Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap het gedeeltelijk Leo. Al heb ik niet het idee dat ik wat mis als we 00:10 naar buiten gaan. De meesten beginnen hier dan pas
Hiero heb je altijd lui die stipt om 00:00 uur vol gas gaan :)
Ik weet niet.. vind het gewoon zonde om rond die tijd binnen te staan en eerst 20 lui de hand te schudden gheheh. Laatste 2 jaar bleef ik dan ook met enkele andere fanatiekelingen gewoon buiten staan ;)
Qua actie wacht ik zelf altijd eerst 15-20 minuten. Eerst lekker rondkijken, als het een tikkie rustiger wordt dan zelf gas erop!

Het ophalen blijft een magisch moment. Ik zou uren in een winkel kunnen blijven hangen en lullen over vuurwerk.

Heb er dit jaar toch moeite mee dat de 30e afvalt ! Echt een gat dat je moet vullen hoor ... normaal is het altijd gewoon 3 dagen vuurwerk halen
( 2 echt afhalen en die laatste alles bezoeken van losse verkoop )

Plus dit jaar ben ik ineens alleen .. net nu ik een grotere auto heb hahaha

Nog maar 9 dagen voordat we het vuurwerk kunnen ophalen. Man, wat gaat het toch snel!

Ik heb alle 5 winkels de 28e, allemaal in dezelfde stad dus mooi dicht bij elkaar.
Ben wel weer blij dat de 31e weer op een maandag is, vorig jaar was een beetje saai op zondag, geen mensen die er langslopen met tassen vuurwerk.

Heb er dit jaar toch moeite mee dat de 30e afvalt ! Echt een gat dat je moet vullen hoor ... normaal is het altijd gewoon 3 dagen vuurwerk halen
( 2 echt afhalen en die laatste alles bezoeken van losse verkoop )

Plus dit jaar ben ik ineens alleen .. net nu ik een grotere auto heb hahaha

Gelukkig krijg je er de 28e bij, mooi een dag meer om naar je vuurwerk te kijken!

Het blijft inderdaad een speciaal moment, dat afhaalmoment! Hier heb je weken naar uit gekeken, en eindelijk is het zover. Je vuurwerk in huis! Altijd leuk om meerdere winkels af te gaan en sfeer te proeven, super. Vind het zelf wel wat hebben die zondag ertussen. 2 dagen voorbereiden, en dan 1 dagje rust voordat het grote spektakel begint waar we maanden naar uit kijken! :)

En inderdaad Leo, heel herkenbaar! Wij stoken bijna heel de avond. Maar als ik dan om 23:00 even binnen zit en 00:00 uur naderd, krijg ik z'n inzinking en kruitstress. Heeft er meer mee te maken denk ik dat het einde dan weeral in zicht is!

het uitzoeken de folders en de online pagina’s vervolgens de showrooms af en dan de lijstjes maken op het forum lezen welke vorig jaar flopte en welke topte
Dat bespreken met andere liefhebbers en dan uiteindelijk de lijstjes uitprinten en je route plannen , vervolgens de 28e om 06:00 in de auto en dan doe ik net als allee andere jaren eerst koffie halen bij de pomp zoals ik dat op werkdagen ook zou doen! En dan uiteindelijk je eerste besteling ophalen en in de auto gooien! Kofferbak dicht en weer door! Af en toe een winkel tegenkomen waar je alleen even gaat kijken

En natuurlijk daarna al de foto’s maken , planning maken , laatste dingetjes erbij halen etc etc

Stel dit alles is er niet bij en alleen het afsteken zou ik een stuk minder bestellen ! En een stuk minder zin hebben in het geheel denk ik

Om nog even in te haken op die 30e discussie. Ik vind het ook wel lekker dat er nog een dagje tussen zit hoor. De pret begint daardoor een dag eerder, er is een dag langer om alles voor te bereiden, nog langer de tijd om echt naar oudejaarsdag en nacht uit te kijken. Bovendien heeft een winkel hier in de buurt een soort 'open dag' opgezet op de 30e. Kijkje in de bunkers, beetje uitleg, gezellig met medeliefhebbers kletsen. Dus dat is wel een mooie activiteit om het gat van de 30e op te vullen.

Mensen vragen me weleens waarom ik zoveel geld uitgeef aan vuurwerk. En dan vertel ik ze altijd dat ik er veel meer plezier aan beleef dan alleen die paar uurtjes op de 31e wanneer die kartonnen dozen de lucht oplichten met de effecten die ik al 20x op film heb bekeken (maar die in het echt toch net dat beetje extra hebben). Het ophalen hoort daar ook zeker bij. Het halve land doorkruisen naar de winkels waar je gedurende het jaar de beste deals hebt gescoord blijft een heerlijk gevoel. Dit jaar heb ik zelf ook nog een aantal mystery cakes waarvan ik de 28e pas ga zien wat het is. En ik merk dat dat toch ook weer een beetje dat nostalgische gevoel geeft wat ik vroeger had bij bestellen uit een foldertje waarin je alleen de prijs en het aantal shots kon vinden.. Nog iets meer dan een weekje voordat de afhaalbonnetjes weer uit de printer rollen :handsup:

Hoe gaat het bij jullie trouwens onderweg naar de winkels? Als je uren in de auto zit, hoe maak je die uren dan vol? Ik heb het idee dat veel mensen samen gaan maar er gaan vast ook mensen alleen. Heb je de top 2000 aan staan, heb je een playlist waar je naar luistert, nog volle bak kerstmuziek of gewoon genieten van het zoeven van de banden over het asfalt?

