Vuurwerk wordt duurder

Aha, de overheid wil ons nog meer uitmelken!:sad:
Ik vind vuurwerk al duur genoeg en heb dus absoluut geen zin in deze prijsverhogingen...:frusty:
Gaat het dit jaar al in en betreft het elke leverancier? (kloppen de prijzen op vwc dan nog wel allemaal?)

even off topic, maar dat van die loonsverhogingen kunnen ze gewoon tegen gaan ;), als 1 chinees het niet doet voor een lagere loon stuur je hem weg en trek je een nieuw blik chinezen open.

on topic,het word echt steeds gekker met die prijzen hiero

tochtje duitsland dan maar...?

Alle andere landen binnen Europa hebben hier mee te maken, dus dit zal niet veel uitmaken.
Daarnaast heeft het ook niet mee te maken dat de overheid het probeert uit te melken, want de CE-keuring is Europees bepaald. Het wil dus ook niet zeggen dat we extra belasting er over betalen, waarmee bijvoorbeeld Griekenland wordt bekostigd. Dit is weer een heel ander verhaal.

Dat de prijzen over het algemeen stijgen, dat klopt idd. In september weer gemiddeld met 2,7%, voornamelijk door stijging van de kledingprijzen en brandstof.

En ja dan heb je daar nog een reden: stijging van de brandstof prijzen. Vervoer naar hier wordt ook zo steeds duurder.

allemaal leuk en aardig dat CE verhaal maar dit jaar mag er nog steeds (oud) vuurwerk verkocht worden zonder CE keurmerk. Alleen het nieuw ingevoerde vuurwerk moet CE gekeurd worden en de CE keuring gebeurt in China. ff stukje GBV website gekopieeërd waarin de keuringseisen staan

Vanaf 2012 wordt in Nederland verplicht dat elk vuurwerkartikel in het bezit is van een CE Keurmerk. Als eerste vuurwerkimporteur in Nederland is GBV er in geslaagd in het bezit te komen van de felbegeerde CE-markering voor consumentenvuurwerk!

Eind 2007 is dit traject, waarmee een zeer aanzienlijke investering is gemoeid, in gang gezet en het doet ons deugd u te kunnen melden dat het resultaat er mag zijn: CE op al onze producten!

Het is voor ons als GBV een voorrecht om onze klanten te kunnen voorzien van vuurwerkartikelen welke goedgekeurd zijn onder de strengste keuringseisen: van iedere vuurwerkfamilie is een representatief artikel in China gekeurd op de juiste werking onder de volgende condities:
- zoals het de fabriek verlaten heeft;
- na mechanische manipulatie (schudden);
- na verwarming tot 75°C in de oven.

Van ieder van deze 3 uitgangspunten moeten 10 artikelen een 100% score behalen, dus 30 artikelen moeten aan de eisen voldoen. Daarnaast worden 3 artikelen per familie geanalyseerd om na te gaan of de chemische samenstelling in orde is. Pas als alles voldoet aan de gestelde eisen, mag de familie de CE-markering gaan voeren.

GBV ziet in het behalen van dit resultaat een bevestiging van haar succes in het streven naar een goed, betaalbaar en bovenal veilig product. Door de CE-markering is ieder GBV-vuurwerkartikel vanaf productiejaar 2010 voorzien van duidelijke instructies ten aanzien van het veilig afsteken van consumentenvuurwerk.

Het is weer een stap vooruit, waardoor GBVWECO haar positie in de markt verstevigd.

Met vriendelijke groet,

Bestel Vuurwerk

bron

per familie 30 cakes... die hoeven toch niet zoveel te kosten lijkt me?

Het laten testen an sich misschien niet, maar het zorgen DAT de cakes aan die testen voldoen, DAAR zit hem de crux! :wink:
Overigens is dit slechts een versimpeld plaatje van de gestelde CE-eisen. Zo moet een cake bijvoorbeeld ook een X-aantal keer vallen van een vooraf bepaalde hoogte. Dit vallen mag de cake niet beschadigen in constructie e.d.

Hoezo duurder, ik koop toch elk jaar maar voor 150 Euro:).
Wacht even.
Maar nu krijg ik minder voor het geld, waaaah, dat kan niet.
Gek wordt ik van de eisen, regeltjes en stempels.
Je kan het vuurwerk nog zo veilig maken, maar vuurwerk is net zo veilig als diegene die het aansteekt lijkt me. En als die het vergalt voor de rest wordt het weer duurder.
Maar ach, als de kerstbomen ook al duurder worden...

