Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind inderdaad de vaders met die kleine kids die met een compound en een tas los spul de winkels uitlopen geweldig om te zien, dat is echt pure sfeer. Kijk nu alweer uit naar het afhalen van komend jaar.

Ik ben dit jaar zelf naar 4 winkels gegaan waar ik mijn eigen bestellingen moest ophalen en daarnaast ook nog 4x meegegaan met vrienden en familie om hun bestellingen op te halen, echt top. Bijgaand nog een sfeerfotootje van het nachtophalen de 28e bij Steenbergen!

Normaal heb ik in januari altijd een vuurwerk dipje, maar heb er nu gewoon echt alweer zin in! :biertje:

IMG_7362.jpg

Alweer bijna 2.5 week geleden dat we mochten afhalen. Wat heb ik er dit jaar weer van genoten, maar wat kijk ik ook alweer uit naar de volgende keer zeg.

Om de enorme chaos te vermijden had ik alles gepland op de 30e in de ochtend. Achteraf gezien niet nodig vanwege het uitblijven van klachten op het forum maar het gaf mij enorm veel rust. 28e en 29e had ik de tijd om lekker op het gemak rond te kijken en ook flexible het dagje Duitsland te plannen.

Vroeger moest en zou ik alles op de eerste dag zo vroeg mogelijk in huis hebben maar dat is op 1 of andere veranderd. Ik moet ook zeggen dat de winkels waar ik bestel alles top in orde hebben dus de angst voor eventuele vervangers omdat je niet de eerste dag erbij bent is niet meer nodig.

Normaal gesproken in Duitsland bij de discounters maakte het echt niet uit welke dag je ging want er werd regelmatig aangevuld. Sinds afgelopen jaar is te zien dat de Hollandse gekte zich ook uitbreidt onder de Duitsers zelf en dat resulteerde in dat zelfs in midden en zuid DuitsLand de schappen vanaf dag 2 al aardig leeg waren.. voor mij maakt dat niet zoveel uit aangezien ik niet specifiek voor artikelen kies zoals in NL. Duitsland is puur sfeer en de artikelen zijn leuk voor het geld maar op een enkel artikel na si het niet erg als je mis grijpt en iets anders pakt.

Wat ik alleen nooit zou doen (en nooit hoeven doen ook) is in die gekte aansluiten met rijen van 3 a 4 uur plus..

De drang om winkels te bezoeken was dit jaar extra groot! Na 2 corona jaren geen enkele winkel bezocht en vorig jaar ziekte, waar ik er 1 keer noodgedwongen op uit moest om een grote bestelling in het oosten af te halen, maar dat was het dan ook! Dit jaar eindelijk in kunnen halen! Voor mij zijn winkels bezoeken echt een beleving en sfeerverhogend de laatste 3-4 dagen! Het kan maar 1 keer per jaar binnen NL, dus probeer ik daar optimaal van te genieten! Voor je het weet zijn ze weer voor een jaar gesloten!

Donderdag om 6:00 stond ik bij Rembrandt Vuurwerk, daarna doorgereden naar Alphen voor Melvins Vuurwerkhal en Vuurwerkshop! Die laatste had veel leuke artikelen in de uitverkoop voor weinig!

's Avonds naar Blitterswijk in Gouderak waar al veel boxen waren uitverkocht! Gelukkig nog wat ander spul gevonden! Helaas was Kaboom vuurwerk, die iets verderop lag, al dicht! Daarna naar Quartel in Pijnacker gereden voor wat doosjes Dum bum triples! De prijs lag hier lager dan gemiddel en de voorraad werd net aangevuld dus dat was mooi meegenomen!

Vrijdag naar het oosten gereden en ff wezen shoppen bij Huisman Vuurwerk in Huissen! Mooie winkel en gezellig druk was het daar! Wat mooie dingen kunnen kopen, alleen jammer dat de fire planes al uitverkocht waren voor de reguliere verkoop! Wat had ik graag een paar doosjes willen hebben, zeg! Daarna naar de volgende plaats gereden naar Pelgrim Vuurwerk in Westvoort! Ff op bezoek bij forumlid Thuur voor een gezellig praatje!

Zaterdag eerst naar Binckhorst in Den Haag en daarna naar Piroshop Katwijk (vuurwerkbunker) geweest om een aantal van die mooie gegraveerde PFK kistjes te halen en wat verscheidene en excentrieke bomb rockets (gooi raketjes) gehaald voor mijn verzameling! 's avonds bij VW outlet Pijnacker geweest waar ze 25% korting op alles hadden! Dat is natuurlijk lekker inkopen doen! Daarna naar Auto Ypenburg gereden, maar helaas vond ik daar niets! Het liep zo tegen 23:00 en de enige winkel in de buurt die nog open is, was good old Vuurwerkhal Rijswijk! Toen ik daar aankwam was het nog lekker druk! Nog wat leuke mines en thunderkings meegenomen! Buiten waren er een aantal wat cakes aan het uitproberen, dus de sfeer zat er goed in!

In Duindorp nog even van de brandstapel wezen genieten en daarna voldaan weer naar huis!

Zondag nog ff langs Blaxx gegaan, maar echt interessante cat1 was er niet! Dan maar wat merchandise meegenomen voor de verzameling!

Ik heb veelal kleinspul en impulsieve aankopen gedaan, maar jongens, wat heb ik er dit jaar ontzettend van genoten van al die mooie winkels in die laatste 4 dagen! Wat een gouden, magische tijd is dat toch!

Mooie verhalen. De afhaaldagen zijn inderdaad een magische tijd. Zonder die dagen geen oud en nieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan