[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

Wat een verschrikkelijke politica is dat mens van PvDD toch. Het hele debat niks anders dan zeuren en aandringen op een vuurwerkverbod, echt te triest voor woorden. 20k besmettingen vandaag en hun hoofdpunt is een vuurwerkverbod, puur om hun eigen agenda erdoorheen te drukken. Treurnis ten top.

Vandaag kwam, zoals verwacht, de vraag om een vuurwerkverbod vanuit GroenLinks en Partij voor de Dieren. Gelukkig brengt Boer Burger Beweging het gezond verstand terug in de tweede kamer met een heldere reactie op dit onzinnige voorstel!

Wat een verschrikkelijke politica is dat mens van PvDD toch. Het hele debat niks anders dan zeuren en aandringen op een vuurwerkverbod, echt te triest voor woorden. 20k besmettingen vandaag en hun hoofdpunt is een vuurwerkverbod, puur om hun eigen agenda erdoorheen te drukken. Treurnis ten top.
Dat zoiets voor hun belangrijker is dan iets als 2G is ronduit bizar.

Rutte benadrukt dat er weer gecompenseert wordt mocht er een verbod komen. Maar, de beslissing moet nog genomen worden voegde hij nog snel toe..

Rutte benadrukt dat er weer gecompenseert wordt mocht er een verbod komen. Maar, de beslissing moet nog genomen worden voegde hij nog snel toe..

Geen reden tot paniek lijkt me, dat is standaard wat er gezegd wordt.

Ik denk dat vele van ons de feiten voorbij gaan, er is nog niets besloten, het doet niks met besmettingen en weinig met ziekenhuis en ic opnamen, er is geen alternatief voor shows.

Volledig eens. Zoals eerder hier gezegd zijn de opmerkingen van van Dissel, Kuijpers en Gommers vrij waardevol. Die objectieveren hetgeen behoorlijk en ik mag hopen dat het kabinet op basis van zulke argumenten besluiten neemt.

Ook wel de manier waarop Rutte die mevrouw van PvdD aansprak, toen ze nog een keer over het verbod begon, geeft wat aan. Het leek er sterk op dat Rutte ook wel doorheeft dat PvdD dit niet vanwege corona doet, maar vanwege eigen belang.

Ook wel de manier waarop Rutte die mevrouw van PvdD aansprak, toen ze nog een keer over het verbod begon, geeft wat aan. Het leek er sterk op dat Rutte ook wel doorheeft dat PvdD dit niet vanwege corona doet, maar vanwege eigen belang.
Wat zei rutte dan?

Ik heb het gevoel dat het besluit al is genomen.

Even politiek uitonderhandelen met GL en CDA.jullie krijgen vw verbod,dan krijgen wij……………?kabinets onderhandelingen.
Paar miljoen(minder dan vorig jaar)compenseren en klaar is Marc.:idea:

Áls er al een besluit is genomen dan is deze naar mijn verwachting juist positief. Maar ik krijg het gevoel dat er echt nog geen besluit is maar dat het Kabinet het gezeur erover wel een beetje zat is. Ook omdat er eerst wordt gehamerd op meer handhaving van de Corona-maatregelen om vervolgens te zeuren over een vuurwerkverbod waar dan ook weer extra op gehandhaafd moet worden. Dat gaat simpelweg niet. De opmerking die Rutte nog even snel toevoegde over compensatie deed hij naar mijn idee alleen maar om daar nu niet ook alweer een discussie over te hebben terwijl er nog geen besluit is genomen. Oftewel praten over wat de gevolgen zijn van het besluit heeft pas zin als er een besluit is.

Wat zijn we toch weer lekker positief.. ik begrijp het gevoel volkomen en je kan denken dat ik optimistisch ben.. maar..

Als ze een besluit zouden hebben genomen?
1. Waarom zouden ze wachten met dit naar buiten brengen? (Geen duidelijkheid voor de partijen, samenleving, importeurs + anticiperen op de situatie voor de handhaving en de politie etc).
2. Waarom zouden ze dit pas melden als de compensatie rond is? (compensatie kan achteraf ook bekend gemaakt worden, vorig jaar kwamen er eerst signalen van een verbod en later pas de compensatie).
3. Het kabinet voorliegen dat er geen beslissing is gemaakt (kunnen ze door andere partijen om de oren krijgen.

