Vuurwerkland Steenbergen

Vond de service in deze winkel ronduit slecht. Na ongeveer 3 uur wachten in de winkel blijkt dat bijna de helft van je (vooraf geplaatste!) bestelling niet meer leverbaar is. Vooraf geplaatste bestellingen stonden niet klaar, er waren veel te wenig medewerkers in de winkel (was gedurende de wachttijd vaak niet eens iemand aanwezig in de zaak, op een klein kind van 7 achter de balie na) en producten waren er niet meer. Een kleinigheidje als goedmaker voor het lange wachten kon er ook niet vanaf, enkel een chagrijnige blik. Deze winkel kreeg na de slechte ervaring van vorig jaar nog het voordeel van de twijfel, maar nu hebben ze het bij mij en vele anderen toch echt verpest. Tip: meer medewerkers in dienst nemen?!

Aan de reacties te lezen heeft Vuurwerkland Steenbergen geluk dat ze zo'n mooie freakkorting geven, daarom zullen velen nog wel terug komen voor een nieuwe kans. Maar als een andere winkel dit geflikt had dan wil ik wedden dat niemand er ooit weer naartoe zou gaan.

Heren,

Ik heb zelf 3 dagen bij Vuurwerkland gewerkt en voordat ik een reactie plaats wens ik jullie eerst een goed en gezond 2011.

29 december is ook voor ons een dag geweest die wij heel graag snel willen vergeten. Dit hadden wij zelf ook nog nooit meegemaakt.
De reden waarom er lange wachttijden zijn ontstaan kwam door de grote bestellingen maar ook de vele kleine bestellingen en losse verkooop die er doorheen kwamen. Dat deze grote bestellingen extra tijd vergen was ons wel bekend, maar dat de wachttijden zodanig lang zouden worden was voor ons ook een complete verrassing. Dat er bij drukte wachttijden ontstaan is ons niet onbekend maar hier zat totaal geen vooruitgang in en dat vonden wij zelf ook verschrikkelijk.
We hebben de verkoop van het losse vuurwerk zelfs stopgezet om de geplaatste bestellingen voorrang te geven.
Bestelling worden bij ons nooit van tevoren klaargezet. Gezien het aantal bestellingen is dit onmogelijk, zeker ook gezien de veiligheidseisen die hiervoor gehanteerd moeten worden.

Jullie moeten begrijpen dat 29 december ook op ons een behoorlijke impact heeft gehad en dan te weten dat 30 en 31 december ontzettend leuke, weliswaar ook zeer drukke dagen waren, maar iedere klant ging tevreden de deur uit.

We zullen zeer zeker dit jaar weer nadenken hoe we onszelf verder kunnen verbeteren, en ook tips vanuit jullie kant zijn ook zeer zeker welkom en zullen we ook zeker naar kijken!

Verder hoop ik dat jullie allemaal van ons vuurwerk hebben genoten!

Groeten!
Marijn Laban
Vuurwerkland-Steenbergen.nl

Aan de reacties te lezen heeft Vuurwerkland Steenbergen geluk dat ze zo'n mooie freakkorting geven, daarom zullen velen nog wel terug komen voor een nieuwe kans. Maar als een andere winkel dit geflikt had dan wil ik wedden dat niemand er ooit weer naartoe zou gaan.

Door de freakkorting waren er zo veel mensen. Als een andere winkel zulke kortingen had geflikt was iedereen er het volgende jaar weer. Net zoals bij vuurwerkland steenbergen.
Opvallend was dat ze vanuit Steenbergen naar ons Breda toe kwamen voor vuurwerk!

tis eigenlijk heel simpel , zorg dat freaktijden ook freaktijden zijn , desnoods vergroot je de freaktijden.
misschien is het ook handig om te kijken naar de bestelling , een bestelling van 1 a4 kost bijv. 10 minuten om bij elkaar te rapen per 1 persoon , zorg dan dat er ook 10 minuten vrij is , plan zo de freak bestellingen , heb je 5 personen die de freak bestellingen kunnen afhandelen , kun je 5 freaks afhandelen in 10 minuten .

ander puntje waar er zelf ook al opgemerkt word , de losse verkoop .
zorg dat de losse verkoop later begint.

hierdoor is er weinig stress en kunnen de freak bestellingen eerst rustig afgehandeld worden , hierdoor gaat er ook meer overzicht komen .

ik hoop dat dit een paar mooie tips zijn die op het lijstje kunnen voor volgend jaar.

