Vuurwerkverbod is onafwendbaar

Ik ga weer vervelend doen en een citaat plaatsen.
Ik citeer:

Eén groot verhaal pretendeert alles te begrijpen en op alles een antwoord te hebben. Volgens Lyotard zijn grote verhalen totalitair. Deze grote verhalen zijn niet alleen ongeloofwaardig, maar ook onrechtvaardig, omdat ze andere verhalen uitsluiten en aan zichzelf ondergeschikt maken. Lyotard komt tot de conclusie dat de grote verhalen hun pretentie om overal een antwoord op te hebben niet kunnen waarmaken.

(Den Brabander, 2010)

Ik word echt droevig van die negativiteit tegen onze vuurwerktraditie. Mensen zijn tegenwoordig niet meer zo ruimdenkend/tolerant. Bevalt iets niet dan is de eerste en meest makkelijkste oplossing een verbod erop, kijk naar dezelfde discussie die over luchtbuksen gevoerd werd toen we last hadden van een zogenaamde snelwegschutter wat nooit bewezen is volgens mij. Dan maar een verbod op deze "wapens" ipv de oorzaak hiervan aan te pakken omdat ze niemand kunnen pakken, hiermee word natuurlijk weer een hele grote groep liefhebbers van deze sport hiervan de dupe.

Zelfde geld voor het voetbal, altijd weer een kleine groep die ervoor zorgt dat er belachelijke maatregels in de stadions zijn ingevoerd waardoor het steeds minder leuk word om naar een wedstrijd te gaan. Ze moeten het op een andere manier aanpakken waardoor de mensen die wel normaal met vuurwerk omgaan geen gevolgen ondervinden en gewoon hun vuurwerk zonder problemen kunnen afsteken en dat kan zonder dat iemand er last van heeft. Hiervoor moeten we wel tolerant zijn naar elkaar, de vuurwerkliefhebbers en niet vuurwerkliefhebbers. Is iemand zijn hond aan het uitlaten, hou je dan even in, vraagt iemand je netjes om op het pleintje te gaan staan ipv bij hem voor de deur omdat de kleine niet kan slapen doe dat gewoon en ga niet lopen zeuren dat het vanaf 10:00 mag, in theorie is dat wel zo maar dat is nou net het stukje respect wat je moet opbrengen en dat respect moet natuurlijk wederzijds zijn. Het is tenslotte maar 1 dag.

Ik kan nog wel een paar pagina's gaan volpraten maar ik stop ermee, dit soort berichten negeer ik vanaf nu punt

Het Nederlandse verkoop gaat omhoog.
(van 60 miljoen vaar 65 miljoen)

Vorig jaar was het aantal kg illegaal vuurwerk dat ingenomen was dramatisch laag
"quote" nu.nl
AMSTERDAM - Tot nu toe lijkt er veel minder illegaal vuurwerk in omloop te zijn dan in voorgaande jaren. Precies een jaar geleden was er al 150.000 kilo illegaal siervuurwerk in beslag genomen, nu is dat 45.000 kilo.

Dit bericht verteld ook geen feiten en is niet gemaakt door een vuurwerkfreak.
Dat ze dit bericht op de site van de trouw zetten is een schande!
En de Taskforce stelt eigenlijk niks voor gelukkig het enige wat me dwars zit is dat ze mensen bang maken i.p.v. goede preventie te leveren.
hiermee doe ik op beter vuurwerk minder regels maar meer politie op straat.
De gene die vernielen hard aanpakken en zorgen dat O&N leuk blijft!