De prijzen zullen met minimaal 5% stijgen dus:

5% van een omzet van 65mlm. komt uit op 3.250.000 miljoen.
Ik heb geen idee hoeveel importeurs er precies zijn in NL maar laten we gewoon is zeggen 10 (denk meer maar laag beginnen). dat komt neer op gemiddeld 325.000 euro per importeur.
Ik heb toch ook al wel kosten gehoord van 100.000 to 400.000 euro voor die 2 dure letters op je producten. dus zo gek is die prijsstijging van 5% dan nog niet eens toch?

We hoeven dan ook niet de importeurs volledig de schuld te geven maar hoofdzakelijk de instaties die het keurmerk verplicht hebben gesteld.

als ik iets inkoop voor een x bedrag. en dan plots moet ik extra kosten draaien door bepaalde regels. dan doe ik de prijs ook omhoog, Wie niet?

Wel erg jammer dat de importeurs dit dan gelijk in het eerste jaar volledig willen terug verdienen.
Ze hadden ook over een paar jaar verspreid langzaam kunnen verhogen dat voorkomt gezeur door plots flink stijgende product prijzen. een langzame stijging zien mensen toch niet en is ook redelijk normaal.

Enige minpunt is dan wel. de kosten voor CE zijn per product eenmalig dus het eerste jaar is het duurste omdat dan alle bestaande producten gekeurd moeten worden. daarna zal het per jaar om enkele artikelen gaan. worden de verhogingen dan weer terug gebracht of verlaagd als de kosten eruit zijn? Nee! en dat klopt dan weer niet.

Waarom kunnen de prijzen in Belgie wel laag gehouden worden dan? Vergeet niet dat die ook met het "CE tekentje" te maken hebben. En vanaf dit jaar ook de kooiconstructie. En daar kunnen de prijzen wel laag gehouden worden.

Zoals tony op FPM al mooi verwoorde 99% daar van de 500 grammers kost maximaal 35 euro.En hier klagen de importeurs zogenaamd elk jaar steen en been want ze hebben het zo slecht. En komen elk jaar weer met nieuwe smoesjes die wij maar moeten slikken om het vuurwerk weer duurder te maken.

Ik noem het gewoon leegplukken van de Nederlandse burger.

Maar ow wee als we de grens overgaan om ons vuurwerk te halen dan begint de overheid weer te janken. En zijn we weer terug bij af (grens controles)

Ongelofelijk....

Waarom kunnen de prijzen in Belgie wel laag gehouden worden dan? Vergeet niet dat die ook met het "CE tekentje" te maken hebben. En vanaf dit jaar ook de kooiconstructie. En daar kunnen de prijzen wel laag gehouden worden.

Zoals tony op FPM al mooi verwoorde 99% daar van de 500 grammers kost maximaal 35 euro. En hier klagen de importeurs zogenaamd elk jaar steen en been want ze hebben het zo slecht. En komen elk jaar weer met nieuwe smoesjes die wij maar moeten slikken om het vuurwerk weer duurder te maken.

Ik noem het gewoon leegplukken van de Nederlandse burger.

Maar ow wee als we de grens overgaan om ons vuurwerk te halen dan begint de overheid weer te janken. En zijn we weer terug bij af (grens controles)

Ongelofelijk....

Belgie kent de opslag normen niet die wij hier als importeurs/winkeliers hebben, sprinkler installaties c.q. jaarlijkse keuringen, noem maar op.

Nu is het het CE keurmerk wat voor een prijsstijging zorgt, volgend jaar zijn het weer de gestegen grondstofprijzen, het jaar daarop is de gaasverpakking weer duurder geworden en zo gaat het maar door al jaren en jaren.Ieder jaar wordt wel weer een reden opgevoerd om de prijzen te kunnen verhogen.

Dit moet nu eens een keer afgelopen zijn want het plezier begint er op deze manier langzaam af te gaan, op deze manier wordt je wel genoodzaakt om uit te wijken naar Duitsland of Belgie wil je een beetje waar voor je geld.

Ben benieuwd of de prijzen van bestaande producten volgend jaar dan gaan dalen omdat ze al het CE keurmerk hebben maar heb er een hard hoofd in.

€ Keurmerk,slaat nergens op het werkt ons vuurwerkliefhebbers tegen.
Ik denk dat meer mensen risico's gaan wagen om in België hun vuurwerk te halen. Omdat het daar tenminste goedkoper is in vergelijking tot Nederland.

Het gedeelte van veilig vuurwerk kan ik begrijpen, je wil geen halfgemaakte cake waar PTS uitlekt. Verpakkingen en transport is het probleem daar gaat teveel geld aan op.

Belgie kent de opslag normen niet die wij hier als importeurs/winkeliers hebben, sprinkler installaties c.q. jaarlijkse keuringen, noem maar op.

Sorry maar ik vind dit echt gel*l uit de ruimte.
De winkeliers verdienen in Nederland dubbel en dwars aan de verkoop aan vuurwerk.

Ik heb vorig jaar een catalogus van een niet nader te noemen importuer gekregen en daar stonden de prijzen in voor de winkeliers.
Nou daar ging mijn mond vanzelf van open.

Het is heel makkelijk dat importeurs zeggen, we moeten de prijs omhoog doen, want... en dan zijn er redenen genoeg te vinden.

----------------------

Maar ik vind het heel vreemd, dat bijvoorbeel Witte tenten de prijzen van bijvoorbeeld de Binky's en de Hoogmoedjes omhoog gooit in de prijs.
Terwijl er via de vuurwerk fora bekend is gemaakt dat o.a. bovenstaande artikelen niet bij geproduceerd zijn in 2011, ivm de bekende afkeur reden door Vrom.
Maar dit is alleen bij de vuurwerk liefhebber bekend gemaakt.
Klinkt mij dan in mijn oren dat wij dus door Witte tenten lekker genaait worden.

Waarom, omdat er een aantal liefhebbers commentaar hebben gegeven op de show in Hilversum voor en na 05-05.
Of vanwege de reportage in 2 vandaag in 2009 (2010)?

Ik post dit niet, om Evelien, Nancy en de rest van Witte tenten de grond in te trappen.
Ik heb Witte tenten hoog staan, ze steken hun hoofd uit, dat wordt niet altijd gewaardeerd door de mede importuers.
Maar zij hebben wel leuke artikelen die ik met plezier afsteek tijdens de heilige dag.
En dat zal ik in 2011/2012 ook zeker niet nalaten.
Maar ik vind het verhogen van de prijzen van de ,,uitlopende'' (afgekeurde)
artikelen niet netjes.

---

De Nederlandse importeurs moeten vooral doorgaan met het verhogen van het vuurwerk elk jaar.
Dan wordt het vuurwerk uit Belgie en Duitsland halen allleen maar groter.

Alles wordt duurder, maar we krijgen geen loonsverhoging.
Nee, dat kan niet vanwege de crisis.
Maar we moeten voor alles wel dik meer betalen.

Sorry ik mot het soms ook ff kwijt.

Tja, helaas hebben we een overheid die dit alles goed keurt. Tenslotte worden hun zakjes weer mooi gevuld, en de burger mag voor al die onnodige kosten opdraaien.

Vliegtuigreisjes, even iemand bezoeken even dit laten declareren. Zeer jammer dat het toch weer steeds net een beetje erger word.

Jullie zitten elkaar echt GIGANTISCH op te fokken hè? Ik zit nu al een tijdje vanaf een afstand dit topic (en anderen) te bekijken, maar ik word hier wel nerveus van. Iedereen praat maar met elkaar mee, iedereen weet het beter, iedereen is het met elkaar eens zonder enige vorm van bronvermelding of feitelijke onderbouwing. Jullie zitten gewoon echt elkaar op te fokken, heb er geen ander woord voor. Hier wordt niemand beter van.

Moet je dit lezen:
http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economi...room-worden-duurder-door-kernramp-Japan.dhtml

Die halve zolen rekenen hier hogere prijzen, omdat er aan de andere kant een ramp is geweest. Meest belachelijke verklaring voor prijsstijgingen die ik ooit voorbij heb horen komen.

Ik denk niet dat je een benul hebt hoe de prijs van stroom en gas wordt bepaald?

Gas wordt bepaalt door de olieprijs. En olie wordt weer bepaalt door de vraag, aanbod, stand economie, maar ook voornamelijk door speculaties (opkopen en verkopen van olie).
Door wegvallen van de kerncentrale, gaat Japan buiten Japan opzoek naar energie = Meer vraag.
Daarbij is de onrust in de Arabisch wereld een belangrijk bron van het stijgen van de prijzen. Er zit daar namelijk veel olie en dat kan minder gewonnen worden.
Elektriciteit heeft hier indirect ook weer mee te maken.

Back
Bovenaan