Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
. dus ieder jaar lach er wel een stapel vuurpijl stokjes in de schuur totdat ik er achter kwam dat ze er niet meer lagen. dus ik naar mijn vader toe helemaal over de toeren toen mijn vader zij "ach het is maar vuurwerk afval" waarna ik nog bozer werd. maar uiteindelijk allemaal goedgekomen en over een week ga ik weer op zoek

. maar onafgegaan vuurwerk gooide ik vroeger trouwens al gelijk in de regenton
.

okeoke ik was 14 ofzo ik gaf op, was best onder de indruk, leek wel een inval haha, agent komt eruit oke jongens (opent zijn kofferbak en gooit zijn petje erin) gooi al het vuurwerk wat je hebt maar in mijn petje.

zelfs een keer een thunderflash uit het leger gevonden rood met groen, ga daar maar niet verder op in hehe...
hahah

Tsja, vuurwerk zoeken was vaste prik begin jaren 80. Alles in een grote zak mee naar huis, kilo's soms en daar laten drogen. Was het droog was de helft onderweg al afgestoken.....
Dan alles doorbreken om het kruit te verzamelen of spuiters te maken. Ik weet nog een jaar erg goed: mijn vader zei toen, we zamelen alle kruit bijeen en steken dat in de achter tuin af. Een aluminium plaat kwam op de grond te liggen en daarop kwam werkelijk al het kruit wat we hadden te liggen, van rotjes, romeinse kaarsen etc, etc. (te idioot voor woorden, besef ik me nu ik dit tik.). Er werd van moeders breigaren een lont gedraaid en besprenkeld met spiritus, enkele meters lang. Daar lag alles, een flinke berg met een witte breigaren lont. Mijn vader stak de lont aan terwijl wij tegen een muur gedrukt stonden en....FLITS.....een enorme steekvlam en een gigantische rookpluim was het gevolg. Verder van allerlei spul dat rondvloog en....alles verliep goed gelukkig. Wel was dat eenmalig want ook mijn vader stond geschrokken in de tuin. De alu plaat was in het midden bijna gesmolten van de hitte....een onvergetelijke ervaring....
Net zo onvergetelijk toen in 1978 je je vader 10 rotjes met een vriend bijeen zag binden in een krant...dat soort dingen blijven je bij....
image