Vuurwerkverbod - Wat mag er?

Volop stoken is het enige antwoord wat je ze kan geven, en zoals vorig jaar is dat prima te doen.
Ik heb me nog ingehouden met 2 boxen, dit jaar ga ik gewoon helemaal los, compounds, matten alles ga ik stoken.

Ze willen verbod nog zien te voorkomen! Brieven zijn de deur al uit!
Begreep alleen dat ze expres week hebben uitgesteld en vandaan pas beslissing hebben genomen.
Je zit nu 6weken voor oud en nieuw en is rechtszaak niet meer haalbaar

Dat er nooit een compromis is gemaakt. Bijvoorbeeld beperkte afsteektijden,om toch iedereen te kunnen laten genieten.
Dat vind ik wel heel raar.

Lekker braaf met je doosje cat 1 voor de deur staan. Dan ben je toch ook nooit meer serieus te nemen?

Dat worden we al jaren niet, we worden aan alle kanten overruled met leugens etc, en het wordt door de brave burger geslikt als zoete koek. Wat voor een ellendig kut land wonen wij zeg, waar politieke linkse partijen dmv list, leugens en bedrog de huidige "zittende" partijen hun wil op kunnen leggen ?

Dat worden we al jaren niet, we worden aan alle kanten overruled met leugens etc, en het wordt door de brave burger geslikt als zoete koek. Wat voor een ellendig kut land wonen wij zeg, waar politieke linkse partijen dmv list, leugens en bedrog de huidige "zittende" partijen hun wil op kunnen leggen ?

Het huidige demissionaire kabinet zijn dan zelf ook een stel zielloze idioten die ongestraft overal mee wegkomen. En raadt eens, de komende jaren gaat er niets veranderen want degene die iets konden veranderen (wij de burgers) besluiten om dezelfde misbaksels nogmaals te kiezen.

Wat pas echt erg is in Nederland: we staan er bij en kijken er naar...... maar doen niets

Dit zal de zorg helemaal niet ontlasten, integendeel.
Mensen zullen grijpen naar illegaal vuurwerk dat niet is goedgekeurd voor consumenten gebruik.
En dus meer ongevallen veroorzaken met schietlont en dergelijke.

De gewone freak die netjes en keurig een mooie cakebox wil afsteken is de dupe.
Ongelooflijk triest is het.

https://www.rijksoverheid.nl/docume.../11/19/vuurwerkverbod-jaarwisseling-2021-2022

"Het betekent dat komende jaarwisseling het afsteken, de verkoop en het vervoer van eindejaarsvuurwerk tijdens oud en nieuw is verboden."

Men noemt expliciet JAARWISSELING. Dat impliceert dan dat buitenom de jaarwisseling je dus 25kg vuurwerk mag vervoeren wat voldoet aan de NL standaarden, ook als dat uit het buitenland komt. De kofferbak van je auto is immers geen publiekelijk toegankelijke plaats. Iemand die dit kan bevestigen?

Ik vind het ook een beetje vaag, iemand met juridische achtergrond die hier meer over weet? Als je de politiesite bekijkt zou je ook aan kunnen nemen dat het gewoon legaal is om nu vuurwerk te halen, als het maar voldoet aan nederlandse regels.

Back
Bovenaan