Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit jaar 3 winkels de 29e.
Alles in een straal van 500 meter van elkaar.

Gewoon voor het idee dat dan alles wel binnen is.
Vorig jaar veel late leveringen waardoor er toch zorgvuldig uitgezochte spullen niet leverbaar waren.

De 28e lekker naar duitsland en savonds gourmetten en genieten maar van wat lde dag erna gaat brengen.

Zondag lekker chillen bouwen klaarzetten etc. En dan wachten tot de dag der dagen.

Op vrijdagavond 3 winkels en op zaterdag nog 2. Allemaal in de provincie, heb een hekel aan autorijden namelijk. Misschien bij 200+ euro gratis vuurwerk dat ik eens wat verder rijd:p

Donderdag op vrijdag nacht eerste bestelling, vrijdag ochend/middag nog 2 en dan nog ergens ff Duitsland inplannen.

28e helaas een drukke dag, dus we gaan 29e smorgens vroeg halen.
Waar ik afgelopen jaren wel eens tegenaanloop is dat je (met zorg)uitgezochte spul niet beschikbaar is bij het afhalen.
Mede daarom is de bestelling dit jaar ook ergens anders gedaan.

Hoe gaan andere hier mee om, op welke manier beoordeel je snel het aangeboden alternatief?

Maandag de 31ste heb ik 1 winkel, Valk. Om 5 uur 's ochtends even 120 km heen, en dan weer terug. Misschien rij ik nog even langs Zutphen.

Waar ik afgelopen jaren wel eens tegenaanloop is dat je (met zorg)uitgezochte spul niet beschikbaar is bij het afhalen.

Hoe gaan andere hier mee om, op welke manier beoordeel je snel het aangeboden alternatief?

Niet, je kiest dingen uit op basis wat je mooi vindt. Irritant dat ze dus dingen dan niet op voorraad hebben maar het wel voor je bestellen. Als het niet al te veel is dan vraag ik mijn geld terug, en dan zoek ik elders in een winkel nog een mooie cake.

Daar heb ik mijn vriend Jackel voor die is een lopende vuurwerkbiep. :D zelf heb ik er ook wel verstand van maar hij weet echt werkelijk bijna iedere cake uit zijn hoofd wat het is. Afgelopen jaar in 1 winkel problemen mee gehad en daar ga ik nu dus gewoon niet meer naartoe. De andere TP in Kelpen heeft altijd betere alternatieven dan de cake die je besteld hebt en doet alles gewoon zelf regelen met de importeur. Ik hoef dan ook niet ver te rijden, alleen twee keer omdat ik anders iets teveel in de auto heb.

Niet, je kiest dingen uit op basis wat je mooi vindt. Irritant dat ze dus dingen dan niet op voorraad hebben maar het wel voor je bestellen. Als het niet al te veel is dan vraag ik mijn geld terug, en dan zoek ik elders in een winkel nog een mooie cake.

Maar maak je dit dan ook mee bij bestellingen die al in januari tm oktober zijn gedaan? Kan me bijna niet voorstellen dat je dan nog teleurgesteld wordt?

Maar maak je dit dan ook mee bij bestellingen die al in januari tm oktober zijn gedaan? Kan me bijna niet voorstellen dat je dan nog teleurgesteld wordt?

Ik heb dit jaar weinig besteld. Maar voorheen bestelde ik veel bij Niks in Middenmeer. Sinds 2 jaar geleden van afgestapt omdat ze veel weigeraars hadden, veel potten anders waren als dat ze deze aanboden op het internet, en cakeboxen gewoon mixte met elkaar, ik had bijvoorbeeld een cakebox met 6 dezelfde cakes. Terwijl het 6 verschillende effecten moesten zijn. Ook miste ik daar veel potjes. Deze werden dan niet meeberekend, omdat dat volgens mij de enige winkel is waar je achteraf kunt betalen. Het geld wat ik dan "overhield" gaf ik uit aan andere cakes elders.

