Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de ochtend. Steenbergen, roosendaal, bergen op zoom en dan als beloning gezellig ontbijten/lunchen bij mijn oom en tante in BoZ! Can't wait..

Nacht bredevuurwerk en vuurwerkbunker breda
Vroege ochtend steenbergen en dan heel snel naar intratuin Sliedrecht. En dan 12 uur weer in oisterwijk.

In de nacht met 1 auto langs de eerste winkel. De 29e rond het middag uur de tweede en laatste winkel met 2 auto's.

De 29e vanuit de nachtdienst door naar de Intratuin in Almelo, en dan een paar uur slapen. s'middags denk ik naar Plaggemarsch Hardenberg en de avond naar Kuiper Koekange. Ben ik mooi op tijd klaar ...

Ik zou het het liefst het hele jaar door willen kunnen halen maar dat mag niet. Zo vroeg mogelijk op de 1e verkoopdag is dan hetgeen dat wel mag. Het liefst alles om 12 uur smiddag in huis zodat we daarna tijd hebben om kooien te knippen en nog even rond te rijden naar wat winkels voor wat sfeer. Helaas kan dat niet altijd en zitten de afhaal momenten vaak van smorgens vroeg tot midden op de avond en ligt het niet om de hoek. Desalniettemin hebben we er gewoon enorm veel plezier in, het chaotische hoort er ook een beetje bij.

Dit jaar om 06:00 voor de deur bij Vuurwerk Huizen, heb daar een kleine bestelling lopen met wat artikelen die ik perse wou hebben en er tog in de buurt was. Eerste keer Huizen voor mij, maar kijk er al enorm naar uit.

Een aantal jaren geleden, eenmaal een bestelling om 00:00 uur 's nachts opgehaald bij een winkel hier in de regio. Was leuk om eens meegemaakt te hebben, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de ochtend van de eerste verkoopdag. Vind dat op de één of andere manier net iets sfeervoller en dit is naast de nacht openingen van een aantal winkels ook het blok dat vaak wordt gebruikt om de freakbestellingen de deur uit te laten gaan. Maar ik hoef zeker niet alles per se de eerste dag binnen te hebben. Integendeel zelfs, zo had ik vorig jaar een kleine bestelling geplaatst bij Magnum tijdens de geweldige actieweek en die heb ik op 31 december om 08:00 uur 's ochtends opgehaald bij een lokaal verkooppunt en stond als eerste voor de winkel. De vrachtwagen stond zelfs nog voor de deur en ze waren net klaar met lossen. Moet zeggen dat dit ook wel weer iets had om ook op de dag der dagen nog wat leuks op te halen.

Vorig jaar, toen de F3 single shots nog waren toegestaan, tijdens het afhalen ook nog een paar foto's gemaakt.

screenshot_20201004-191320_gallery.jpg

screenshot_20201004-191324_gallery.jpg

Dit jaar voor de eerste keer ‘s nachts een bestelling ophalen bij Bredavuurwerk.
En dan ‘s ochtends weer verder op pad voor de rest van de bestellingen.

Dit jaar om 06:00 voor de deur bij Vuurwerk Huizen, heb daar een kleine bestelling lopen met wat artikelen die ik perse wou hebben en er tog in de buurt was. Eerste keer Huizen voor mij, maar kijk er al enorm naar uit.

Ik sta ook om 06.00 voor de deur bij Vuurwerk Huizen en daar heb ik me toch een partij zin in. Heerlijk weer zo vroeg bij de winkel :D

Liever niet in de nacht, rijd liever vroeg in de ochtend rond. Heerlijk in de drukke spits met me lontjes rondrijden heb ik een beter gevoel bij.

Paar jaar terug alweer ook eens savonds om 12 uur me vuurwerk opgehaald? Was ik rond 2 uur terug thuis en kon geen slaap meer vatten. Terwijl ik die nacht altijd prima slaap.

Om 07.00 bij Vathorst, dan door naar Intratuin Nijkerk. Spullen wegzetten bij familie, en dan ietsjes terug richting Putten voor de bestelling bij Magnum. Ontbijten bij mn ouders en op naar VWT Hierden. Dan weer lekker naar huis, luchen, avondeten, en op naar Zutphen om daar om 20.00 de boel af te halen. De ochtend zal wel even stressen zijn, heb weinig speling qua uitloop. Dus de auto vol benzine, banken plat, dekens mee, koffie mee, lijsten op volgorde. Moet het helaas alleen ophalen maar kijk al uit naar de leuke gesprekken met wildvreemden en sfeer bij de diverse winkels.

Gisterochtend even een klein rondje gemaakt langs een tweetal winkels om wat cat. 1 te kopen. Er lag al het één en ander klaar en voor de rest nog wat leuke artikelen toe kunnen voegen. Toch wel vreemd, want dit ritje stond eigenlijk pas over iets meer dan 4 weken op de planning om de bestelde artikelen uit de Freakactie op te halen. Gisteren echt toffe artikelen kunnen scoren van Funke en Original Fireworks en toen de artikelen eenmaal in het winkelwagentje lagen kwam er toch weer iets van enthousiasme naar boven, eigenlijk voor het eerst sinds de bekendmaking van het verbod. Alleen al door de schitterende Funke verpakkingen die de doosjes tot ware kunst hebben verheven en een paar toffe cat. 1 fonteinen van Original Fireworks. Dit alles werd ook nog eens geleverd in de bekende Vuurwerkbunker tas. Als ik dan cat. 1 afsteek, dan kies ik toch graag voor de echte toppers. Er waren best wat mensen aanwezig in de showroom, die ruim was opgezet, maar het was mooi om te zien dat er toch nog veel mensen interesse hebben in vuurwerk ook al is het cat. 1. Kortom gemengde gevoelens, maar toch ook weer even een genietmomentje.

Screenshot_20201129-110911_Gallery.jpg

20201128_144224.jpg

Jordi, de pijn wordt toch een beetje verlicht door dit soort stukjes. Als het goed is komende zaterdag voor mij een categorie 1 vuurwerk shoppen tour. Even een dagje er tussen uit.

Heb ook al de nodige tripjes ingepland. Met, dat is dan weer een voordeel iets meer speling in de afhaaltijden. Probeer toch zo veel mogelijk sfeer te proeven. En de wat interessantere Cat1 proberen te scoren. Ondanks het verbod beleef ik hier toch het nodige plezier aan.:D

Ik denk dat ik toch nog even naar Duitsland ga. Ben er al een paar jaar niet meer geweest, maar voor de sfeer ga ik toch maar even bij de Duitse grootgrutters loeren ... :p

Nadat ik een kleine 14 dagen geleden een bestelling had geplaatst bij een Duitse winkel was vandaag de dag om het daadwerkelijk op te halen.

Een klein uurtje sturen bracht me naar mijn bestemming waar een mooie volle doos met Cat 1 van Funke op me stond te wachten. Even een kort praatje, inladen en weer een uurtje terug.
Wat blijft het toch heerlijk om vuurwerk te halen en wat zien de producten van Funke er prachtig uit!

Het was een probleemloos ritje, binnenkort mag ik nog een keer maar deze keer niet voor mijzelf maar voor de voorraad van TP-Vuurwerk.

F74993D3-06AE-4034-857E-BB5D2CCA4C39.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan