Vuurwerk uit de oude doos

Eind november/begin december een aantal winkels bezocht opzoek naar de betere cat 1 items van met name Funke. Tijdens het winkelen kwam ik ook nog geregeld wat ouder spul tegen. Veelal niet enorm spectaculair maar wel een flinke lading jeugdsentiment.

Zo ook het Party Pakket van Broekhoff uit 2005. Wie is het niet mee groot geworden? Inclusief de little en giant sparklers, trektouwtjes, knalerwten, pistol poppers etc. Echt geweldig om weer eens in handen te hebben gehad.

Bekijk bijlage 64664

Bekijk bijlage 64665
Gaaf om dit terug te zien, met deze pakket is het voor mij begonnen rond 2004/2005.

Eind november/begin december een aantal winkels bezocht opzoek naar de betere cat 1 items van met name Funke. Tijdens het winkelen kwam ik ook nog geregeld wat ouder spul tegen. Veelal niet enorm spectaculair maar wel een flinke lading jeugdsentiment.

Zo ook het Party Pakket van Broekhoff uit 2005. Wie is het niet mee groot geworden? Inclusief de little en giant sparklers, trektouwtjes, knalerwten, pistol poppers etc. Echt geweldig om weer eens in handen te hebben gehad.

Bekijk bijlage 64664

Bekijk bijlage 64665

Nostalgie! Kan me dit nog goed herrineren, liep als jongetje vet te kloten met dat pistooltje, lukte maar niet om dat ding te poppen. Dit pakket was ook de aanleiding voor me vader om te zeggen dat we voortaan maar gewoon cat. 2 vuurwerk moeten halen, want dit is 3 keer niks en zonde van het geld. Mooi om dit weer terug te zien! Thanks!

Vandaag nog een paar van deze bengaalse lucifers kunnen scoren. Deze stonden, net als vroeger, op de toonbank in een glazen pot, geweldig. En wat ruiken ze heerlijk!

Laatst bewerkt:
Deze ook nog tegen gekomen. Oudje van Wolff.
Helaas label aan de bovenzijde wat beschadigd. Zonde om af te steken dus deze is voor de 'collectie'.
Bekijk bijlage 64477

Ik vraag mij af met welke applicatie ze hun labels destijds hebben ontworpen. Want de meeste fonts, etc. lijken verdacht veel op Microsoft Word dingen. :D

Nog net uit de tijd dat cakes slechts 200 gram mochten bevatten (2005)

Bekijk bijlage 64517

Bekijk bijlage 64518

Ik heb nog nooit Lidu/B&W gehad, maar ik keek altijd mijn ogen uit door hun (naar mijn mening) toch wel mooie labels. :biertje: :droolthum

Zaten deze potjes niet in het Crown Orbital en Cosmos pakket? Nooit gehad, maar altijd tegengekomen in de folders.

Klopt inderdaad. Vroeger had ik ook veel Crown Collection en elk jaar de folders. Er zitten inderdaad potjes tussen van de Crown Orbital (pakket koste geloof ik 40 euro) maar er zitten ook cakes tussen zo te zien van dat Crown Exclusive pakket een van de duurste in die tijd. Geloof rond 130 euro voor een pakket toen.

Na 10 jaar 'zoeken', kwam ik hem eindelijk weer eens tegen. BKV - Motorstyle 1500cc Dummy.

Niet in de hand houden!

Laatst bewerkt:
Altijd gewild, nooit het geld voor gehad. Heeft iemand ook nog die "Air Base"? Oranje batterij met Nederlandse vlag en Amerikaanse Space Shuttle? Was altijd benieuwd wat daaruit kwam. Juist omdat die zo prominent in de folders te zien was. :D

Ben altijd al een Schuurmans/Mercurius persoon geweest, maar BKV heeft ook vaak genoeg mijn hart sneller doen kloppen. :D

Wat n mooi topic blijft dit!
Weet iemand hoe je het beste vuurwerk kan conserveren voor daglicht?zodat het niet of nauwlijks verkleurd

Back
Bovenaan