De groene zin klopt, verder helemaal niets (of het is een aanname die je niet met feiten kunt onderbouwen). Verder laat ik me niet uit de tent lokken en van mij zul je dan ook geen reactie meer ontvangen. Verdiep je eerst maar eens in de materie.
Alternatieven
Het verbieden van vuurwerk zal een toename tot gevolg hebben van illegaal vuurwerk (per definitie, als al het vuurwerk illegaal is). Nu al wordt in de grensgebieden het grootste deel van het vuurwerk over de grens gekocht en de verkoop zal daar niet verboden worden. 1. Dit vuurwerk is in de regel harder en minder strikt gekeurd. Nederland profileert zich bij veel onderwerpen graag zich als pro-Europa. Vreemd genoeg lijkt het in de vuurwerk discussie juist land voor zich. Waar bijvoorbeeld in Noord-Ierland en Vlaanderen strengere regels gelden, 2. gelden in Oost Europa nauwelijks regels wat heeft geleid tot een levendige handel. 3. Veel van ons illegale vuurwerk komt daar vandaan en is veel zwaarder dan is nu hier toegestaan. 4. Als een onderwerp zich zou lenen voor een Europa-breed beleid is dit het wel. Andere risico’s van een vuurwerkverbod zijn dat verveling bij een gelijkblijvend alcoholgebruik leidt tot (vreugde) vuren, zelfgemaakt vuurwerk, carbid en vernielingen. Het idee dat jongeren massaal naar vuurwerkshows zullen gaan lijkt met name utopisch