Ik heb dit jaar weinig besteld. Maar voorheen bestelde ik veel bij Niks in Middenmeer. Sinds 2 jaar geleden van afgestapt omdat ze veel weigeraars hadden, veel potten anders waren als dat ze deze aanboden op het internet, en cakeboxen gewoon mixte met elkaar, ik had bijvoorbeeld een cakebox met 6 dezelfde cakes. Terwijl het 6 verschillende effecten moesten zijn. Ook miste ik daar veel potjes. Deze werden dan niet meeberekend, omdat dat volgens mij de enige winkel is waar je achteraf kunt betalen. Het geld wat ik dan "overhield" gaf ik uit aan andere cakes elders.

Desbetreffende winkel doet zijn naam eer aan dus..:frusty:

Zo vroeg mogelijk altijd! Denk dat het voor veel liefhebbers ook zo is, ernaar kijken, mooi neerzetten etc.

Het ernaar uitkijken en naartoe leven is wellicht nog wel leuker dan het daadwerkelijk afsteken op en of andere manier...

28e / 29e vaste prik afhalen, 4 grote merken in de buurt bij 4 winkels, lekker uitje van maken.
Eenmaal in huis begint het uitpakken, wat al eerder is aangegeven, het uitpakken en projectjes voorbereiden is minstens zo leuk als de dag zelf :)

Ik doe het zef altijd verspreiden over 3 dagen en dan zon 9 winkels meestal
1 de 31e dit jaar en dan de rest 28 en 29 . Laatste dag het meeste en grote vuurwerk de rest van de dagen klein spul en aanbiedingen van cakes en kartonvoordeel enzo. En plan altijd nog 3 shops waar ik niks bested heb maar gewoon een beetje kijken voor wat leuks , ik wil altijd van elke winkel wel en pakje single shots en wat andere euro knallers en dan een losse cake ofzo

Dus ik geniet echt van het 3 keer om 6u sochtends wegrijden zoals met werk ook maar dan lekker in de prive auto , kermuziek aan ! Chocomel erbij en dan lekker op pad ! Dit jaar alleen helaas maar komt wel goed

Ja, ook dan. Verkeerd geteld of dubbel verkocht, staat in het magazijn elders. Dat soort verhalen. Bij een niet nader te noemen winkel heb ik daar ooit een hele hoop stennis over staan maken, maar ik mocht alleen voor het betaalde bedrag een vervanger uitzoeken (tegen de volle adviesprijs!). Geld met veel moeite teruggekregen en nooit meer teruggegaan, ondanks dat ze leuke acties hebben.

Wat eerder in dit topic werd geschreven dat het ophalen misschien wel magischer is dan het afsteken zelf heb ik ook wel. Vooral om 00.00 het gevoel dat het nog maar twee uurtjes kan.
Ja! Dat heb ik ook, wat betreft 00:00 uur :p

Dat moment vind ik eigenlijk ieder jaar minder leuk worden ofzo... eerst dat suffe aftellen, dan handjes schudden.. is het inmiddels al 00:10 uur, van alles gemist op straat.. Kruitstress slaat opnieuw een beetje toe, terwijl de uren daarvoor uitermate relaxt waren.
Gek eigenlijk. En ja, nog maar max 2 uurtjes te gaan dan.. dat idee helpt ook niet mee.

De roadtrip zelf en het ophalen, dat is absoluut 1 van de leukste momenten (dag eigenlijk :)) van de hele jaarwisseling. Slecht slapen, vroeg wakker, 06:00 in de auto, het gaat weer beginnen! Eerste deel v/d reis altijd alleen, rustig beginnen maar elke keer weer een klein feestje gheheh. 07:30 weer thuis van het 1e deel. Eindelijk ontbijtje, meer koffie, en hop naar de 2e - en dat is altijd een flinke rit, maar gezellig met een mede-freak, dus een echte roadtrip. Lekker hoor.

En op 31-12 altijd 2 momenten die ook mooier zijn dan het 12 uur moment.
Eerste moment is eigenlijk de eerste knal v/d dag. 31e 's morgens boeltje bij elkaar zoeken, wat heb ik overdag allemaal nodig en dan op naar het carbid. Met een big smile de wei in, melkbussen staan al te roken, kampvuur is al aan, pils staat koud. Iedereen begroeten, tasje neergooien en dan gauw dat eerste lontje aansteken (fuck 18:00 uur). Echt, topmoment!! DE dag is weer aangebroken. Kan geen 00:00u tegenop :cool:

Tweede super-moment van de dag is 't begin van de avond (na het avondeten, rustmomentje en een bakkie) zodra ik weer naar buiten ga voor de 'avond-sessie'. Siervuurwerk, komt u maar, de avond gaat beginnen :) Je weet dan, ik ga nu (meestal vanaf 20:00 ofzo) non-stop doorstoken tot minimaal 02:00 :cool: De berg cakes lijkt zonder einde, de kameraden gaan er eens goed voor staan, we ploppen een groene rakker open en we gaan beginnen met het sier. Wat-een-moment :)

Ja! Dat heb ik ook, wat betreft 00:00 uur :p

Dat moment vind ik eigenlijk ieder jaar minder leuk worden ofzo... eerst dat suffe aftellen, dan handjes schudden.. is het inmiddels al 00:10 uur, van alles gemist op straat.. Kruitstress slaat opnieuw een beetje toe, terwijl de uren daarvoor uitermate relaxt waren.
Gek eigenlijk. En ja, nog maar max 2 uurtjes te gaan dan.. dat idee helpt ook niet mee.

De roadtrip zelf en het ophalen, dat is absoluut 1 van de leukste momenten (dag eigenlijk :)) van de hele jaarwisseling. Slecht slapen, vroeg wakker, 06:00 in de auto, het gaat weer beginnen! Eerste deel v/d reis altijd alleen, rustig beginnen maar elke keer weer een klein feestje gheheh. 07:30 weer thuis van het 1e deel. Eindelijk ontbijtje, meer koffie, en hop naar de 2e - en dat is altijd een flinke rit, maar gezellig met een mede-freak, dus een echte roadtrip. Lekker hoor.

En op 31-12 altijd 2 momenten die ook mooier zijn dan het 12 uur moment.
Eerste moment is eigenlijk de eerste knal v/d dag. 31e 's morgens boeltje bij elkaar zoeken, wat heb ik overdag allemaal nodig en dan op naar het carbid. Met een big smile de wei in, melkbussen staan al te roken, kampvuur is al aan, pils staat koud. Iedereen begroeten, tasje neergooien en dan gauw dat eerste lontje aansteken (fuck 18:00 uur). Echt, topmoment!! DE dag is weer aangebroken. Kan geen 00:00u tegenop :cool:

Tweede super-moment van de dag is 't begin van de avond (na het avondeten, rustmomentje en een bakkie) zodra ik weer naar buiten ga voor de 'avond-sessie'. Siervuurwerk, komt u maar, de avond gaat beginnen :) Je weet dan, ik ga nu (meestal vanaf 20:00 ofzo) non-stop doorstoken tot minimaal 02:00 :cool: De berg cakes lijkt zonder einde, de kameraden gaan er eens goed voor staan, we ploppen een groene rakker open en we gaan beginnen met het sier. Wat-een-moment :)

Stop aub, ik trek dit niet. Duurt nog een fucking maand!

Ik herken je wel in het eerste stuk Leo, het afhalen is voor mij vaak ook leuker/spannender dan de dag zelf. Dat gevoel dat je ein-de-lijk je producten mag ophalen, waar je een jaar lang voor op VWC zit te zoeken, te discussiëren, af zit te wegen...

Heerlijk en herkenbaar verhaal Leo, top omschreven. Over een maandje hebben we allemaal ons spul binnen, dat voel geweldig :D.

Tijdens het schrijven kreeg ik nog meer zin dan al het geval was :D
En dan ben ik het uitpakken, uitstallen en het betere projectwerk met de Top 2000 erop nog vergeten te noemen ook ;)

Maandje nog!

Snap het gedeeltelijk Leo. Al heb ik niet het idee dat ik wat mis als we 00:10 naar buiten gaan. De meesten beginnen hier dan pas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan