Vuurwerkverbod - Wat mag er?

Waar haal je dit uit? alle informatie die ik tot nu toe heb gevonden wijst op het tegenovergestelde. Lijkt me ook niet logisch, als je gaat verhuizen zou je dan ook je vuurwerk niet meer kunnen nemen.

Staat gewoon bij vraag het de politie al jaren. Wij mogen enkel 3 dagen vervoeren 29/30/31 december verder gewoon niet. Alles wat erna vervoerd wordt, wordt gezien als illegaal raar maar waar. Tja moet je verhuizen heb je een probleempje vervoeren mag inderdaad niet.

Is toch ook gewoon logisch wij kennen maar 3 dagen verkoop als consument. Bewaren mag tot 25kg op een niet publiekelijke plek. Vervoeren echter niet

Ja, shells hebben tegenwoordig ook allemaal visco lont.. Als liefhebber zou je dat toch wel moeten weten? In de jaren 90 hadden er veel shells schietlont, maar we zijn 30 jaar verder inmiddels.

Ze hebben toch nog steeds schietlont? Al dan niet verlengd of zelf te verlengen met visco..

Staat gewoon bij vraag het de politie al jaren. Wij mogen enkel 3 dagen vervoeren 29/30/31 december verder gewoon niet. Alles wat erna vervoerd wordt, wordt gezien als illegaal raar maar waar. Tja moet je verhuizen heb je een probleempje vervoeren mag inderdaad niet.

Is toch ook gewoon logisch wij kennen maar 3 dagen verkoop als consument. Bewaren mag tot 25kg op een niet publiekelijke plek. Vervoeren echter niet

heb je een linkje? Ik vind juist wat anders, al eerder in dit topic gepost: https://www.vraaghetdepolitie.nl/vu...uitenland-vuurwerk-kopen-en-dit-invoeren.html

"Ja, je mag vuurwerk kopen in het buitenland, maar dat raden we je dit jaar om meerdere redenen af:"

Een van die redenen gaat als volgt:

"Rond 15 december 2020 zal de overheid een vervoersverbod voor vuurwerk instellen. Vanaf dat moment mag je het vuurwerk dus niet meer meenemen in je auto."

Van vorig jaar overigens maar hieruit zou de conclusie mogen trekken dat het normaal gesproken geen probleem is, dit zou ook conform zijn met met wat er in het artikel over vuurwerk staat, zeker na de kleine aanpassing van dat artikel binnenkort.

heb je een linkje? Ik vind juist wat anders, al eerder in dit topic gepost: https://www.vraaghetdepolitie.nl/vu...uitenland-vuurwerk-kopen-en-dit-invoeren.html

"Ja, je mag vuurwerk kopen in het buitenland, maar dat raden we je dit jaar om meerdere redenen af:"

Een van die redenen gaat als volgt:

"Rond 15 december 2020 zal de overheid een vervoersverbod voor vuurwerk instellen. Vanaf dat moment mag je het vuurwerk dus niet meer meenemen in je auto."

Van vorig jaar overigens maar hieruit zou de conclusie mogen trekken dat het normaal gesproken geen probleem is, dit zou ook conform zijn met met wat er in het artikel over vuurwerk staat, zeker na de kleine aanpassing van dat artikel binnenkort.

Weet je ik kan het linkje nu zo snel niet vinden. Discutabel is het wel want vindt jou linkje veel mooier.

Maar goed ze controleren niet elke auto, je moet gewoon net tegen de politie aanlopen bij 1 of andere controle. Zo denk ik altijd, heb me nooit verdiept erin. Vorig jaar ook wat legale boxen vervoert van een jaar eerder 2019/2020 maar niks gezien aan politie. Zei het net al je moet er toevallig in rijden zijn er bepaalde controles.

Heb het gevonden daar staat toch echt anders. Zie het kopje in welke periode mag ik vuurwerk afsteken? Staat toch echter dat vuurwerk vervoeren niet toegestaan is om te vervoeren buiten de verkoopdagen om.

Weet je ik kan het linkje nu zo snel niet vinden. Discutabel is het
Heb het gevonden daar staat toch echt anders. Zie het kopje in welke periode mag ik vuurwerk afsteken? Staat toch echter dat vuurwerk vervoeren niet toegestaan is om te vervoeren buiten de verkoopdagen om.

Vreemd ja, staat totaal tegenover wat ze op die andere pagina zetten, en word ook niet zo benoemd (zo ver ik heb gelezen) in het vuurwerkbesluit, Apart.

Hoe zit het met de regel van het recht van het vervoeren van producten door europa heen?. Dat is iets wat ze namelijk niet kunnen en mogen weigeren.

Edit heb hem al vrij verkeer van goederen. Die zou het namelijk aangeven dat gewoon toegestaan is om te vervoeren door europa heen. Immers is Europees goedgekeurd vuurwerk.

Vreemd ja, staat totaal tegenover wat ze op die andere pagina zetten, en word ook niet zo benoemd (zo ver ik heb gelezen) in het vuurwerkbesluit, Apart.

Had het gelezen en zei ook is discutabel dat zeker en het geeft niets. Leren van elkaar vindt ik veel leuker. Beetje tegenstrijdig inderdaad. Maar moet me eigen er ook is in verdiepen, wel zo handig.

Had het gelezen en zei ook is discutabel dat zeker en het geeft niets. Leren van elkaar vindt ik veel leuker. Beetje tegenstrijdig inderdaad. Maar moet me eigen er ook is in verdiepen, wel zo handig.

https://nos.nl/artikel/2357856-naderend-verbod-op-vervoer-moet-duits-en-belgisch-vuurwerk-weren

Wederom bewijs dat je vuurwerk gewoon het hele jaar lang mag importeren.

Ik verwijs je graag door naar het "wetgeving in Nederland" topic om voor jezelf te bepalen of het mag of niet.

De overheid geeft namelijk (ik denk met opzet) tegenstrijdige informatie.

Het vervoersverbod was afgelopen jaar voor mij de bevestiging dat je vuurwerk mits het voldoet aan Nederlandse gewoon het hele jaar lang mag importeren. Maar dat is ook wat IK er na heel lang onderzoek van maak. Jij moet dat voor jezelf bepalen.

Eigenlijk heel krom aangezien wetgeving gewoon wetgeving is. Het kan niet zo zijn dat de politie, de overheid en de media elkaar weerspreken omtrent wetgeving.

https://nos.nl/artikel/2357856-naderend-verbod-op-vervoer-moet-duits-en-belgisch-vuurwerk-weren

Wederom bewijs dat je vuurwerk gewoon het hele jaar lang mag importeren.

Ik verwijs je graag door naar het "wetgeving in Nederland" topic om voor jezelf te bepalen of het mag of niet.

De overheid geeft namelijk (ik denk met opzet) tegenstrijdige informatie.

Het vervoersverbod was afgelopen jaar voor mij de bevestiging dat je vuurwerk mits het voldoet aan Nederlandse gewoon het hele jaar lang mag importeren. Maar dat is ook wat IK er na heel lang onderzoek van maak. Jij moet dat voor jezelf bepalen.

Eigenlijk heel krom aangezien wetgeving gewoon wetgeving is. Het kan niet zo zijn dat de politie, de overheid en de media elkaar weerspreken omtrent wetgeving.

Uhm nee het ging erover @TMCThomas kwam met iets en dat is tegenstrijdig. Maar staat krom op vraag het de Politie. Heb met hun ook een chat gehad via een maatje van me, waarin ze duidelijk zeggen letterlijk, de consumenten mogen niet het hele jaar vervoeren alleen de professionals consument mag enkel vuurwerk vervoeren op de laatste 3 dagen aldus de chat en het staat er ook echt op vraag het de politie. Alleen @TMCThomas kwam ook met een mooi stukje en daar staat het niet. Maar hun zeggen via de chat nee. Voor de verkoop is vervoer verboden erna ook. Maar goed bij de overheid verwezen ze ook naar staat ook een vervoersverbod voor dit jaar.

Het kromme is wel wie houd zich er nou aan iedereen hier haalt overal wel wat. Het is gewoon niet helder of het wel of niet mag daar ging het ons om.

Maar bedankt voor de info waardeer het zeker, ga me er in verdiepen van de week. Ik weet het fijne er ook niet van.

Ik weet 100% zeker dat er geen verbod is op het vervoeren van vuurwerk, wat voldoet aan de regels in Nederland. Dit betekent dat je veilig F2 vuurwerk in België kan kopen op dit moment.
Dit verbod komt er wel aan, maar dit zal naar verwachting niet eerder dan medio december van kracht zijn.
Gelijk aan vorig jaar.

Ik weet 100% zeker dat er geen verbod is op het vervoeren van vuurwerk, wat voldoet aan de regels in Nederland. Dit betekent dat je veilig F2 vuurwerk in België kan kopen op dit moment.
Dit verbod komt er wel aan, maar dit zal naar verwachting niet eerder dan medio december van kracht zijn.
Gelijk aan vorig jaar.

Daar ben ik het ook mee eens. Waarom hebben ze anders vorig jaar vanaf 15 december expliciet een vervoersverbod ingesteld. Als het sowieso verboden is dan hoefden ze vorig jaar dat verbod ook niet in te stellen

Gelijk aan vorig jaar.

Ik ben het hier niet mee eens.

Over België ben je nog al zeker van de zaak dat je er veilig heen kan en dat mag hebben.