En vergeet de feiten niet:
-er is nog niets besloten
-het doet niks met besmettingen en weinig met ziekenhuis en ic opnamen
-er is geen alternatief voor shows
-er zijn sterke argumenten van dhr Kuijpers en dhr van Dissel
-het OMT wil zijn handen er niet aan branden

Ik ben het helemaal eens met Gizmo75 en Q12307: laten we nou niet meteen het ergste denken, er is nog niets beslist!

Was er vorig jaar een verbod? Niets van gemerkt. Heb mijn F1 laten staan om te kijken naar het mooie festival vuurwerk. Ik ga pas uit van een verbod als het uitgesproken is. En er is pas een verbod als er geen vuurwerk meer uit het buitenland kan komen. Enige verschil... Ik zou graag zelf willen stoken en kan het niet permitteren om het illegaal te doen.
Ik ben wel benieuwd in hoeverre Rutte zich nog een keer mee laat voeren met het slappe gedoe van GroenLinks en de hondenpartij. Als de VVD dan hebben ze er vast weer een dealtje mee gemaakt

Vandaag kwam, zoals verwacht, de vraag om een vuurwerkverbod vanuit GroenLinks en Partij voor de Dieren. Gelukkig brengt Boer Burger Beweging het gezond verstand terug in de tweede kamer met een heldere reactie op dit onzinnige voorstel!

Als ik goed luister zijn ze een aantal dingen vergeten bij de PvdD. Vorig jaar zaten we in lockdown en niet echt een reden om te feesten. Horeca was dicht en niet essentiële winkels ook. Hier haal ik uit op dat ze gewoon willen doorpakken.

Om eerlijk te zijn met de lockdown erbij gerekend was vuurwerk best kansloos omdat de niet essentiële winkels ook dicht gingen en kon vuurwerk iets makkelijker verboden worden vorig jaar.

Ik bedacht me net iets opeens. Twitter jullie tweets gingen als volgt zowel PvdD en GL.

Ook jullie zeiden het was maar een jaartje samen met GL. Ben nog steeds de tweets van 1 januari niet vergeten. Dat jullie daar zeiden het bewijs voor een definitief verbod op Twitter. Kom niet steeds zeuren dat het weer tijdelijk is want dat is niet zo want jullie tweets spraken daar boekdelen. Want straks is het 1 januari en staat er weer zie bewijs met bewerkte cijfers zie je wel heeft geholpen doorpakken. Stel coronamisbruikers. En het mooiste is nog de tweets van 1 januari staan er nog steeds. Wat gek dat jullie hier over tijdelijk spreken, dat was op 1 januari op Twitter wel anders namelijk met gemanipuleerde cijfers schreeuwen om een definitief verbod. Maar door dat tijdelijke verbod hebben jullie iets anders geroepen en het tijdelijke misbruikt. Het is niet de zorg ook niet de handhaving nee het bewijs dat een verbod heeft geholpen. Maar nogmaals lockdown deed zijn werk. Beetje jammer zeggen tijdelijk maar de tweets zeggen wat anders helaas op 1 januari 2021 hoe jullie er echt over dachten.

@Koala is geen QUOTE op jou omdat jou stukje perfect is geschreven maar ik keek het filmpje en bedacht opeens de tweets van 1 januari. Dat wou ik even kwijt over de tweets hoe hun daadwerkelijk dachten en niks tijdelijks erbij was.

Laatst bewerkt:
Het is politiek heh dus natuurlijk zijn ze dat niet vergeten maar noemen ze al die zaken bewust niet. Dan zouden ze hun eigen case immers zwakker maken...

Ze geeft zelfs aan dat er vanuit de zorg hier om wordt gevraagd.
Ziekenhuizen vragen hier helemaal niet om, die vragen om het aantal besmettingen naar beneden te krijgen, want Corona patiënten zorgen voor de (langdurige) druk op de zorg. Daar moet zij zich voor inspannen.
Ik hoop dat mensen hier “doorheen prikken” en inzien dat het puur eigen belang is van de partij zoals BBB aangeeft.
Wellicht doelt ze op die mesjokke oogarts.
Maar ik hoop niet dat het een kwartetkaart gaat worden voor de 2G stemming.

Back
Bovenaan