Groetjes

Gunner1001.

Omdat er niet is gereageerd op de email die ik 5 dagen geleden naar vuurwerkland-steenbergen had gestuurd reageer ik toch maar in dit topic.
Afgelopen Woensdag kwam ik (samen met een vriend), na een lange rit aan in Steenbergen om mijn Freak-bestelling op te halen. Ik had geen flauw idee waar ik in de (rij) moest gaan staan om mijn orderbevestiging in te leveren en zodoende mijn bestelling mee te krijgen. Ik vroeg dit aan een vriend van me, hierna kwam ik in gesprek met meerdere mensen die aangaven dat ze zich hetzelfde afvroegen. Ik gaf aan dat ik het aan een medewerker van vuurwerkland-steenbergen zou vragen. Nadat ik mijn vraag had gesteld aan een medewerker (man van rond de 50 met grijs haar) haalde hij zijn schouders op, draaide zich om en liep weg, zonder ook maar 1 woord terug te zeggen. Dit vond ik erg onbeschoft.

Mijn bestelling was ook niet compleet, ik kwam er namelijk te laat achter dat er een buurtassortiment miste.

Ik vind het ook niet goed te praten dat jullie in het mailtje waarin de bevestiging word gedaan van de betaling het volgende aangeven: Je bestelling wordt in behandeling genomen en staat op de door jou gekozen datum klaar. Mijn bestelling stond iniedergeval niet klaar. Beetje jammer dat jullie dit wel hadden aangegeven terwijl jullie wisten dat dit niet het geval zou zijn.

Dit jaar bestel ik mijn vuurwerk wel bij een vuurwerkwinkel in de buurt.

Dat mailtje wat je krijgt is een automatische mail. De werkt zo met het webshop systeem wat ze gebruiken dit is bij veel winkels zo met een standaard systeem.

Dan is het dus niet een goed systeem, want er mag nooit een bericht worden afgegeven dat het klaar staat als dat niet zo is.

Er was voor mij wel klaargezet, maar helaas hadden ze de andere helft van het briefje niet gezien. Daar heb ik wel goede vervangers voor gehad, maar ik baalde echt dat de jaloers b.v. op was. daarvoor bestel ik niet van tevoren.

Ik wil ook wel eens weten op basis waarvan er mensen naar de zijkant werden geroepen om daar geholpen te worden?

Ik had het idee dat de klagers van vorig jaar (waaronder ik) en ook moderatoren en/of bekendere mensen in vuurwerkland werden voorgetrokken, maar weerleg het vooral als dat niet zo is.

Dat voelt ook zeker niet goed, als andere mensen uren moeten wachten in de winkel.
Op dat moment had ik er even schijt aan, want ik had geen zin in 4 uur wachten, maar na een paar dagen voel ik me daar nog steeds niet happy over.

Mixed feelings all over the place.

Dan is het dus niet een goed systeem, want er mag nooit een bericht worden afgegeven dat het klaar staat als dat niet zo is.

Er was voor mij wel klaargezet, maar helaas hadden ze de andere helft van het briefje niet gezien. Daar heb ik wel goede vervangers voor gehad, maar ik baalde echt dat de jaloers b.v. op was. daarvoor bestel ik niet van tevoren.

Ik wil ook wel eens weten op basis waarvan er mensen naar de zijkant werden geroepen om daar geholpen te worden?

Ik had het idee dat de klagers van vorig jaar (waaronder ik) en ook moderatoren en/of bekendere mensen in vuurwerkland werden voorgetrokken, maar weerleg het vooral als dat niet zo is.

Dat voelt ook zeker niet goed, als andere mensen uren moeten wachten in de winkel.
Op dat moment had ik er even schijt aan, want ik had geen zin in 4 uur wachten, maar na een paar dagen voel ik me daar nog steeds niet happy over.

Mixed feelings all over the place.

Daar heb je een goeie,
Toen ik mijn bestelling ophaalde, zag ik ook mensen naar de zijkant geroepen worden, ik hoopte dat het bij mij ook zo was, aangezien ik denk 3 a4tjes vol had. Maar helaas was dat niet zo het geval, en werd mijn bestelling in kleine hoeveelheden aangerijkt.

Al met al..

3 verkoop dagen is gewoon te kort voor winkels als Vuurwerkland Steenbergen met zo veel klanten..

Dit jaar gaan we naar 25kg, van mij mogen we ook naar 5 verkoopdagen gaan (dus gelijk na 2e kerstdag van start). Dit zal voor veel winkels een oplossing zijn.

Maarja helaas zal dat voorlopig nog niet het geval zijn.

Ik vind het jammer om te horen dat veel mensen lang hebben moeten wachten. Naar mijn mening is het toch 1 van de betere winkels van Nederland met zo'n fantastisch assortiment.

Maar lang wachten is natuurlijk vervelend, maar als je 300 euro bespaar door de freak korting en je moet 2 uur wachten heb je toch 150 euro per uur verdiend:rolleyes: Voor een achtbaan mag je soms ook 2 uur wachten... Sommige reacties vind ik dus wel wat overdreven. Mensen vergeten dat ze wel effe een fantastische korting hebben gekregen op een zeer veelzijdig assortiment!

Over het klaar zetten van bestellingen, jongens er is al meerdere keren gezegd hier dat dat niet mogelijk is voor vuurwerkland steenbergen. Als ze dit zouden doen zouden ze de regels overtreden qua opslag en dan bij een controle hebben ze toch een probleem. En dat wil niemand!

En nu mijn idee om mogelijk dit probleem op te lossen:

Ik denk dat het tijd word om een volcontinu 24 uur ploegen rooster te introduceren voor de vuurwerkverkoop. :wink: Net als de Macro, zij hielden voor kerst ook de hele nacht de deuren open om kerst drukte te spreiden

Ik weet alleen niet of dit mag.. maar stel dat je met een aantal mensen de winkel de nacht van 29 op 30 december open houden om bestellingen op te halen, zal dit wel veel schelen denk ik. Een nachtshift werk ik meestal van 23.00 uur tot 7.00 uur. Zorg dat je nacht personeel dan ook gewoon deze tijd werkt en vervolgens lekker kan gaan slapen.

Laatst bewerkt:
ook ik ben dit jaar naar Steenbergen afgereisd voor de mooie korting en het mooie assortiment. Allereerst uiteraard een zeer mooie korting en een zeer mooie actie!
Ik heb zelf 7 november besteld om nog op tijd het buurtassortiment (en andere artikelen die uitverkocht dreigde te raken) te kunnen krijgen.

Ik heb mijn bestelling de 29 om 21 uur opgehaald. althans dat was de bedoeling. in de rij staan vind ik verder helemaal niet erg maar er stond ten eerste al niet echt aangegeven waar nu wat gedaan moest worden (bestelling afgeven, ophalen...wachten). na 3 uur gewacht te hebben eindelijk mijn spullen gekregen...alleen zat er bij de eerste check voor 175 euro aan vuurwerk niet bij..dit natuurlijk gemeld en er werd wat bijgehaald. nu kwam alleen de mededeling dat bijvoorbeeld mijn buurtassortiment er niet was omdat deze niet geleverd was. nu zie ik hierboven allemaal berichten van vele mensen die het buurtassortiment wel gekregen hebben omdat zij het sochtends hebben opgehaald. ik vind dit een slechte zaak want ik kan me niet voorstellen dat al die mensen ook voor 7 november besteld hebben. Ik bestel niet om met vervangers naar huis te gaan. als iets binnenkomt hou je dit apart voor de mensen die besteld hebben en ook in de volgorde waarin die mensen de bestellingen gedaan hebben. er werd gezegd dat ik niet zo moest zeuren want ik had toch een goede korting gehad..dit vind ik wel bijzonder laag want een korting is geen excuus om een wanprestatie te leveren.

