Vuurwerk in huis... en nu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vuurwerk in huis en nu? Verbazing, verwondering, verwarring. Is het nou weer meer geworden dan vorig jaar? Ik dacht dat ik iets minder zou proberen dit jaar :bonk:

Dan een muur bouwen.

En dan, volle bak voorbereiden voor de show. Daarna lontbescherming vast verwijderen van alle cakes en boxen die niet de show in gaan, al het kleine vuurwerk uitpakken, van alle vuurpijlen de beschermers verwijderen (onee, dat kan natuurlijk niet meer :wink:), alles zo neerleggen dat ik op oudjaarsavond makkelijk een doos vol kan laden met wat ik het komende kwartier af wil steken, intussen veel foto's maken, stressen dat het allemaal niet op tijd af gaat zijn, me in de tussentijd nog even bemoeien met de plannen voor de hapjes op oudjaarsdag, vuurwerkbrillen opzoeken, lonten en aanstekers klaarleggen. Eten? Owja, misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen. Voor het raam op zolder kijken wat er al afgestoken wordt tijdens het zelf verder voorbereiden, 4 uurtjes slapen, en dan weer bovenstaande rijtje herhalen :D

Alleen maar genieten en alles zo goed mogelijk voorbereiden. Dus overal de lont bescherming af, flappen van de compounds afhalen enz. Maar bovenal genieten.

vuurwerk in huis halen, daarna 3 dagen tijdelijk christen worden en tot god smeken dat er niet toevallig politie langs komt terwijl ik al mijn projecten aan het maken ben... Ik had dit 2 jaar geleden niet, want toen had ik alles vol trots uitgesteld in een muur die ik elke dag bewonderde zonder enige zorgen dat ik het kwijt zou raken. Dat wil ik nu ook doen, maar als ik dat doe ga ik mij wel 3 dagen lang kapot zweten

vuurwerk in huis halen, daarna 3 dagen tijdelijk christen worden en tot god smeken dat er niet toevallig politie langs komt terwijl ik al mijn projecten aan het maken ben... Ik had dit 2 jaar geleden niet, want toen had ik alles vol trots uitgesteld in een muur die ik elke dag bewonderde zonder enige zorgen dat ik het kwijt zou raken. Dat wil ik nu ook doen, maar als ik dat doe ga ik mij wel 3 dagen lang kapot zweten

Dit dus! Tot een paar jaar terug interesseerde niemand het een hol als je dagen lang met vuurwerk liep te slepen van het schuurtje naar de woonkamer en weer terug. Je kon lekker je gang gaan en 3 dagen volop genieten. In een paar jaar tijd is dit afgezakt naar een niveau van verklikken en verraden, wat volop wordt gestimuleerd door de overheid en linkse honden, die zich jounalisten noemen. Bij iedere vuurwerkvondst wordt vermeld dat het allemaal levensgevaarlijk is, zelfs als op de foto's F2 of zelfs F1 is te zien. Het riekt naar propaganda. Blijkbaar voelt de meute zich pas lekker als we het voor elkaar hebben dat we de DDR in haar "hoogtijdagen" naar de kroon kunnen steken. Godverdomme wat krijg ik een pleurishekel aan dit land. /rantoff

Als ik het vuurwerk in huis heb de 29ste gooi ik het zo snel mogelijk naast me bed. Slaap er letterlijk naast. Aan de andere kant van het bed zit een raam gooi ik open en het kan gebeuren dat ik een grondbloem naar buiten gooi. En dan die mensen ook waar komt dat nou opeens vandaan zie niemand en ik zit verlekkerd naar dat spul te kijken met de overburen die dan weer meekijken uit hun raam :bonk:

Maar eerlijk is eerlijk ben ook blij als het spul weer weg is 1 januari. Na 3 dagen ben ik het spul ook weer zat.

Met name stressen dat de buren niks gezien hebben, ik laad alles ook echt pas de 30ste naar binnen en zoveel mogelijk in van die grote afgedekte xxl tassen of vuilniszakken. Alles wordt thuis ook compleet afgedekt verstopt tot na 15u de 31ste. Dan is de kust wel redelijk veilig

Aan de andere kant van het bed zit een raam gooi ik open en het kan gebeuren dat ik een grondbloem naar buiten gooi. En dan die mensen ook waar komt dat nou opeens vandaan zie niemand en ik zit verlekkerd naar dat spul te kijken met de overburen die dan weer meekijken uit hun raam :bonk:

wtf gast...

Tsja, wat dan... na alles te hebben voorbereid (ontkooien, flappen eraf, lontbeschermers eraf) is de pap vaak wel op de 30e in de avond. Tussendoor wordt alles natuurlijk wel bekeken, geaaid, geknuffeld en bezaaid met liefde. Maar dan komt ook wederom het moment dat alles moet worden ingepakt om naar locatie te gaan. Het is veelal hard werken nadat het in huis is!

Vuurwerk in huis? Direct een muurtje bouwen, continue ernaar kijken en nadenken hoe perfect iets wel niet kan zijn.

Laatst bewerkt:
Natkwijlen.

In soortgroepen verdelen in de droogkamer, doorlonten waar nodig, beetje foto doen, voorraden voor volgend(e) jaar(en) opbergen, rest weer verdelen naar schietvolgorde die ik wel ongeveer in m'n kop heb,

me hopeloos voelen hoeveel te veel klein spul ik weer/nog steeds heb (en dat 01-01 ook nog doen voor het opgeborgen wordt)

en alles natkwijlen

Nu voorspellen dat het gaat regenen is hetzelfde als tijdens de groepfases voorspellen dat nederland het WK wint. Ik ga in ieder geval niet een week van te voren naar het weer kijken

Nu voorspellen dat het gaat regenen is hetzelfde als tijdens de groepfases voorspellen dat nederland het WK wint. Ik ga in ieder geval niet een week van te voren naar het weer kijken

Kijk in dit topic niet na het weer maar wel verliefd kijkend na mijn vuurwerk straks :p

De VWC leden zijn zeer herkenbaar op straat wanneer ze hun collectie in huis hebben En even de spanning van zich af kunnen zetten.

Hier een voorbeeldje van mij:

Probleem is zit met verhuizing dus kan het niet opslaan dan slaap ik er praktisch naast. Buren moeten altijd gluren naar binnen heb ik maling aan. En die grondbloem heb voor de deur een grasveld zo groot daar heeft niemand iets in te zoeken. Wel zonde van me grondbloem die draai dan niet.

Normaal zet het op zolder, daar blijft het tot de 31ste veilig dit jaar niet zodoende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan