[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

Dit zou echt te absurd voor woorden zijn. Ik wil morgen wel een definitief antwoord. Dit gaat nergens meer over.

Je komt wel geloofwaardig over als kabinet als je binnen 24 uur besluit om het door te laten gaan en ook weer te verbieden. Daarnaast heb ik het idee dat ze misschien met de wet in hun maag zitten...

Dit zou echt te absurd voor woorden zijn. Ik wil morgen wel een definitief antwoord. Dit gaat nergens meer over.

Je komt wel geloofwaardig over als kabinet als je binnen 24 uur besluit om het door te laten gaan en ook weer te verbieden. Daarnaast heb ik het idee dat ze misschien met de wet in hun maag zitten...

Sorry, maar nu moet ik toch even de azijnpisser zijn: het Kabinet heeft nog steeds niets besloten! Dat heb ik al wel 20x geschreven en met mij diverse anderen. Het heeft dus niets met geloofwaardigheid te maken zoals funkyi schrijft.

Dat de Media van alles roept, dat weten we toch? Vaak in ons nadeel en de afgelopen dagen steeds vaker in ons voordeel. "Maar dat bronnen rond het Kabinet zeggen dat..." is geen drol waard, dat is geen besluit, dat is een gerucht uit het via-via-circuit.

"De Burgemeesters", zoals ze nu opeens genoemd worden terwijl het gewoon weer die voorzitters van de Veiligheidsregio's zijn, hebben op 2 januari al bij het Kabinet aangegeven dat ze graag een permanent nationaal Vuurwerkverbod willen. De afgelopen weken hebben ze in meerdere overleggen bij Grapperhaus neergelegd dat ze ook dit jaar een verbod willen vanwege Corona en de druk op de zorg en handhaving. En nu schrijven ze het in een brief en lekken dat naar de pers en opeens is het nieuws en verandert de situatie? Niks nieuws onder de zon hoor.

Daarom blijf ik herhalen: wacht op de officiële aankondiging van het Kabinet en laat je niet leiden door de Media. Niet in negatieve maar dus ook niet in positieve zin. Hoe vervelend ook...

Ach ach ach de burgemeesters weer. Hebben ze dat als enig argument. Door vuurwerk komen veel mensen op straat en dat is niet wenselijk.

Maar mensen komen hoe dan ook bij elkaar, echt een drogreden van ze. Is dat de reden dan, de brandbrief vindt het nog al simpel eigenlijk.

Burgemeesters: zij wijzen erop dat dat er juist grote groepen bij elkaar komen om naar het vuurwerk te kijken. Maar man man man serieus willen ze nou de mensen ook binnen houden. Die burgemeesters van veiligheidsregio nota bene is toch ook niet serieus te nemen en lopen nou al te panieken. En daar komt bij met of zonder verbod die groepen komen toch wel op straat feestje bouwen man man man om te kotsen. Dit mag toch nooit een argument zijn grote groepen zijn niet wenselijk.

Die lui zijn echt totaal niet serieus, ja de zorg heeft het zwaar, maar ben dat gedram van ze zo zat. Verbied dan in je eigen stad maar laat de rest met rust, maar dat durven ze niet die lafaards. Ze kunnen vuurwerkvrije zones instellen ze kunnen een heel gebied vuurwerkvrij maken en nog het kabinet nodig om dat ze een schijterige houding hebben.

Grote mond in de media ik ga het verbieden, en nu huilen bij Grapperhaus lekker geloofwaardig ook.

Even als advocaat van de duivel, burgermeesters hebben natuurlijk wel gelijk dat lokale verboden niet te handhaven zijn. Is ook weer een typisch voorbeeld van de afschuifcultuur in de Nederlandse politiek. Den Haag heeft geen zin om zijn vingers er aan te branden, dus schuiven ze het lekker door naar lokale bestuurders.

Ben zeer benieuwd wat er vandaag naar buiten komt, ben nog steeds voorzichtig positief maar duidelijkheid en zekerheid zou welkom zijn. Kabinet is helaas iets te vaak op het laatste moment gedraaid.

Even als advocaat van de duivel, burgermeesters hebben natuurlijk wel gelijk dat lokale verboden niet te handhaven zijn. Is ook weer een typisch voorbeeld van de afschuifcultuur in de Nederlandse politiek. Den Haag heeft geen zin om zijn vingers er aan te branden, dus schuiven ze het lekker door naar lokale bestuurders.

Ben zeer benieuwd wat er vandaag naar buiten komt, ben nog steeds voorzichtig positief maar duidelijkheid en zekerheid zou welkom zijn. Kabinet is helaas iets te vaak op het laatste moment gedraaid.
burgermeesters zijn te bang om het zelf te beslissen, ze willen het collectief zodat ze achter de overheid kunnen schuilen. Maar als je ballen hebt dan verbied je het toch gewoon. Maar dat durven ze niet,.

burgermeesters zijn te bang om het zelf te beslissen, ze willen het collectief zodat ze achter de overheid kunnen schuilen. Maar als je ballen hebt dan verbied je het toch gewoon. Maar dat durven ze niet,.
Probleem is dat burgermeesters alleen afsteken mogen verbieden en niet verkoop, ga dat maar eens handhaven als burgermeester. Is niet te doen. Plus, hoe ga je dat aanpakken op de gemeentegrens?

Dit is toch hoe het kabinet tegenwoordig werkt.

We laten iets doorsluimeren/ lekken.
Kijken hoe het volk er op reageert.
Vervolgens wegen ze de beslissing nog een keer af en komt er een definitief besluit.

Probleem is dat burgermeesters alleen afsteken mogen verbieden en niet verkoop, ga dat maar eens handhaven als burgermeester. Is niet te doen. Plus, hoe ga je dat aanpakken op de gemeentegrens?

Ja eens, maar dit klinkt als klagen over de gevolgen van beslissingen die men zelf heeft genomen.

Dat durf ik niet zeker te zeggen; hier in Schiedam geldt er sinds afgelopen jaar een vuurwerkverbod en zijn de vergunningen van handelaren allemaal ingetrokken. Ik weet niet of de rest van de burgemeesters dit kan doen in zo een korte tijdsbestek, maar het is wel mogelijk.

Dat durf ik niet zeker te zeggen; hier in Schiedam geldt er sinds afgelopen jaar een vuurwerkverbod en zijn de vergunningen van handelaren allemaal ingetrokken. Ik weet niet of de rest van de burgemeesters dit kan doen in zo een korte tijdsbestek, maar het is wel mogelijk.

Even los van de vraag of dat überhaupt in zo'n korte tijd geregeld kan worden, heeft een Gemeente daar wel een meerderheid in haar Gemeenteraad voor nodig. In veel Gemeenten is dat niet het geval. Een Burgemeester zelf heeft eigenlijk niet zo heel veel te vertellen over de lokale Politiek, zeker niet als er voor zijn ideeën geen meerderheid is. Echter, zoals je met de huidige situatie ziet, kunnen ze wel druk uitoefenen. Net zoals de vuurwerkbranche en iedereen die de traditie een warm hart toe draagt dat deze 2 weken ook heeft gedaan.

Verbod komt er toch wel, ze kiezen straks allemaal de weg met de minste weerstand.
Daar vrees ik ook voor.
Zijn weer getuige geweest van een fraai 1-2tje van het kabinet. Eerst geprobeerd zich achter OMT te verschuilen, dat is niet gelukt. Even wat laten lekken, land in rep en roer en genoeg om zich weer achter te kunnen verschuilen.

Back
Bovenaan