Vuurwerk wordt duurder

Ik denk niet dat je een benul hebt hoe de prijs van stroom en gas wordt bepaald?

Gas wordt bepaalt door de olieprijs. En olie wordt weer bepaalt door de vraag, aanbod, stand economie, maar ook voornamelijk door speculaties (opkopen en verkopen van olie).
Door wegvallen van de kerncentrale, gaat Japan buiten Japan opzoek naar energie = Meer vraag.
Daarbij is de onrust in de Arabisch wereld een belangrijk bron van het stijgen van de prijzen. Er zit daar namelijk veel olie en dat kan minder gewonnen worden.
Elektriciteit heeft hier indirect ook weer mee te maken.

Je kan het ook overdrijven.
Het is onmogelijk dat er één bedrijf ter wereld is dat de mondiale vraag naar energie zo kan bepalen. Geen enkele bedrijf ter wereld kan dit. Ook één enkel Japans bedrijf dat nu minder energie produceert, kan de mondiale economie niet dusdanig beinvloeden dat mondiaal prijzen stijgen.

Gewoon de zoveelste drogreden om meer geld te vragen voor energie.

Nee zo werkt het helaas niet, denk dat dat de grootste onzin is.

Maar je benoemt het wel weer goed, weer een reden waarom de prijzen van vuurwerk stijgen.

En wat betreft inflatie. Helaas stijgen de prijzen komende jaar harder dan de stijging van de lonen. Daling van onze koopkracht met een gemiddelde van -1%.

Kijk dat testen vind ik maar onzin: ze gaan het testen, maar er word niks gezegd over verbeteren, dus als t bij testen blijft, vind ik het gewoon geld binnenschuiven!

Back
Bovenaan