mijn tips voor komende jaar:

als je de freakkorting doet neem dan niet meer bestellingen aan als dat je zelf aankunt. laat je niet leiden door het geld maar door je eigen mogelijkheden.

laat een ploeg van mensen telkens een aantal bestellingen klaarzetten op volgorde van afhaaltijd zodat niet alles op het laatste moment gepakt hoeft te worden. ik begrijp dat er geen plek is om veel klaar te zetten maar hoe meer hoe beter!

gebruik een voorraadsysteem op basis van de goederen die binnenkomen. laat door het systeem automatisch de producten van de voorbestellingen eraf halen en dan weet je wat je overhebt om in de losse verkoop te doen.

Ik hoop echt dat het sterk verbeterd gaat worden, lang wachten vind ik niet het ergste maar wel dat er producten niet geleverd kunnen worden omdat het aan anderen is meegegeven. daar bestellen mensen niet voor.

gr, PyroDJ

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad ***lig voor de klanten dat er zolang gewacht moest worden en dat er vele producten niet op voorraad waren. Het is toch zeker wel te voorkomen dat er zulke lange wachtrijen ontstaan. Zorg er in ieder geval voor dat er duidelijk aangegeven wordt wanneer een bestelling opgehaald moet worden, en plan het allemaal goed in. Neem ook meer werknemers in dienst die helpen bestellingen te maken, als de bestellingen sneller de deur uit zijn zal de drukte flink afnemen. Ik weet bijna zeker dat er genoeg animo is om in zo'n grote winkel te werken dus dat zou geen probleem moeten zijn. Er zullen ook minder fouten gemaakt worden in een bestelling. Is een product niet meer leverbaar, geef het ver genoeg van te voren aan, de klant zal thuis nog een vervangend artikel uit kunnen zoeken en zal het niet erg op prijs stellen om na 3 uur wachten te horen te krijgen dat een desbetreffend artikel niet meer leverbaar is. Vol = Vol, het is heel moeilijk om deze beslissing te maken aangezien er natuurlijk zoveel mogelijk winst gemaakt wil worden, echter, service is ook belangrijk. Gewoon eerlijk bij de deur zeggen dat het zo ontzettend druk is, en dat de losse verkoop pas later weer verder zal gaan. Plannen plannen en nog eens plannen. Keuzes zullen ook gemaakt moeten worden: 'Wel of geen freakactie?' Allemaal aspecten waar goed bij nagedacht moet worden. Probeer een goede middenweg te vinden tussen winst en service.

@ Rembo, ik had het niet beter kunnen verwoorden:

Ik heb in 1,5 uur toch mooi 360 euro verdiend :D
Ik hoop dat ik zoiets later ook ga verdienen...

Over het klaar zetten van bestellingen, jongens er is al meerdere keren gezegd hier dat dat niet mogelijk is voor vuurwerkland steenbergen. Als ze dit zouden doen zouden ze de regels overtreden qua opslag en dan bij een controle hebben ze toch een probleem. En dat wil niemand!

Dat mag wel degelijk Remco, Je moet het alleen dan wel om of verpakken in UN 335 (?) gekeurde dozen en deze dicht plakken. Zo zou je je bestellingen van te voren kunnen klaar maken. Echter zijn deze dozen wel iets duurder dan standaard dozen.

Je verpakt dan de bestelling in de ompakruimte, en zet dan de bestelde goederen in UN gekeurde doos terug (met naam\bestel nr op de doos) in een van de bunkers. Dit zou een oplossing kúnnen zijn.

Dat mag wel degelijk Remco, Je moet het alleen dan wel om of verpakken in UN 335 (?) gekeurde dozen en deze dicht plakken. Zo zou je je bestellingen van te voren kunnen klaar maken. Echter zijn deze dozen wel iets duurder dan standaard dozen.

Je verpakt dan de bestelling in de ompakruimte, en zet dan de bestelde goederen in UN gekeurde doos terug (met naam\bestel nr op de doos) in een van de bunkers. Dit zou een oplossing kúnnen zijn.

Daar moet je dan wel de ruimte voor hebben.
Vuurwerkhal Rijswijk heeft die ruimte, maar die is dan ook echt groot

Daar moet je dan wel de ruimte voor hebben.
Vuurwerkhal Rijswijk heeft die ruimte, maar die is dan ook echt groot

Dat weet ik inderdaad Jack, maar zoals jupilerfreak zegt heeft vuurwerkland steenbergen daar helaas niet de ruimte en mogelijkheid voor.

Helaas...

Volgens mij is de echte reden van de ellende het veel te grote assortiment. Daardoor verlies je het overzicht in de bunkers en:
-zijn artikelen moeilijk te vinden(dus veel langere tijd om de bestelling bij elkaar te rapen)
-zijn artikelen moeilijk apart te zetten(er zijn zoveel producten dat je voorbestelde producten moeilijk apart kan houden en mensen dus moet teleurstellen met vervangers)
-het is lastig bij te vullen(je moet ontzettend veel kartonnen opentrekken, maar je mag maar een bepaalde hoeveelheid los vuurwerk hebben).

Probleem is echter dat het succes het geweldig grote assortiment is i.c.m. de freakactie. Meer personeel is niet de oplossing, je gaat elkaar alleen maar in de weg lopen en dan kost het nog meer tijd. En duidelijkheid qua waar je moet staan en bonnen afgeven is fijn om te weten, maar versnelt het gehele proces nauwelijks.

Echte oplossingen zijn:
-Vergroten aantal m2 bunkers
-Drastisch verkleinen assortiment
-Beperking aantal klanten
-Geen freakactie meer

Laatst bewerkt:
Nu sla je spijkers op hun kop Blitzzz.

Het duurde heel lang omdat er zoveel producten waren. De hele uitpakbunker was vol met meer dan 200 verschillende producten. Dat betekende ook dat er van sommige producten maar 4 tot 6 in de bunker konden liggen. En reken maar uit wanneer er op 1 moment 10 mensen met bestellingen bezig zijn. Dan is een goedlopend product (zoals Ultimate Showdown of The Fan) binnen no- time weer op en moet er een nieuw karton gezocht worden. Dat kostte gewoon heel veel tijd. Op gegeven moment kwam er wel een handigheid in (een paar mensen bestellingen bij elkaar rapen, een paar mensen bestellingen heen en weer lopen en een paar mensen in de andere bunkers kartonnen bijvullen.

Met meer personeel had het niet veel uitgemaakt. We liepen elkaar nu ook al in de weg. Bunker vergroten gaat niet lukken in zo'n omgeving. De freak- actie was ook slopend. Bestellingen van een paar duizend euro kost gewoon heel veel tijd om bij elkaar te zoeken en wanneer er nou net 10 mensen met een bestelling van 1000+ worden behandeld staat iedereen daarna extra lang te wachten. Daar is het ook de mist in gegaan want de achterstand die je gelijk opliep, bleef je de hele dag achtervolgen.

En geloof mij, het personeel wat er liep heeft 3 dagen lang 200% gegeven om iedereen te voorzien, en dat ging niet altijd even makkelijk maar op de tweede dag was echt heel goed te zien dat wanneer het wel liep zoals het hoorde te lopen dat het gewoon een onwijs goeie winkel was met personeel dat ook gewoon zijn ding kon doen en bestellingen er gewoon snel waren.

De eerste dag kwam gewoon ruim 50% van alle bestellingen volgens mij, en ook alle grote bestellingen. Dat is gewoon een leermoment voor volgend jaar.

Jullie kunnen nu allemaal wel proberen om Vuurwerkland Steenbergen de grond in te trappen maar daar heeft niemand wat aan. Het zou nog mooier zijn als we allemaal meedenken met de dingen die allemaal veranderd kunnen worden. En wie weet leest deze winkel mee en doen ze wat met de tips die jullie aandragen.

Assortiment verkleinen zoals ik eerder al gegeven heb is de eerste stap.

VWL STeenbergen lijkt met iets minder groot assortiment nog steeds een superaanbod te hebben. Dus waarom niet gewoon minderen?

1 Stap terug om er 2 vooruit te zetten.

Maar dat zei ik eerder ook al ;)

Back
Bovenaan