Ik ga zelf de grootste ronde alleen. Vanuit Noord-Holland naar Leeuwarden, Haulerwijk, en dan via Lemmer weer terug. Van tevoren heb ik een playlist samengesteld met de nummers die ik op dat moment het beste vind. Een mix van vanalles; kerstmuziek, moderne hits, oude klassiekers, alles wat ik geweldig vind en echt energie van krijg. En dan niet met 130 die kant op jakkeren maar rustig op mijn gemakje, het is per slot maar 1 x per jaar en daar wil ik lekker rustig van genieten. Het is wat mij betreft echt de mooiste rit van het jaar.

De tweede ronde, klein rondje in Noord-Holland, gaat mijn vriendin mee en de derde ronde, naar Almere, gaat dit jaar voor het eerst een vriend van me mee met ophalen.

Ik ga ook vaak alleen op pad. Ik kijk altijd WK darten onderweg, telefoon in de standaard, geluid over de speakers in de auto en gaan. Op de terugweg is het natuurlijk vaak al afgelopen en gaat er een leuke liveset via youtube over de speakers. Lekker uptempo rammen haha :handsup:. Zin innnnn!

Ik ga sinds een jaar of 4 met mijn stookmaat op pad. Zeker voor de reis naar Leeuwarden, bijna 2 uur, heb ik wel wat aanspraak nodig, anders is het een lange zit. Vaak slingeren we de telefoon aan op de radio, draaien we van alles en nog wat. Kerstmuziek mag niet ontbreken, maar door de kerstdagen is de schwung daar wel wat uit. We draaien verder wat goude oude muziek, Nederlandstalig en vooral wat nostalgische nummers die voor ons kenmerkend zijn voor oud & nieuw.

Ik ga altijd een dag van te voren naar Leeuwarden, de 27e. Ik verblijf daar in een hotel, zodat we de avond lekker rustig door kunnen komen. Even de stad in wat te drinken halen (:biertje:), op de hotelkamer lekker darten kijken, ouwehoeren, zenuwachtig doen. Heerlijk!

Ik ga juist het liefst alleen op pad. Ik merk dat als ik iemand mee neem die niet echt freak is het tog anders is. Die vinden vaak het in de nacht reiden voor vuurwerk al gek, laat staan dat je een paar honderd kilometer maakt en je alle tijd er voor neemt.

Dus het liefst ga ik lekker alleen, in mijn eigen tempo zodat ik er op mijn manier voor de volle 100% van kan genieten. De tijd is te kort om alles snel te doen. Ik ga dus ook bewust altijd veel te vroeg weg, zodat ik onderweg nog paar keer kan stoppen, heerlijk stil staan bij het geen je aan het doen bent. Broodje en wat te drinken halen, muziekje erop. Wat een geweldige rit is het ieder jaar weer.

Ik ga op stap met mijn vader (tegenwoordig alleen chaffeur, heeft zelf niks met vuurwerk), een neef en mijn broer of zus. Het is niet ver rijden naar de eerste winkel dus dat scheelt wel. In totaal maken we een rondje van ong. 120km. Daarin doen we 5 winkels aan.

Ik heb dit jaar gelukkig een vriend mee maar nog belangrijker een tweede auto om alles wat beter te verdelen. We hoeven echter maar 9km te rijden om 5 winkels te bezoeken en weer thuis te zijn. Wel dus lekker veel tijd over om overal rustig te genieten van al het mooie speelgoed :thumbup:

Ik ga juist het liefst alleen op pad. Ik merk dat als ik iemand mee neem die niet echt freak is het tog anders is. Die vinden vaak het in de nacht reiden voor vuurwerk al gek, laat staan dat je een paar honderd kilometer maakt en je alle tijd er voor neemt.

Dus het liefst ga ik lekker alleen, in mijn eigen tempo zodat ik er op mijn manier voor de volle 100% van kan genieten. De tijd is te kort om alles snel te doen. Ik ga dus ook bewust altijd veel te vroeg weg, zodat ik onderweg nog paar keer kan stoppen, heerlijk stil staan bij het geen je aan het doen bent. Broodje en wat te drinken halen, muziekje erop. Wat een geweldige rit is het ieder jaar weer.

Nodig mij dan ook eens uit om mee te rijden :wink:

Heerlijk topic en heerlijke verhalen/ervaringen en Gewoontes.
Ik herken mezelf in veel dingen die ik lees.

De afgelopen jaren met een mede forum lid de trip vanuit Alkmaar naar Leeuwarden, duitsland en op de terugweg via Middenmeer terug naar Alkmaar gemaakt.
We vertrekken de 28e vroeg in de ochtend en praten over onze bestellingen met op de achtergrond de top2000.
Eenmaal thuis is het de buit uitpakken en bekijken...
kijk er weer naar uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan