Spring_thunder
VWC lid
Vuurwerk in huis,en nu hopen op een mooie avond met goed weer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Gaat het verder wel met je?Vanaf het afhalen op de 29ste eerst ontkooien en dan wordt het volgens planning over 10 adressen verdeeld (met dank aan vrienden en familie).
Op de 31ste om 18 uur het vuurwerk afsteken wat ikzelf in huis heb en dat wat onze gasten (1 van de 10 adressen) meebrengen. Dan eten en daarna het vuurwerk van 6 adressen ophalen voor het afsteken om 12 uur.
Op de laatste 2 adressen ligt het vuurwerk dat ik voor volgend jaar bewaar en dat haal ik na oud & nieuw (deels) op.
Dit is helaas vuurwerk afsteken anno 2022 met de 25kg regeling.
Collectiefoto en alles rustig bekijken ook niet aan de orde.
Het vergt ook behoorlijk wat organisatie zo..
Vanaf het afhalen op de 29ste eerst ontkooien en dan wordt het volgens planning over 10 adressen verdeeld (met dank aan vrienden en familie).
Op de 31ste om 18 uur het vuurwerk afsteken wat ikzelf in huis heb en dat wat onze gasten (1 van de 10 adressen) meebrengen. Dan eten en daarna het vuurwerk van 6 adressen ophalen voor het afsteken om 12 uur.
Op de laatste 2 adressen ligt het vuurwerk dat ik voor volgend jaar bewaar en dat haal ik na oud & nieuw (deels) op.
Vanaf het afhalen op de 29ste eerst ontkooien en dan wordt het volgens planning over 10 adressen verdeeld (met dank aan vrienden en familie).
Met name stressen dat de buren niks gezien hebben, ik laad alles ook echt pas de 30ste naar binnen en zoveel mogelijk in van die grote afgedekte xxl tassen of vuilniszakken. Alles wordt thuis ook compleet afgedekt verstopt tot na 15u de 31ste. Dan is de kust wel redelijk veilig
Dus dan zit je auto vol met vuurwek wat je allemaal weg gaat brengen en weer op gaat halen en dan kan je alsnog de sjaak zijn... haal dan gewoon niet meer dan 25kg...
Maar leuke planningals ik het lees zou ik er al geen zin meer in hebben...
Gelukkig twee buren die nog een stukje schuur hebben voor me. En met mn ouders erbij heb ik ieder geval geen problemen met die 25Kg regeling. Scheelt me een hoop stress. Die taferelen die ik hier van sommigen lees![]()
Ja man als je nagaat dat dit jaar de gemiddelde order een paar honderd euro is . Met 2 of 3 boxjes zit al snel over die 25kg heen. Dat zou betekenen dat de meeste als in overtreding zijn..Hier precies hetzelfde. Ik denk overigens ook dat de politie het al druk genoeg heeft met andere dingen op oud en nieuw.![]()
Ja man als je nagaat dat dit jaar de gemiddelde order een paar honderd euro is . Met 2 of 3 boxjes zit al snel over die 25kg heen. Dat zou betekenen dat de meeste als in overtreding zijn..
Vind het ook frappant dat de meeste zo nonchalant zijn, ook hier in dit topic. Neem het alsjeblieft serieusJa man als je nagaat dat dit jaar de gemiddelde order een paar honderd euro is . Met 2 of 3 boxjes zit al snel over die 25kg heen. Dat zou betekenen dat de meeste als in overtreding zijn..
Geen informatie geven die niet klopt bij 200kg legaal consumenten vuurwerk hoef je niet meeVind het ook frappant dat de meeste zo nonchalant zijn, ook hier in dit topic. Neem het alsjeblieft serieus
200kg of meer en ze houden je zo 30uur vast + boete van bijna 2000,- + al je vuurwerk weg, en dat voor een paar legale compounds
Vanaf minuut 13:00
Vind het ook frappant dat de meeste zo nonchalant zijn, ook hier in dit topic. Neem het alsjeblieft serieus
200kg of meer en ze houden je zo 30uur vast + boete van bijna 2000,- + al je vuurwerk weg, en dat voor een paar legale compounds
Vanaf minuut 13:00
Nee hoor, haal mijn bestellingen op in partjes van 25kg.
Winkels zitten redelijk in de buurt en heb de adressen voor opslag ook min of min in de route ingebouwd. Ontkooien kan ik eventueel ook op die adressen.
Enige moment in overtreding is oudejaarsavond na uur of 21 als ik het vuurwerk van 6 adressen in huis heb. Duimen dat dat goed gaat.
En ik geef toe, ik heb dit jaar meer stress dan voorpret en bezin me dus ook of ik deze hobby zal voortzetten.