foto heb ik alles netjes opgestapeld, bijvoorbeeld de 7 pakjes King of Thunders, of de vier sloffen met rotjes. Na dit alles heb ik de berging deur maar dicht gedaan, omdat het nog maar elf uur was. Ik ben met m'n laptop op AVP en VWC gaan kijken naar de al geplaatste collectiefoto's, en ik realiseerde me dat er vandaag al enorm veel knallen zouden gaan komen, en dat slapen echt niet gemakkelijk meer wordt. De kriebels waren oneindig groot, van de spanning moest ik wel drie keer een grote boodschap per dag doen." Roel lacht om die laatste uitspraak van Paul, en smeekt hem vervolgens verder te vertellen.

Paul vertelt verder. "Rond het middaguur, ben ik even naar buiten gegaan. Achterthuis heb ik een paar rotjes en een luchthuiler getest. Ik had voor mezelf besloten overdags niet meer dan dit af te steken, en 's avonds enkel een of twee dingetjes, zodat de spanning er wel 100% in bleef. Twee uur in de middag was het tijd om even naar opa en oma te gaan met m'n ouders, en dat was maar goed ook, dan kon ik ten minste even een goede twee uurtjes niet naar m'n vuurwerk kijken. Bij m'n opa en oma heb ik wel een half uur buiten gestaan, naar de knallen geluisterd. Maar het was 's middags nog vrij rustig, 's avonds zou het een gekkenhuis gaan worden, dacht ik." Roel luistert nog altijd aandachtig verder, en Paul vertelt rustig door.

"Om vier uur waren we weer thuis, en natuurlijk, het eerste wat ik deed was naar m'n vuurwerk gaan kijken. Kijken of alles er nog was, of er niks was afgegaan, eigenlijk best erg, maar een echte freak zit zo in elkaar. De tijd ging langzaam. Aan de ene kant was ik daar blij mee, omdat het genieten was. Het was al bijna donker en vanavond zou het een gekkenhuis worden buiten. Aan de andere kant wou ik toch wel erg graag dat het 31 December was, zodat ik eindelijk zélf los kon gaan. Na een beetje AVP'en was het tijd voor het avondeten, en om half zes was het al eventjes donker. De eerste boeketten waren te zien, en de knallen begonnen te komen. Wat ik niet had verwacht, is dat........................."

Wat vinden jullie van flashbacks? Deel 20 kan ik de flashback afmaken, de flashback zit nu op 29 December 2009 half zes. Dat kan dus nog wel even sfeervol door gaan, misschien in deel 21 zelfs nog, vertel het maar!

AF en toe twijfel ik of je het over de flashback hebt of over het echte jaar.

Maar verder is het een top stuk hoor:)

Bedankt beiden!
Nou fczwolle ik kan je verklappen dat in die flashback wel een kleine kern van waarheid zit, de prijzen heb ik echt gewonnen, die winkels bezoek ik echt, de dagindeling lijkt er wel een beetje op, maar verder is het vooral fictief ;)

Deel 20:

"Is dat er opeens op een kleine afstand een cobra 6 werd afgestoken. Een geweldige dreun, maar ik schrok er wel van, na wat knallen van rotjes, opeens zo'n knal. Ik ben even gaan AVP'en, de sfeer was daar net zo goed als buiten. Ik mocht van mijn ouders om half 8 twee dingen afsteken. Wat ik ging afsteken wist ik al: Een aftershock en een potje van het gewonnen vuurwerkpakket. De tijd tikte echt enorm langzaam voorbij, en toen kwam jij om zes uur nog even hé. Vond het wel jammer dat je om zeven uur al weer weg moest, maar ja, het was op straat ook wel een gekkenhuis al. De politie deed er ook niks meer op uit, omdat het toch aan een stuk doorging." vertelt Paul verder. Roel blijft aandachtig luisteren en is verbaasd over het feit dat Paul dit allemaal zo vertelt.

Paul neemt even een korte pauze. Een glas cola lust hij na al dat gepraat wel, en ook Roel heeft wel dorst gekregen na al dat luisteren. Na een kwartiertje pauze is het weer tijd om verder te vertellen. "Toen jij weg was, was het ook al half acht. Tijd voor mijn potje en aftershock dus. Ik begon met de aftershock achterthuis, in de sneeuw. Hij stond door die sneeuw wel vrij stabiel en een heerlijke knal volgde. Het potje gaf een paar leuke knallen en een leuk sier effect. De kriebels waren echt niet meer te houden en stiekem stak ik nog even een grondbloem af. Pff, het is zwaar de laatste dagen van het jaar." vertelt Paul. "Het was kwart voor acht, en om acht uur kwam het nieuwsoverzicht van het jaar 2009. Een half uurtje relaxed tv kijken volgde, met de belangrijkste nieuwsoverzichten van 2009."

"Half negen ben ik weer naar boven gegaan om op mijn laptop te AVP'en. Buiten gingen er regelmatig potten de lucht in en er waren genoeg knallen te horen. Dat in combinatie met warme chocolademelk gaf echt een nostalgische en geweldige sfeer. Om de minuut was er wel een knal in de verte te horen, en het was echt moeilijk om zelf niks af te steken. Maar ja, ik moest me inhouden volgens mijn ouders, zodat ik nog genoeg vuurwerk had op de dag zelf. Daar hadden ze natuurlijk ook wel gelijk in, maar als vuurwerkfreak is het knap lastig om je in te houden. Ik keek toevallig net uit het raam toen er een Silver Salute werd afgestoken. De knallen waren luid en ik was blij dat ik er zelf ook twee had weten te bemachtigen bij Harings. En dat voor weinig geld, echte Harings-prijzen dus."

"Er lag buiten nog best veel sneeuw, en morgen zou het weer iets gaan sneeuwen volgens het nieuws. Oudjaarsdag leek dus een dag te worden met toch wel vrij veel sneeuw. De sneeuw was natuurlijk sfeervol, maar de knallen werden er niet beter op. Daarom hoop ik ook dat het dit jaar niet al te erg is met de sneeuw." zegt Paul. "PAUL! Ik krijg het koud van je verhaal man, echt kippenvel, wat een sfeer, en dan te bedenken dat het alweer 8 December is." zegt Roel lachend. "Ik weet het, maar ik zal verder vertellen over het laatste deel van de avond van 29 December. Om negen uur ben ik nog even naar beneden gegaan. Mijn ouders vroegen of ik alweer een grote boodschap moest doen, en ja hoor, dat moest ik, van alle spanning. Ze keken me aan en lachten me uit, maar ja, ze snapten het ook wel weer."

"Na de grote boodschap heb ik ze gezegd dat ik rond half 11 naar bed zou gaan, aangezien ik toch niet kan slapen. Ze vroegen of ik niet gewoon op de laptop kon als ik niet kon slapen, en dat vond ik wel een goed idee. Oordopjes in, muziekje er bij, en maar wachten tot ik moe werd, dacht ik. Nadeel is dat je dan de knallen wat minder hoort, maar de oordopjes hoefde ik ook niet de hele tijd in te hebben natuurlijk. En anders waren er nog altijd vuurwerkfilmpjes op Youtube. Ik besloot om kwart over negen nog even een blokje om te lopen om een frisse neus te halen, en natuurlijk om de knallen te horen." zegt Paul.

Paul vertelt door, en Roel krijgt er maar geen genoeg van. "Buiten was het nog steeds een gekkenhuis met al die knallen. Geen minuut zonder een knal of knalletje buiten. Wel was het erg koud en ik besloot al gauw weer naar binnen te gaan. Op oudjaarsdag werd het sowieso enorm warm aankleden, wist ik al. Om half tien was ik weer binnen, en mijn ouders zeiden dat ze ook om half elf naar bed wilden. Zij hadden natuurlijk weinig last van spanning, maar gelukkig begrepen m'n ouders mij wel. Ze zeiden wel dat............................."

Enjoy :)

Bedankt allebei!
Die flashbacks hé, die gaan nog even door, want deel 21 gaat nog over 29 December, en een klein beetje over 30 December. 22 Gaat dan over 30, en 23 over 31 ofzo.. Moet niet te lang duren of course, het verhaal zelf moet ook door.

Mensen even een update'je, vanaf morgen 1 deel per dag.. (oké nu echt haha, is wel lastig), zo kunnen we met wat geluk nog wel tot ongeveer eind Oktober - begin November door met dit verhaal.. mee eens?

In m'n vrije tussenuurtje geschreven speciaal voor jullie:

Deel 21:

"Ze zeiden wel dat ik absoluut niet teveel moest afsteken. Ze wilden geen problemen met de buren of politie. Hier had ik ook wel begrip voor, en ik ben om kwart voor tien maar naar boven gegaan. De laptop stond nog aan, en zelfs AVP en VWC stonden nog in beeld. Nog maar een paar uurtjes, en het was alweer tijd voor een lange nieuwe dag: 30 December. Die avond duurde nog heel erg lang, vanaf tien uur ben ik alleen nog maar gaan nachtbraken op VWC en AVP, en met m'n oordoppen in had ik een vuurwerkcompilatie opgezet." vertelt Paul verder. Inmiddels is ook Tim er bij komen zitten om de rest van de flashback van Paul te horen.

"Het moment suprême kwam toch wel steeds dichterbij. Ik nam een vlugge kijk op mijn wekker, die 22.07 aangaf. De tijd tikte wel héél langzaam weg die avond, ook al moest het natuurlijk ook niet te snel voorbij gaan. Elke minuut leek wel een jaar te duren. Het wachten zou natuurlijk dik beloond worden, maar het was niet gemakkelijk. Mijn ouders gingen om kwart over tien maar naar bed, en ik wist dat ze rond elf uur wel zouden slapen. Om elf uur ben ik mijn bed uitgekropen, en ben ik met mijn laptop bij het vuurwerk gaan zitten. Het leek wel een ware obsessie, ook al is dat het natuurlijk ook wel een klein beetje." zegt Paul. Tim en Roel zitten met hun oren te klapperen van deze geweldige flashback.

"Maar goed." vertelt Paul verder. "Ik kon het echt niet meer houden van de spanning. Een grondbloemetje en een romeinse kaars achterthuis afsteken moest toch wel kunnen? Dacht ik bij mezelf. Zo gezegd, zo gedaan. Bijna geen geluid die dingen, dus m'n ouders hoorden het toch niet. Het nam de spanning wel een beetje weg waardoor ik misschien toch nog kon gaan slapen vannacht. Ik ben weer naar boven gegaan en het was inmiddels al half twaalf. De tijd ging nogal traag maar op AVP was het nog altijd even gezellig. Veel freaks konden niet slapen en het nachtbraak topic liep erg hard. Om twaalf uur werd ik toch wel een beetje moe en besloot ik maar te gaan slapen. Wonderbaarlijk genoeg viel ik een klein kwartiertje later toch in slaap."

"Midden in de nacht werd ik wakker. Ik keek op m'n wekker en zag staan dat het nog maar 02.05 was. Ik had dus amper twee uurtjes geslapen, voor ik weer gewekt werd door een harde knal, met het kaliber van een lawinepijl. Een half uur ben ik nog wakker geweest alvorens ik weer in slaap viel. Gelukkig kon ik toen wél doorslapen en werd ik 'pas' om half negen 's ochtends weer wakker. Ik vond het nog veel te vroeg om al uit bed te gaan en besloot maar even op AVP te kijken. Het nachtbrakers topic was helemaal leeg, een enkele freak had bijna niet geslapen. De rest heeft een slaappil genomen, of is van nature in slaap gevallen." Roel kijkt Paul vragend aan. "Heb jij geen slaappil genomen dan?" vraagt hij. "Nee, ik hou niet zo van die dingen." zegt Paul lachend.

"Na een kwartiertje AVP'en en VWC'en had ik het wel weer gezien. Nog maar even proberen te slapen, wat amper wilde lukken, maar dat kleine uurtje hielp natuurlijk altijd, aangezien ik van 30 op 31 December natuurlijk helemaal niet kon slapen. Maar daar vertel ik later meer over. Om tien uur ben ik maar uit bed gegaan en het eerste wat ik natuurlijk deed was mijn vuurwerk bekijken en checken of alles er nog wel lag. Alles lag er nog en ik besloot maar even een ontbijtje voor mezelf klaar te maken, aangezien mijn ouders werken waren zodat ze morgen vrij zouden zijn. Nou ja, om elf uur kwamen jij en Tim, en hebben we natuurlijk nog een klein beetje gestookt. Om half twee gingen jullie weer weg en m'n ouders kwamen een uurtje later thuis. Vanaf toen is de tijd weer langzaam gegaan, half drie 's middags op 30 December." Roel en Tim hebben het kippenvel op hun armen staan. Een geweldig verhaal gewoon, wat Paul hen vertelt.

"Tijd voor AVP. Het was er echt enorm druk en de server raakte totaal overbelast. Na een beetje rondkijken besloot ik maar even over te stappen op VWC omdat die server het op dat moment beter aan kon. Maar ja, de spanning was gewoon te groot. Elk uur zowat naar de wc om een boodschap te doen. Zenuwslopend, kon ik het ook zeker wel noemen. Een paar rotjes en een King of Thunder deden het heerlijk, en de kriebels waren weer even ietsjes in bedwang. Het leven van een vuurwerkfreak is de laatste dagen van het jaar totaal ontregeld, met de gezonde spanning die het met zich mee brengt. Om half vier, was het tijd voor............."

Verder wil ik graag even kwijt dat het verhaal nog 20+ delen doorgaat, en inmiddels in A5 (echt boekje formaat :)), zo'n 60 pagina's bedraagt.
Iedereen onwijs bedankt voor het lezen en volgen, het doet me erg goed!

Als je er nou even een boekje van maakt dan heb ik al weer een boek gelezen voor literatuur xD
Kun je geld mee verdienen man

Als je hem als word bestand straks als je verhaal klaar is als boekformaat ergens upload is het zeker leuk om op de pc te bewaren en voor sommige uit te printen om nog eens lekker zonder computer te lezen.

Goed bezig hoor:)

Back
Bovenaan