Nee ieder persoon in dit verhaal is fictief, alleen de vuurwerkwinkels enzo niet

. Thanks!
Als toetje voor jullie allemaal deel 14.
Deel 14:
Onderweg naar school komen de jongens op straat vuurwerk tegen, in verpakking. Het is slechts een slof rotjes, maar mooi meegenomen is het natuurlijk altijd. Roel heeft toevallig een aansteker bij zich en steekt er een paar af. De rotjes knallen hard en zijn van goede kwaliteit. Roel en Paul lopen door de sneeuw verder naar school, en eenmaal aangekomen op school besluit Roel de rotjes in zijn kluisje te leggen, om ze na school mee naar huis te nemen samen met Paul. "Lekker hé, gratis een slof rotjes." zegt Paul lachend. "Ja zeker wel, eerste uur hebben we trouwens muziek toch? We zouden vandaag kerstliedjes gaan zingen, zoals Wham!" zegt Roel. "Echt? Vet! Daar ben ik zeker wel voor in de stemming." zegt Paul vrolijk.
"Goedemorgen allemaal." zegt mevrouw Bruins, lerares muziek, vrolijk. "Vandaag gaan we zoals beloofd kerstliedjes zingen. We beginnen met Wham, op mijn bureau ligt de bladmuziek." Iedereen pakt de tekst en heeft er zin in. De groep begint luidruchtig te zingen en na Wham komt Band Aid - Do they know it's christmas time. Het uurtje muziek vliegt helaas snel voorbij en het tweede uur is een heel stuk saaier, wiskunde. "Hoe zou het met klikspaantje Thijs gaan daar in de bak?" vraagt Roel. "Weet niet, weet alleen dat hij er niet veilig is voor de andere mannen. Denk dat hij niet heelhuids terugkomt als hij daar ook gaat lopen klikken." zegt Paul lachend. "Ach, mensen kunnen veranderen hé, laten we hem na een tijdje een tweede kans geven, verpest hij die, dan is het echt pech voor hem." zegt Tim. "Prima, maar ik wil wel eerst een welgemeend excuus!" zegt Paul. De jongens stemmen ermee in en besluiten Thijs indien hij zijn verontschuldigingen aanbiedt een tweede kans te gunnen.
Al snel is het weer tijd voor een sneeuwbalgevecht in de tweede pauze. Paul en Roel vertellen Tim en Joep over hun vondst van vanochtend, en ze besluiten het te gebruiken om de kriebels in bedwang te houden tot de verkoopdagen. Paul en Roel raken verwikkeld in een hevig sneeuwbalgevecht en komen nog half onder het sneeuw de klas binnen. "Zo jullie zijn flink te keer gegaan met die sneeuw zeg!" zegt meneer Smit, leraar Natuurkunde. "Ja zeker, altijd gezellig toch. Deed u vroeger als kind toch ook wel?" vraagt Roel lachend. "Ja natuurlijk, maar laten we nu maar met de les beginnen, volgende week hebben we de laatste toets voor de kerstvakantie." zegt meneer Smit tot besluit.
Na school zit Paul rustig op AVP te kijken naar de al geplaatste bestellingen. Zometeen is het tijd om de bestellingen te gaan inleveren met zijn vader en daarna komt Roel. Paul is zeer benieuwd naar de drukte bij het inleveren van de bestellingen, hij is er in ieder geval vroeg bij dus er moet nog meer dan genoeg op voorraad zijn. Nog één keer controleert hij of alles klopt en dan vertrekken Paul en zijn vader naar Almelo, om de bestelling bij Harings vuurwerk in te leveren. Al gauw zijn ze in Almelo, aanbeland in de Nieuwstraat. Paul loopt naar binnen, levert de lijst in, en stapt weer in de auto. De winkel is momenteel nog erg rustig maar het is ook nog wel vroeg natuurlijk.
In het pittoreske Wierden is het een stuk drukker. Vuurwerkdiscount draait al overuren door alle bestellingen die worden ingeleverd. Paul is na tien minuutjes klaar en hij en z'n vader rijden weer naar huis. "En, voldaan?" vraagt zijn vader. "Ja zeker, zo krijg ik tenminste alles wat ik besteld heb. Tenminste, dat hoop ik maar hé!" zegt Paul lachend. Zijn vader knikt een keer en rijdt vervolgens door. Eenmaal thuis aangekomen is het al weer kwart voor vier en Roel staat dus over een kwartier al weer op de stoep. Tevens komen Joep en Tim logeren, het wordt dus vast een uitermate gezellige sleep-over met een hele boel discussies en verhalen over vuurwerk.
Een kwartier later gaat de bel. Roel, Tim, en Joep zijn samen naar Paul toe gefietst. "Kom d'r in jongens, ik heb net mijn bestelling ingeleverd!" zegt Paul vrolijk. De jongens lopen door en begroeten zoals altijd even beleefd Paul zijn ouders. Paul schenkt de jongens wat cola in en ze gaan naar boven richting zolder. Eenmaal op zolder gaat plotseling de telefoon. Het is Thijs vanuit de cel, wat zou hij willen..........