Belgie kent de opslag normen niet die wij hier als importeurs/winkeliers hebben, sprinkler installaties c.q. jaarlijkse keuringen, noem maar op.
Sorry maar ik vind dit echt gel*l uit de ruimte.
De winkeliers verdienen in Nederland dubbel en dwars aan de verkoop aan vuurwerk.
Ik heb vorig jaar een catalogus van een niet nader te noemen importuer gekregen en daar stonden de prijzen in voor de winkeliers.
Nou daar ging mijn mond vanzelf van open.
Het is heel makkelijk dat importeurs zeggen, we moeten de prijs omhoog doen, want... en dan zijn er redenen genoeg te vinden.
----------------------
Maar ik vind het heel vreemd, dat bijvoorbeel Witte tenten de prijzen van bijvoorbeeld de Binky's en de Hoogmoedjes omhoog gooit in de prijs.
Terwijl er via de vuurwerk fora bekend is gemaakt dat o.a. bovenstaande artikelen niet bij geproduceerd zijn in 2011, ivm de bekende afkeur reden door Vrom.
Maar dit is alleen bij de vuurwerk liefhebber bekend gemaakt.
Klinkt mij dan in mijn oren dat wij dus door Witte tenten lekker genaait worden.
Waarom, omdat er een aantal liefhebbers commentaar hebben gegeven op de show in Hilversum voor en na 05-05.
Of vanwege de reportage in 2 vandaag in 2009 (2010)?
Ik post dit niet, om Evelien, Nancy en de rest van Witte tenten de grond in te trappen.
Ik heb Witte tenten hoog staan, ze steken hun hoofd uit, dat wordt niet altijd gewaardeerd door de mede importuers.
Maar zij hebben wel leuke artikelen die ik met plezier afsteek tijdens de heilige dag.
En dat zal ik in 2011/2012 ook zeker niet nalaten.
Maar ik vind het verhogen van de prijzen van de ,,uitlopende'' (afgekeurde)
artikelen niet netjes.
---
De Nederlandse importeurs moeten vooral doorgaan met het verhogen van het vuurwerk elk jaar.
Dan wordt het vuurwerk uit Belgie en Duitsland halen allleen maar groter.
Alles wordt duurder, maar we krijgen geen loonsverhoging.
Nee, dat kan niet vanwege de crisis.
Maar we moeten voor alles wel dik meer betalen.
Sorry ik mot het soms ook ff kwijt.