VuurwerkBLIJE zones!

Ik had eergister/gister de nieuwsbrief van VWC met oa dit onderwerp in de mailbox.
Als die naar alle leden in die periode is gestuurd, is het effect hiervan helaas minimaal geweest...
Was te verwachten want ondanks de dreiging leeft het niet, maar minder dan een stuk of 75 zones erbij na die melding in de nieuwsbrief naar tig-duizend leden, is wel zuur en tegelijkertijd harde realiteit.

Ik had eergister/gister de nieuwsbrief van VWC met oa dit onderwerp in de mailbox.
Als die naar alle leden in die periode is gestuurd, is het effect hiervan helaas minimaal geweest...
Was te verwachten want ondanks de dreiging leeft het niet, maar minder dan een stuk of 75 zones erbij na die melding in de nieuwsbrief naar tig-duizend leden, is wel zuur en tegelijkertijd harde realiteit.
Aan de andere kant hebben veel leden mogelijk al een zone aangevraagd. Ik heb er daarom na de nieuwsbrief ook geen aangevraagd omdat dat voor mijn postcode al lang gedaan is.

Dat zal ook meespelen idd, maar 3000 zones in heel NL met daarbij een VWC ledenaantal van 21.000, zijn helaas nog geen harde cijfers.

Bij de vele nieuwsberichten over de vuurwerkvrije zones wordt vaak aangegeven dat de gemeentes voorzien in borden om aan te geven dat er vuurwerkvrije zones zijn. Nu werk ik (als webdeveloper) bij een drukkerij en wij kunnen ook dergelijke borden maken die we op kunnen hangen aan lantaarnpalen om aan te geven dat het hier een vuurwerkBLIJE zone betreft!

Om het betaalbaar te houden zou het dan een kanaalplaat worden met (boor)gaten erin zodat daar de touwtjes doorheen kunnen om het bord aan de paal/boom vast te maken. Een voorzichtige eerste schatting* van de kosten zouden dan zijn:
A4 (20cm x 30cm) = 1,75 per stuk, minimaal 10 stuks
A3 (40cm x 30cm) = 3,25 per stuk, minimaal 5 stuks
(Excl verzending, afhalen kunnen we vast regelen)

Wat denken jullie zou zoiets haalbaar zijn? Zouden jullie zulke borden bestellen en vooral ophangen?

* Uiteraard ga ik kijken of we de prijs omlaag kunnen krijgen als we veel borden afnemen maar voordat ik dat op het werk bespreek/onderhandel lijkt me eerst een "animo check" handiger

Ik wil er 4 van het A4 formaat denk ik:D

Kennelijk worden veel mensen pas wakker zodra het (bijna) te laat is. Zie het aantal aangevraagde zones in Apeldoorn.

Overigens verdient VWC een pluim voor het verwijzen naar de blije zones in de nieuwsbrief.

Kennelijk worden veel mensen pas wakker zodra het (bijna) te laat is. Zie het aantal aangevraagde zones in Apeldoorn.

Overigens verdient VWC een pluim voor het verwijzen naar de blije zones in de nieuwsbrief.

Maandag komt vuurwerkfederatie ook in eenvandaag! Hopen dan op meer aanvragen!

Oproep aan alle vuurwerkwinkels vanuit De Vuurwerkfederatie: kopieer onderstaand bericht naar Facebook en zorg voor zo veel mogelijk vuurwerkblije zones!

Bericht: Dit is het moment; Vraag NU je vuurwerkblije zone aan!! Jij wilt toch ook vuurwerk blijven afsteken met oud en nieuw? Maak er een knallende jaarwisseling van met jouw buurt, regel NU een vuurwerkblije zone.

Aanvragen kan via deze link: http://vuurwerkblijezone.nl/

posterinclbiem.jpg

Hier op het plein zijn er ook al 3 aangevraagd. 1tje ben ik zelf de andere heb ik wel een idee. Alleen die 3e zou ik niet weten :p.

Ja staat ook in de kranten die deze week zijn/worden bezorgd.

Voorbeeld van die ik zelf heb ontvangen:

IMG_20191212_194358.jpg
IMG_20191212_194412.jpg

Zelfs een verwijzing op de voorpagina.

Voor wie het voorbeeld van arviidd wil volgen hieronder een overzicht van alle weekbladen van de Persgroep:

3B-Krant --- Aalten Vooruit | de Band --- Almelo’s weekblad --- Alphens Nieuwsblad --- Amersfoort Nu --- Apeldoorns Stadsblad --- Arnhemse Koerier --- Barneveld Vandaag --- Berkelbode --- Berkelland Nieuws --- Biltsche Courant -- Bornse Courant - Boxmeers Weekblad -- Brielsche Courant|Hellevoetse Post --- Combinatie Grave-Mill -- Cuijks Weekblad --- De Betuwe Combinatie --- De Bevelander -- De Botlek 1 -- De Botlek 2 -- De Brug Nijmegen -- De Brug Utrecht -- De Driehoek -- de Edese Post --- De Faam --- De Havenloods ed Alexander -- De Havenloods ed Noord Totaal -- De Havenloods ed Zuid Totaal -- de Kempenaer -- De Koerier -- De Kombinatie -- De Maasroute -- De Meierij -- De Merwestreek -- De Molenkruier -- De Nieuwsbode -- De Peperbus -- De Posthoorn Totaal -- de Rijnpost -- de Schakel -- De Sleutel
De Toren / Carillon -- De Vonk -- De Waalkanter -- de Weekkrant Oost Gelre -- Zakengids Combinatie -- Delftse Post -- Deventer Post -- Doetinchem Combinatie -- Duiven Post|Westervoort Post -- Ermelo’s Weekblad -- Extra Nieuws Leerdam -- Gazet Bergen op Zoom -- Gazet Roosendaal -- Gorcumse Courant -- Goudse Post -- Gouwe Koerier -- Groot Eindhoven -- Groot Rijswijk -- Groot Vlaardingen -- Haaksberger Koerier -- Harderwijker Courant -- Hengelo’s Weekblad -- Het Kanton -- Het Kompas (woensdag) -- Het Stadsblad Breda -- Het Zuiden Barendrecht -- Het Zuiden Ridderkerk -- Heusdense Courant -- Huis aan Huis Elburg|Oldebroek -- Huis aan Huis Enschede -- IJssel & Lekstreek -- Koerier Beuningen -- Leusden Nu -- Montferland Journaal -- Nieuwe Dinkellander -- Nieuwe Stadsblad -- Nieuwsblad
Nijkerk Nu -- Noordoost-Twente -- Nunspeet Huis aan Huis -- Oirschots Weekjournaal -- Ommer Nieuws -- Ons Eiland Schouwen-Duiveland -- Oprechte Dalfser Courant -- Oude IJsselstreek Vizier -- Papendrechts Nieuwsblad -- Parel van Brabant -- Puttens Weekblad -- Regiobode -- Rhenense Betuwse Courant -- Zevenaar Post -- Rijssen-Holtens Nieuwsblad -- Soest Nu -- Stadsblad ‘s Hertogenbosch -- Stadsblad Utrecht Stad
Stadsnieuws -- Stem van Dordt -- Streekblad -- Traverse -- Trefpunt Houten -- Twents Volksblad -- Valkenswaards Weekblad -- Vechtstroom -- Veldhovens Weekblad -- Veluws Nieuws -- Wageningen|Bennekom|Renkum Combinatie -- Weekblad voor Salland -- Wijkse Courant -- Winterswijkse Weekkrant -- Woerdense Courant -- Zeeuwsch Vlaams Advertentieblad -- Zenderstreeknieuws -- Zutphense Koerier

En alle weekbladen van de BDU:

A - D
AlkmaarsWeekblad.nl -- AmstelveensNieuwsblad.nl -- BaarnscheCourant.nl -- BarneveldseKrant.nl -- BunniksNieuws.nl -- CTR HollandsKroon.nl -- CulemborgseCourant.nl -- DeDuinstreek.nl -- DePuttenaer.nl -- DeStadAmersfoort.nl -- DeStadGorinchem.nl -- DeWoudenberger.nl

E - H
EdeStad.nl -- HaarlemsWeekblad.nl -- HCnieuws.nl (Haarlemmermeer) -- HeemsteedseCourant.nl -- HeldersWeekblad.nl -- HetKompasHardinxveld-Giessendam.nl -- HetKompasSliedrecht.nl -- HetKontaktErmelo.nl -- HetKontaktHarderwijk.nl -- HoogenLaag.nl

G - N
Gezinsblad.nl -- HoutensNieuws.nl -- Klaroen.nl -- Krommenieer.nl -- LeusderKrant.nl -- NieuwsbladCastricum.nl -- NieuwsbladDeBand.nl -- NieuwsbladDeKaap.nl -- NieuwsbladDeZaankanter.nl -- NieuwsbladGeldermalsen.nl -- NieuwsbladIJmuiden.nl

N - V
NieuwsbladDeKennemer.nl -- NieuwsbladDeKoerier.nl -- SchagerWeekblad.nl -- ScherpenzeelseKrant.nl -- SoesterCourant.nl -- StadBuren.nl -- StadNijkerk.nl -- StadTiel.nl -- StichtseCourant.nl -- VeenendaalseKrant.nl -- Veluweland.nl

W - Z
WeekbladvoorOuderAmstel.nl -- WestfriesWeekblad.nl -- WieringerCourant.nl -- WijksNieuws.nl -- WitteWeekbladAalsmeer.nl -- WitteWeekbladAlphenaandenRijn.nl -- WitteWeekbladDeRondeVenen.nl -- WitteWeekbladKaagenBraassem.nl - WitteWeekbladNieuwkoop.nl -- WitteWeekbladNieuw-Vennep.nl - WitteWeekbladUithoorn.nl

Back
Bovenaan