Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De ophaaldagen worden über-relaxed dit jaar voor mij. Voorgaande jaren was het 3 dagen lang het land door en de auto volstouwen. Dat gaat nu niet meer gebeuren.

De 28e ga ik alleen maar naar Duitsland. Lekker samen met mijn zoon een beetje vuurwerk graaien, schnitzeltje tussendoor met een halve liter bier en genieten van de sfeer. Uiteindelijk heb ik toch een bescheiden bestelling op te halen in Gronau, maar die heb ik bewust aan het einde van de middag gepland om geen tijdsdruk te hebben.

De 29e staat helemaal niets op het programma. Dan kan ik mooi het nachtbrakers- en collectiefoto-topic bijhouden en een beetje freewheelen. Ik ben benieuwd of het gaat bevallen of dat ik gillend gek word om een ophaaldag niet te benutten. Als dat toch gebeurt, dan stap ik in de auto om even sfeer te proeven bij een paar winkels in de buurt.

De 30e ga ik drie kleine bestellingen redelijk in de buurt ophalen. Ik heb gekozen om dit niet op dag 1 te doen, om de kans op lange wachtrijen te verkleinen. Als alles meezit, ben ik halverwege de ochtend alweer thuis.

Daar waar ik voorgaande jaren 2 dagen aan het rijden was om al het moois op te halen, had ik eigenlijk dit jaar gedacht geen inkopen te doen. Maar het kruit kruipt toch waar het niet gaan kan. Gelukkig toch wel weer een aantal leuke deals gespot en een paar producten die ik altijd al heb willen schieten gescoord.

Heb een jaar gehad dat er bij 8 winkels bestellingen stonden. En eigenlijk zonder enige vorm stres die rit toen gemaakt (alles stond redelijk snel klaar). Maar heb in het verleden ook wel geluk gehad dat ik net voordat het echt in de soep draaide mijn spullen had (Haokan Pijnacker, Driesprong).
Tot nu toe 3 winkels op het programma staan. Mogelijk dat hier nog een 4e aan wordt toegevoegd. Ga de 29e mijn bestellingen ophalen. Heb het redelijk ruim gepland, zodat ik de tijd heb om nog wat in de winkels te neuzen en/of bij enige tegenslag niet direct in de stres te hoeven schieten. Kijk er nu alweer naar uit. Hapje en drankje mee, muziekje aan en karren maar.

T maakt mij op zich niet heel veel uit wanneer ik t binnen heb. Als hetgeen ik besteld heb er maar is vind ik t prima. Als t.maar niet de 31e is. Dit jaar wel lekker dat we een extra dag hebben.

De 30e hebben we nog een eindejaarsactiviteit van het werk met collega’s. Altijd super gezellig en sfeerverhogend. Die dag heb ik dus niks gepland qua vuurwerk halen, lekker relax de dag door, en vooral genieten!

Ik haal alles in de ochtend op de 30e bij 2 winkels, Breda en Orthen.

Smiddags paar uurtjes knutselen en alles klaarmaken en dan de avond en de 31e geen zorgen of stress meer daarover.

Superrelax dit jaar dus :thumbsup:

vooral donderdagochtend druk, dan vrijdagavond nog een reisje voor één box. Ik had de zaterdag vrij om evt naar DE te kunnen voor Funke speelgoed, maar dat is er vrijwel niet dit jaar (en komende jaren geen verkoopdag in weekend (treinabo), dus helaas...). Valt mee dit jaar, 3 winkels in de omgeving, eentje wat verder weg. Vorig jaar drukker.

Ik probeer altijd om alle afhaal op de eerste dag te doen, dit jaar dus de 28e en dat is dit jaar ook weer gelukt. Daarna lekker relaxed tot de 31e, heerlijk. Het lijkt er zelfs op dat ik de 29e of 30e nog tijd over heb om een ritje Duitsland te doen voor m'n favoriete fonteinen.

De grote bestellingen staan gepland op de 28ste 's ochtends en 's middags. Tijd genoeg dus voor de voorbereidingen en om wat lokale winkeliers te bezoeken de dagen daarna. Toch wel makkelijk met die zondag erbij, net wat meer tijd voor alles.

Mijn bestelling haal ik in de nacht op de 28e en dan de middag even naar Duitsland om een bestelling op te halen en nog even langs de discounters. De 29e nog een kleine bestelling bij een winkel in de buurt

Meestal de eerste verkoopdag (28ste dit geval) overdag en soms nog een klein rondje op de laatste verkoopdag (30ste in dit geval) bij winkels in de buurt voor de sfeer!

Ik haal het normaal de eerste verkoopdag aan het eind van de ochtend allemaal bij die ene winkel waar ik al jarenlang mijn "boodschappen" doe op; Valk in Rijssen. Dit jaar is het anders. Doordat ik nu niet alleen bij Valk Rijssen moet zijn, maar ook bij 2 andere winkels (VWPD en Knalkeet) heb ik het lekker kunnen spreiden over 2 dagen. Valk en Knalkeet op de 28e eind van de ochtend (traditiegetrouw) en op de 29e gaan we 's avonds naar Geesteren om de VWPD bestelling op te halen.

Zo nu een maandje vooraf begint het echt goed te kriebelen, kijk onwijs uit naar die afhaaldagen. Dit jaar wat verspreid, bewust, want daardoor meer de tijd om ook tussendoor wat winkels af te gaan voor de sfeer. Blijf het mooie dagen vinden, leuk als je dan langs zo een bord rijdt met VUURWERK erop, om dan gewoon even te gaan kijken hoe het daar is. Echt een aanrader, maar laat je pinpas in de auto.

Dit jaar alles proberen de 28ste op
te halen. Helaas heb ik 28 op 29 en 29 op 30 december nachtdiensten waardoor het allemaal wat lastiger wordt.��

Elke dag wel wat bestellingen, beetje sfeer snuiven en eventueel nog wat bijpakken, zondag nog tijd genoeg om door te lonten

28e ga ik in Nederland mijn bestellingen ophalen;
29e rustig op mijn krent zitten (denk het niet);
30e tripje Duitsland (Bunde - Papenburg)

28 & 29 uit werk langs 2 shops, scheelt km's. 30e vroeg met de buurman op pad voor andere kant van het land. Doen we al paar jaar, erg gezellig:D
Zaterdagmiddag met kids op pad lokaal klein spul halen

De 28ste wordt mijn 1e bestelling opgehaald door mijn broer in Haulerwijk. De 29ste samen met de Kids om 07.15 in de auto naar geesteren en daarna door naar Rijssen. De 30ste nog een kleine bestelling ophalen in Geesbrug.

Eerste dag heb ik alles binnen. Soms voor de fun wat bij de lokale halen op de 2e dag, maar dat wordt hem dit jaar niet met die woekerprijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan