Vuurwerkverbod is irrationeel en onnodig

Gezien de huidige opinie over vuurwerk in de media begrijp tot op zekere hoogte het wantrouwen.
Ik vraag me echter af waarom ik op zo'n manier wordt weggezet terwijl ik gewoon mijn oprechte mening/zorgen ventileer. Is het positief zijn over vuurwerk hier voorbehouden aan leden met +1000 posts?
Ik snap de reactie van Richardus ook niet helemaal. Volgens mij zet je jouw zorgen duidelijk uiteen en die deel ik.

HellaKitty daarentegen lijkt me een groenlinkstroll

Ik snap de reactie van Richardus ook niet helemaal. Volgens mij zet je jouw zorgen duidelijk uiteen en die deel ik.

HellaKitty daarentegen lijkt me een groenlinkstroll

Nouja, ik heb hier ook al eens een ander 'what if' scenario voorgesteld, en vergelijkbaar als HellaKitty het certificaat 'amateur pyrotechnicus' voorgesteld: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...nnen-betekenen&p=776708&viewfull=1#post776708

Dus wat dat betreft kan het absoluut oprecht zijn. Ik vind het jammer dat HellaKitty niet inziet waar de problemen liggen en gelijk begint te wijzen met zijn vinger. Maar zijn oplossing zou ik, met enige aanpassing, wel één van de betere oplossingen vinden als het alternatief een totaalverbod is.

En Guusje probeert met lange slijmtekst zonder definitief punt zieltjes te winnen om later bij te gaan sturen. Allemaal tekstboek opiniebeinvloeding.

Het kost nogal wat moeite om me door die enorme lap tekst heen te wurmen, en ook ik vroeg me na die opgave af wat ik nu eigenlijk gelezen heb. De essentie van een betoog is dat je een standpunt inneemt en dit vervolgens beargumenteert. Dat eerste ontbreekt volledig en resulteert in een hele reeks onsamenhangende quotes.

Daarnaast valt Guusje met de alinea 'alternatieven' volledig door de mand. Daar klopt feitelijk werkelijk niets van en het regent daarin aannames. Doe mij maar een slotje op dit topic en HellaKitty mag sowieso de naam ByeKitty krijgen. Dus graag 1 slotje en 1 ban. :p

kun je ook aangeven wat er volgens jou niet klopt?

De groene zin klopt, verder helemaal niets (of het is een aanname die je niet met feiten kunt onderbouwen). Verder laat ik me niet uit de tent lokken en van mij zul je dan ook geen reactie meer ontvangen. Verdiep je eerst maar eens in de materie.

Alternatieven
Het verbieden van vuurwerk zal een toename tot gevolg hebben van illegaal vuurwerk (per definitie, als al het vuurwerk illegaal is). Nu al wordt in de grensgebieden het grootste deel van het vuurwerk over de grens gekocht en de verkoop zal daar niet verboden worden. Dit vuurwerk is in de regel harder en minder strikt gekeurd. Nederland profileert zich bij veel onderwerpen graag zich als pro-Europa. Vreemd genoeg lijkt het in de vuurwerk discussie juist land voor zich. Waar bijvoorbeeld in Noord-Ierland en Vlaanderen strengere regels gelden, gelden in Oost Europa nauwelijks regels wat heeft geleid tot een levendige handel. Veel van ons illegale vuurwerk komt daar vandaan en is veel zwaarder dan is nu hier toegestaan. Als een onderwerp zich zou lenen voor een Europa-breed beleid is dit het wel. Andere risico’s van een vuurwerkverbod zijn dat verveling bij een gelijkblijvend alcoholgebruik leidt tot (vreugde) vuren, zelfgemaakt vuurwerk, carbid en vernielingen. Het idee dat jongeren massaal naar vuurwerkshows zullen gaan lijkt met name utopisch

De groene zin klopt, verder helemaal niets (of het is een aanname die je niet met feiten kunt onderbouwen). Verder laat ik me niet uit de tent lokken en van mij zul je dan ook geen reactie meer ontvangen. Verdiep je eerst maar eens in de materie.

Alternatieven
Het verbieden van vuurwerk zal een toename tot gevolg hebben van illegaal vuurwerk (per definitie, als al het vuurwerk illegaal is). Nu al wordt in de grensgebieden het grootste deel van het vuurwerk over de grens gekocht en de verkoop zal daar niet verboden worden. 1. Dit vuurwerk is in de regel harder en minder strikt gekeurd. Nederland profileert zich bij veel onderwerpen graag zich als pro-Europa. Vreemd genoeg lijkt het in de vuurwerk discussie juist land voor zich. Waar bijvoorbeeld in Noord-Ierland en Vlaanderen strengere regels gelden, 2. gelden in Oost Europa nauwelijks regels wat heeft geleid tot een levendige handel. 3. Veel van ons illegale vuurwerk komt daar vandaan en is veel zwaarder dan is nu hier toegestaan. 4. Als een onderwerp zich zou lenen voor een Europa-breed beleid is dit het wel. Andere risico’s van een vuurwerkverbod zijn dat verveling bij een gelijkblijvend alcoholgebruik leidt tot (vreugde) vuren, zelfgemaakt vuurwerk, carbid en vernielingen. Het idee dat jongeren massaal naar vuurwerkshows zullen gaan lijkt met name utopisch
1. onzin. CE wel ns van gehoord?
2. onzin. EU wetgeving.
3. Duh. Illegaal vuurwerk is zwaarder dan is toegestaan. En daarbij komt er net zoveel geknal uit Belgische winkels, Italië productie, en gewoon met het schip geïmporteerd uit China door illegale importeurs. Stokpaardjes-onwetendheid.
4. Hallo? EU wetgeving?! Lees je eerst 'ns in!

Het riekt hier naar politieke oppervlakkigheid tot en met.

Alternatieven
Het verbieden van vuurwerk zal een toename tot gevolg hebben van illegaal vuurwerk (per definitie, als al het vuurwerk illegaal is). Nu al wordt in de grensgebieden het grootste deel van het vuurwerk over de grens gekocht en de verkoop zal daar niet verboden worden. Dit vuurwerk is in de regel harder en minder strikt gekeurd. Nederland profileert zich bij veel onderwerpen graag zich als pro-Europa. Vreemd genoeg lijkt het in de vuurwerk discussie juist land voor zich. Waar bijvoorbeeld in Noord-Ierland en Vlaanderen strengere regels gelden, gelden in Oost Europa nauwelijks regels wat heeft geleid tot een levendige handel. Veel van ons illegale vuurwerk komt daar vandaan en is veel zwaarder dan is nu hier toegestaan. Als een onderwerp zich zou lenen voor een Europa-breed beleid is dit het wel. Andere risico’s van een vuurwerkverbod zijn dat verveling bij een gelijkblijvend alcoholgebruik leidt tot (vreugde) vuren, zelfgemaakt vuurwerk, carbid en vernielingen. Het idee dat jongeren massaal naar vuurwerkshows zullen gaan lijkt met name utopisch

Dank voor je reactie, ook al begrijp ik je commentaar inhoudelijk nog steeds niet.

De agitatie en toon waarmee sommigen hier mede liefhebbers aanspreken blijft opmerkelijk.
Bedenk dat er buiten dit forum meer en grotere vuurwerkliefhebbers rondlopen die zich ook grote zorgen maken over het huidige anti sentiment. Dan verwacht je hier wat meer respect.

2. onzin. EU wetgeving.
3. Duh. Illegaal vuurwerk is zwaarder dan is toegestaan. En daarbij komt er net zoveel geknal uit Belgische winkels, Italië productie, en gewoon met het schip geïmporteerd uit China door illegale importeurs. Stokpaardjes-onwetendheid.

CE keuring is niet zo strikt.

2. onzin. EU wetgeving.

ik ben inderdaad geen jurist maar volgens mij is die Europese wetgeving een minimum aan eisen waarboven op individuele lidstaten eigen extra beperkingen instellen voor een beleid? Dan is wat ik schrijf toch niet zo heel gek?

2. onzin. EU wetgeving.

1. CE stelt weinig voor, onze ract is wel degelijk strenger dan in de omringende landen, dus ze heeft daar gewoon een punt
2. Misschien verkeerd verwaoord, er gelden wel regels er wordt alleen bijna niets gedaan aan het overtreden van die regels. Je kan er op de markt nog steeds shells kopen.
3. Het is logisch maar ze heeft geen ongelijk daar.
4. Er is toch geen eensgezind beleid. Er zijn wel eu regels maar ieder land heeft ook zijn eigen regels wat betreft verkoop, opslag, wat wel en niet is toegestaan enz.

Je kan allemaal roepen dat er onwaarheden in dat stuk staan maar ik zie vooral waarheden die niet altijd even goed zijn verwoord. Of je het er mee eens bent is wat anders.

Mensen, je hoeft het niet altijd 100% met elkaar eens te zijn. Waarom gelijk iemand aanvallen omdat hij nieuw is op het forum? Ga gewoon het gesprek aan en geef een onderbouwde mening waarom je het met bepaalde zaken niet eens bent of wanneer je denkt dat bepaalde punten niet kloppen.

Mensen je hoeft het op een forum niet altijd met elkaar eens te zijn, en een scherpe discussie is niets mis mee. Maar hou het qua discussie bij inhoudelijke argumenten en ga niet op de persoon spelen

Back
Bovenaan