ik ben het op zich wel met jou eens wat de punten betreft die je heb opgenoemd maar ik moet zeggen dat ik er geen geloof in heb of vertrouwen.:sad::sad:bv over geld als je kijkt naar roken dat mag je ook bijna nergens meer en daar zit ook veel geld in.en wat betreft het begisch knal assortiment ik zou het hier ook graag zien,maar ik ze het niet het niet gebeuren bv golden dragon en djf zoiets hadden we vroeger ook hier nu heb je amper nog een astronaut.vergeet niet dat officieel de rest van europa ons een narco staat noemden(onofficieel niet ze zijn jaloers op on drug beleid)wat betreft vuurwerk noemden belgie een soort terroristenland wat bommen en granaten verkoopt ,nou daar komen ze niet op terug ik dik het wel aan maar ik wil aangeven dat ze dus nu niet terug kunnen en hun vuurwerk overnemen dat zou hypocriet zijn.ik denk over een jaar of wat dat ze hier beginnen met het aanwijzen van wat grasvelden waar je dan mag gaan stoken.makkelijk in de gaten te houden daar sta je dan met je astronautjes en sterretjes:bye::bye::bye:

Kans is inderdaad klein dat de wetgeving versoepeld word.
We hebben al ontzettend veel geluk gehad met de 500-gram versoepeling!
Maar als straks echt sprake is van een gehele vuurwerkverbod, hebben we hier alsnog weinig aan.

Wat betreft dat roken noem je ook een voorbeeld. De Nederlandse overheid pakt dit aan, omdat ze onder grote nationale zowel internationale druk staan. Denk hierbij aan de EU, maar ook aan de Nederlandse bevolking zelf.
Die vinden massaal dat er iets gedaan moet worden aan het beleid rondom het roken.

Ik snap niet waar iedereen zo'n ophef over maakt, gewoon lekker belasting blijven betalen en je **** houden. We doen het allemaal zelf. Als makke schapen laten we ons vertellen wat wel en niet mag. Wat denk je wat er gebeurt als dit bericht voor Spanje of Italië bedoelt zou zijn. Dan staat vanavond nog het halve land in brand.

En trouwens, elk jaar lezen we dezelfde berichten. Ik weet niet of iemand ene Arno Bonte nog kent. Ook zo'n fl*pdr*l met z'n mooie ideeën. Maar voorlopig hoor je daar ook niets meer van. Zal vast wel een leuke functie hebben gekregen ofzo, dan is vuurwerk ineens niet meer zo belangrijk. Gelukkig praten de politici net zo hard als dat de Nederlander klaagt, en gebeurt er uiteindelijk toch niets mee.

Dus gewoon blijven betalen, en kaakjes op elkaar:wink:

Laat die vent maar ****** krijgen.
Hij ligt elk jaar weer te zaniken om onze hobby te verbieden!
Laat ie maar uitkijken dat niet iemand hem vermoord ofzo.

Ik snap niet waar iedereen zo'n ophef over maakt, gewoon lekker belasting blijven betalen en je **** houden. We doen het allemaal zelf. Als makke schapen laten we ons vertellen wat wel en niet mag. Wat denk je wat er gebeurt als dit bericht voor Spanje of Italië bedoelt zou zijn. Dan staat vanavond nog het halve land in brand.

En trouwens, elk jaar lezen we dezelfde berichten. Ik weet niet of iemand ene Arno Bonte nog kent. Ook zo'n fl*pdr*l met z'n mooie ideeën. Maar voorlopig hoor je daar ook niets meer van. Zal vast wel een leuke functie hebben gekregen ofzo, dan is vuurwerk ineens niet meer zo belangrijk. Gelukkig praten de politici net zo hard als dat de Nederlander klaagt, en gebeurt er uiteindelijk toch niets mee.

Dus gewoon blijven betalen, en kaakjes op elkaar:wink:

Arno is 4 dagen terug nog in het nieuws geweest:

Onder zzp'ers in Rotterdam is grote verontwaardiging ontstaan wegens een extra afvalheffing die de gemeente per 2012 gaat innen over hun woonadres. Politieke partijen in de Maasstad verzetten zich tegen de regeling, die in hun ogen onredelijk is voor ondernemers die niet of nauwelijks afval produceren.

De bedrijfsheffing komt bovenop de afvalstoffenheffing die ieder huishouden betaalt. Volgens Leefbaar Rotterdam worden thuiswerkende ondernemers op die manier dubbel gepakt 'voor een paar extra bedrijfsenveloppen'.

Volgens GroenLinks treft de regeling ook slapende bv's en zzp'ers die nauwelijks opdrachten hebben of zelfs helemaal niet aan huis werken maar die wel als bedrijf staan ingeschreven op hun woonadres. De partij wil vrijstelling voor ondernemers die geen afval produceren en gaat hierover bij de gemeente een voorstel indienen. Volgens GroenLinks raadslid Arno Bonte wordt de vrijstelling ondersteund door een meerderheid in de raad.

Volgens GroenLinks raadslid Arno Bonte wordt de vrijstelling ondersteund door een meerderheid in de raad.

Volgens verantwoordelijk wethouder Alexandra van Huffelen (duurzaamheid, binnenstad en buitenruimte) is de regeling niet oneerlijk. 'Wij gaan er vanuit dat ieder bedrijf afval produceert', zegt Van Huffelen. Om onder de heffing uit te komen, kunnen ondernemers zich uitschrijven bij de Kamer van Koophandel of zich inschrijven bij een commerciële inzamelaar van afval, benadrukt de wethouder.

Van Huffelen kan zich de ontstane wrevel enigszins voorstellen: 'Het is nooit leuk om te horen dat je een extra bedrag moet betalen, hoe klein dat ook is'

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterd...waardiging-om-afvalheffing-thuiswerkers.dhtml

En wat heeft dat met vuurwerk te maken?

Ik bedoel gewoon te zeggen dat die gasten alleen maar praten. Allemaal puur seizoensgebonden.

Quaaaaaaaaaaaaaaad Post! Mensen ik neem mij vanaf nu aan om niet meer aan deze discussie mee te doen! De regering zal het nu wel voelen als zij er iets van aannemen. Want ze weten niet wat zij dan bezielen.

Laat ie maar uitkijken dat niet iemand hem vermoord ofzo.

Kan ook iets normaler.
Je hebt een mening en er worden tegenwoordig nog steeds mensen vermoord, omdat zij een eigen mening hebben.
Kijk maar eens naar landen zoals China en Zuid Korea.

Laat die man een mening hebben, ook hebben wij een pokke hekel aan die mening.
Gelukkig leven we wel in een land, waar ieder voor zijn of haar mening mag uitkomen.
Ook al ben je er niet mee eens, men moet elkaar wel in de waarde houden.

Kan ook iets normaler.
Je hebt een mening en er worden tegenwoordig nog steeds mensen vermoord, omdat zij een eigen mening hebben.
Kijk maar eens naar landen zoals China en Zuid Korea.

Laat die man een mening hebben, ook hebben wij een pokke hekel aan die mening.
Gelukkig leven we wel in een land, waar ieder voor zijn of haar mening mag uitkomen.
Ook al ben je er niet mee eens, men moet elkaar wel in de waarde houden.

Kan iets normaler?!
Ik kan, wij kunnen ook zeggen wat die vent beweerd dat dat normaler kan. Het is niet de eerste keer dat hij met zo'n achterlijk voorstel komt, of ben je GVD onze groene vrienden soms vergeten? Met hun petitie voor zo'n verbod.
Nee ik vind dat deze gast onzin uitkraamt en zomaar wat roept zonder na te denken over de gevolgen van zoiets. En dat vind ÌK niet normaal.
Ik zal (en de meesten)deze gast niet missen als dat zou gebeuren.

Iets wat legaal is verbieden omdat iets illegaals niet in hand te houden is is de meest domme reactie die je kan hebben.
Je maakt het nog veel interessanter om die handel naar Nederland te halen voor personen die het geen moer uit maakt wat en aan wie ze die rotzooi verkopen.

Juist om die personen de wind uit de zeilen te halen moet je iets meer toestaan in Nederland.

Ik hoop dat dit verbod er nooit door heen zal komen. Maar dit soort plannen/ideeen komen er alleen maar omdat er mensen zijn die niet normaal met vuurwerk om kunnen gaan. Vuurwerk op ruiten plakken of mensen en dieren mee bekogelen en noem maar op. Ja dan ga je dit soort plannen in de hand werken. Dit soort mensen gooien onze glazen in want alles word over 1 kam gescheerd helaas.

Back
Bovenaan