Vuurwerk uit de oude doos

@Chupinazo, dank u wel.

Ik zat er weken aan te denken aan die lucifers met witte steel die opengevouwen konden worden. Dat waren de witte lucifers die u omschreef inderdaad.

De rest is herkenbaar met pvc rookbommen maken. Veel sterretjes kopen en maken maar.

Ik wou ook nog wat kwijt, zag in de folder de flashing wheel, kocht daar veel van los gecombineerd met de magic sing. Daar hadden we de boom mee volhangen leek wel een kerstboom met dat spul. Vindt dit een mooi topic vol nostalgie.

Kwam gisteren tijdens uitzoeken van spullen op zolder deze jongen tegen:
Bekijk bijlage 64056

Die foto van Richardus bracht me nog ergens anders, wij maakten vroeger strijkertjes in groep 4 ofzo. Met lucifers en trektouwtjes. Meer mensen die dat vroeger deden?

Ja zeker! Daar heb ik het nodige zakgeld aan besteed :thumbup: Bij de lokale feestwinkel haalden we dan trektouwtjes en waslucifers. Trektouwtje doorbreken, lucifer erbij met het kopje. Touwtjes eromheen wikkelen, afstrijken en knallen maar :D We maakten inderdaad ook de rookbommetjes, dat was altijd een heel gepeuter om die stokjes uit te vouwen. Tot ze bij de feestwinkel die kleine ronde rookbommetjes met visco lont kregen. Favoriet was overigens ook om bij de poortdeuren van tuinen de ene kant van een trektouwtje aan de deur te knopen en de andere kant aan het hek. En dan om het hoekje wachten om te kijken hoe de buurman zich de pleuris schrok. Hahaha goeie ouwe tijd, toen kon je gewoon nog lekker onschuldig kattenkwaad uithalen.

Ja zeker! Daar heb ik het nodige zakgeld aan besteed :thumbup: Bij de lokale feestwinkel haalden we dan trektouwtjes en waslucifers. Trektouwtje doorbreken, lucifer erbij met het kopje. Touwtjes eromheen wikkelen, afstrijken en knallen maar :D We maakten inderdaad ook de rookbommetjes, dat was altijd een heel gepeuter om die stokjes uit te vouwen. Tot ze bij de feestwinkel die kleine ronde rookbommetjes met visco lont kregen. Favoriet was overigens ook om bij de poortdeuren van tuinen de ene kant van een trektouwtje aan de deur te knopen en de andere kant aan het hek. En dan om het hoekje wachten om te kijken hoe de buurman zich de pleuris schrok. Hahaha goeie ouwe tijd, toen kon je gewoon nog lekker onschuldig kattenkwaad uithalen.
Haha mooie tijden waren dat. Mijn broer deed altijd strijkers in de buis van de droogmolen en dan een pingpongbal er op, hoorde je de knal niet en vloog de bal weg. Toen ik zes was wilde ik dat ook eens, dus mijn broer tilde me ‘s ochtends vroeg eens op zodat ik een strijker in de droogmolen kon gooien. Ik gooide hem er dus naast. Buurt wakker en ouders wisten dat er strijkers waren.

Dit is nog eens leuk om tegen te komen. Zou je kunnen vertellen bij welk tuincentrum je deze hebt gevonden?

Deze kwam ik vanmiddag toevallig tegen in een tuincentrum. Uit 2008 alweer.

Bekijk bijlage 64440

Bekijk bijlage 64441

Kwam gisteren een filmpje tegen van AW. Ik weet het, niet iedereen is fan, maar dit filmpje hoort toch wel in dit topic thuis. Ergens ook wel weer zonde om dit af te steken, zeker omdat er genoeg liefhebbers zijn die dit in een vitrine willen plaatsen, maar ik vind het wel gaaf om deze producten nog eens in actie te zien. Al hadden ze met de Para Blaster en Confetti Blaster beter kunnen wachten tot een dag met wat minder wind. Kan me nog goed de beelden van Pieter herinneren waarbij de confetti echt een geruime tijd nog naar beneden blijft dwarrelen.

Dit is nog eens leuk om tegen te komen. Zou je kunnen vertellen bij welk tuincentrum je deze hebt gevonden?

Kwam gisteren een filmpje tegen van AW. Ik weet het, niet iedereen is fan, maar dit filmpje hoort toch wel in dit topic thuis. Ergens ook wel weer zonde om dit af te steken, zeker omdat er genoeg liefhebbers zijn die dit in een vitrine willen plaatsen, maar ik vind het wel gaaf om deze producten nog eens in actie te zien. Al hadden ze met de Para Blaster en Confetti Blaster beter kunnen wachten tot een dag met wat minder wind. Kan me nog goed de beelden van Pieter herinneren waarbij de confetti echt een geruime tijd nog naar beneden blijft dwarrelen.

Ik ben denk ik één daarvan die geen fan is van AW. Waarom ik dat niet ben? Ik krijg bij hen het gevoel dat ik kijk naar iemand die filmpjes maakt enkel om het filmpje en het aantal views. Ik zie bij hen hoe respectloos ze met vuurwerk omgaan, smijten ermee enz. Ook altijd overkill. Wat betreft dit filmpje.. tja, een echte liefhebber zou moeite hebben om dat 0ude spul in de lucht te schieten, ik zelf zou dit niet doen en als ik het zou doen dan niet ineens alles. Ik ben een ouwe zeur. :P

Het is inderdaad 50/50. Maar wat zou ik graag nog een paar Confetti Blasters afsteken! Als je een beetje handig/creatief bent, heb je na het afsteken, hele mooie dummy's.

Ook nog wat categorie 1 pakketjes gevonden.

Laatst bewerkt:

[
Ik kan me de filmpjes van Pieter nog herinneren.
Ik heb destijds nog een paar confetti blasters kunnen scoren bij Pyroshop.
Gave dingen en ik zou heel graag die para blaster willen zien live.

Van de confetti blaster heb ik nog een dummy.
Mocht iemand nog dummy hebben van die para blaster, ik hou mezelf aanbevolen.

----
Na het kijken van het filmpje.
Hoe waardeloos kan je die para blasters en de confetti blaster afsteken zeg.
Ze steek ze toch af, dat je midden in de parachutes en de confetti zit.
Beunhazen.

En dan in het filmpje opmerken dat er confetti uit komt in verschillende kleuren.:bonk:
Had gewoon gewacht op een windstille zonnige dag. Zo zonde dit.

Een selectie van een aantal oude Crown en Wolff dummies die ik nog in een verhuisdoos had zitten. Leuk om weer even terug te zien. Dummies komen uit periode 2007-2009.. toen de labels nog fraai waren bij ome Broekhoff :wink:

Bekijk bijlage 63899
Bekijk bijlage 63900
Bekijk bijlage 63901

Uren, dagen heb ik me vroeger als klein mannetje vermaakt met het turen naar de labels van Broekhoff in de diverse folders. De kleurrijke vormgeving met gloeiende visjes en zilveren palmen waren een genot om naar te kijken. Toen vaak nog buiten bereik voor mij, maar des te leuker was het om er naar te kijken, de effectomschrijvingen te lezen en de effecten proberen voor te stellen. Leuk detail was dat in de 'zeroes', vooral met met opkomst van 500 gram, de afmetingen van veel producten ook in de folder zichtbaar waren bij Broekhoff.

Leuk bijkomend iets is dat ik diverse jaren geleden nog heb mogen meewerken aan de folders van Broekhoff en dan met name de specials voor klanten met een breder assortiment. Erg leuk (helaas was het aanbod toen wat minder interessant dan vroeger en nu het geval is).

Het is inderdaad 50/50. Maar wat zou ik graag nog een paar Confetti Blasters afsteken! Als je een beetje handig/creatief bent, heb je na het afsteken, hele mooie dummy's.

Ook nog wat categorie 1 pakketjes gevonden.
Bekijk bijlage 64447

Geweldig, uit mijn jeugd deze pakketjes. Toen der tijd vond ik het zonde van m'n zakgeld want voor dat geld had je meerdere sloffen/pakjes van de producten die er inzaten. Maar nu heeft dat opeens enorme nostalgische waarde gekregen.

Ik ben denk ik één daarvan die geen fan is van AW. Waarom ik dat niet ben? Ik krijg bij hen het gevoel dat ik kijk naar iemand die filmpjes maakt enkel om het filmpje en het aantal views. Ik zie bij hen hoe respectloos ze met vuurwerk omgaan, smijten ermee enz. Ook altijd overkill. Wat betreft dit filmpje.. tja, een echte liefhebber zou moeite hebben om dat 0ude spul in de lucht te schieten, ik zelf zou dit niet doen en als ik het zou doen dan niet ineens alles. Ik ben een ouwe zeur. :P

Helemaal mee eens, maar ook dat geknutsel en zooi op de grond afsteken hoeft van mij niet.

Het zijn wel toffe producten, die confetti caken heb ik ook een keer live gezien gaaf ding.

20211218_091253.jpg
20211218_091242.jpg
20211218_092131.jpg

Gisteren nog wat leuke pakketjes gevonden. Toch alweer ruim 10 jaar oud en de verpakkingen met vooral het pistooltje geven toch nostalgische gevoelens.

begrijpelijk, maar dit is altijd nog veel beter dan wat er op youtube komt van o.a dirk maas, achie arabier, nakkie en de rest van dat groepje.

Ik kan me de filmpjes van Pieter nog herinneren.
Ik heb destijds nog een paar confetti blasters kunnen scoren bij Pyroshop.
Gave dingen en ik zou heel graag die para blaster willen zien live.

Van de confetti blaster heb ik nog een dummy.
Mocht iemand nog dummy hebben van die para blaster, ik hou mezelf aanbevolen.

----
Na het kijken van het filmpje.
Hoe waardeloos kan je die para blasters en de confetti blaster afsteken zeg.
Ze steek ze toch af, dat je midden in de parachutes en de confetti zit.
Beunhazen.

kijk maar uit met dummy's verhandelen....de politie pakt je tegenwoordig zo op :bonk:

Back
Bovenaan