Vuurwerk en boetes

Wat ik me dus afvroeg,als je nou alleen voor jezelf en fammilie en vrienden vuurwerk haalt om af te steken op oudjaarsnacht,Bijv: 7 profblokken meeste 1.4 miss 1 a 2 blokken 1.3 en dan 4x 6inch shells en een stuk of 18x kilo potten. Wat als je dan word gesnaait het is duidelijk niet voor handel maar wat word je straf dan? En controleren ze ook je hele woonplaats nog? Aangezien ik bij minute ouders woon en die vinden het niet zo top als de politie het hele huis even overhoopt haalt.

Wat ik me dus afvroeg,als je nou alleen voor jezelf en fammilie en vrienden vuurwerk haalt om af te steken op oudjaarsnacht,Bijv: 7 profblokken meeste 1.4 miss 1 a 2 blokken 1.3 en dan 4x 6inch shells en een stuk of 18x kilo potten. Wat als je dan word gesnaait het is duidelijk niet voor handel maar wat word je straf dan? En controleren ze ook je hele woonplaats nog? Aangezien ik bij minute ouders woon en die vinden het niet zo top als de politie het hele huis even overhoopt haalt.

Gezien de hoeveelheid zou je op de blokken wel eens verdenking tot handel kunnen krijgen. Maar hoe dan ook kom je er niet makkelijk van af.
Maar voor een huiszoekingsbevel hoef je denk ik ook niet bang te zijn.

In de ogen van de politie zal je snel worden gezien als handelaar
& Alleen om die 4x 6'' Shells ga je al een hoop gezeur krijgen.

die vinden het niet zo top als de politie het hele huis even overhoopt haalt.

Denk dat ze weinig te wensen over hebben als de politie aanklopt met een Huiszoekingsbevel

Hey'

Als de politie een huiszoekinsbevel heeft '
Dan wordt je hele woning doorzocht en je kan het zelf opruimen.
Het vuurwerk waar jij het over heb wordt het zwaarst besraft voornamelijk 2 inch blokken en shells.
er wordt je handel te lasten gelecht inverband met de hoeveelheid vuurwerk '
Reken op een boete van 1000+ als het niet meer is

Gr

Dat is dus precies wat ik niet wil , wat zullen mn ouders dan kwaad zijn shitttt. Mn ma gaat dan echt flippen lijkt ut net of we stelletje criminelen darom zal ze dan ook heel boos zijn. Maar krijg je dan echt huiszoekings bevel want als ik het haal zet ik het niet eens thuis neer ALS ik het uberhaupt nog wil halen haha. En die 1000euro boete weet je dat ook heel zeker? Want daar wil ik het risico nog we'll een x voor nemen. Ik hoor ook we'll is van jongens die gaan gewoon met 2 autos heen en laten ze 1 auto 5km voor rijden, als vooruitkijkend oog op controles maar werkt dat in de praktijk we'll of is dat gewoon bullshit. Hoor graag wat jullie allemaal weten van boetes en huiszoekingsbevelen etc, bedankt!

Ik denk dat vooral die 4x6" en de 1.3 profblokken je gaan nekken, mocht je opgepakt worden. Wat mij betreft moet je zulke risico's niet eens nemen. Mocht het echt fout uitpakken, heb je er een groot deel van je leven last van. Zeker als je ergens in een klein dorpje woont, sta je voor een hele poos te boeken als crimineel. Dat komt het wooncomfort voor jou, je familie, de buren en de overige dorpsbewoners denk ik niet ten goede. Veel mensen zullen je dan niet meer vertrouwen.

Er is tegenwoordig genoeg mooi Nederlands vuurwerk te krijgen.

ach stelletje bangmakers hier !

zo lang alle voor je zelf is,is er weinig aan de hand.
weet van vele moderator dat ze ook niet vies zijn van illegaal vuurwerk.

tip van Zwitsal !

je heb bij Zena Be geloof ik 1.4 klasse stickers , mocht je 1.3 klasse blokken bezitten plak 1.4 klasse er over heen.

Mocht je er worden mee gepakt worden,kost het je wat minder qua centjes !

word door veel bedrijven ook gedaan!

jojo

ach stelletje bangmakers hier !

zo lang alle voor je zelf is,is er weinig aan de hand.
weet van vele moderator dat ze ook niet vies zijn van illegaal vuurwerk.

tip van Zwitsal !

je heb bij Zena Be geloof ik 1.4 klasse stickers , mocht je 1.3 klasse blokken bezitten plak 1.4 klasse er over heen.

Mocht je er worden mee gepakt worden,kost het je wat minder qua centjes !

word door veel bedrijven ook gedaan!

jojo

Veel leden ook, doen alsof ze nooit illegaal vuurwerk hebben enzovoorts.

Iemand die het begrijpt....

wil nog 1 ding in deze topic kwijt.
Geld voor iedereen vriend en vijand !

Je ben strafbaar met illegaal vuurwerk zelf uit België !
niemand kan mij wijs maken dat iemand van dit forum geen illegaal vuurwerk ooit heb afgestoken!
mensen maak mekaar gewoon nou eens niet bang ,we zijn volwassen mensen.
Tijd van de kleuterklas hebben we toch achter ons gelaten?

geef liefde en maak geen oorlog is al genoeg in de wereld!

jojo

Zwitsal klinkt iniedegeval als iemand met ervarin wat heel veel mensen gwn verbergen op dit forum heb ik het idee haha.maar ik kan dus bij gepakt worden dus rekenen op 1000E boete en geen huiszoeking?En word er veel naar vuurwerk gecontroleerd in de eerste 4maanden van het nieuwe jaar? Aangezien ik niet weet welke maand ik ga.

Controles zul je altijd hebben. Niet zozeer vuurwerk gericht aangezien die vaak rond (eind) september beginnen, maar bijvoorbeeld verkeerscontroles of controles op alcohol/drugs gebruik in het verkeer.
Wat betreft de vuurwerkcontroles in de eerste 4 maanden van het jaar hoef je niet echt zorgen om te maken.
Mocht je gepakt worden kan dat uitlopen op een boete of taakstraf. De hoogte van de straf is afhankelijk van meerdere factoren, zoals; ben je al eens eerder in aanraking geweest met justitie wegens vuurwerk of een ander delict. Hoe werk je mee in het eventuele onderzoek, enz.
Huiszoeking doen ze vaak als ze een gegronde reden hebben dat jij in dat pand (professioneel) vuurwerk bewaard.
Ik kan je wel vertellen uit eigen ervaring dat de straffen niet mals zullen zijn. Ik zelf ben eens gepakt in 2005 met shells, zink's, los (zwaar) knalvuurwerk. Heb hier een taakstraf van 120 uur en 2 maand voorwaardelijke celstraf met een proeftijd van 2 jaar voor gekregen.
Maar de straffen worden telkens zwaarder omdat ze dit soort vuurwerk het liefst van het toneel zien verdwijnen. Ze straffen steeds zwaarder zodat het niet meer loont voor de rest om dit soort vuurwerk nog aan te gaan schaffen, en de bijbehorende risico's.
Daarnaast krijg je ook een vermelding in het register van justitie, wat wij kennen als een strafblad. Nu moet ik je er wel bij vermelden dat ik niet zeker weet of dit een delict is dat lang in het register blijft staan. Nu is het voor de meeste bedrijven niet zo'n heel probleem als je een strafblad hebt waar alleen de vermelding van eventueel professioneel vuurwerk op staat. Maar het kan wel nadelig worden als je later wilt gaan voor een certificaat grootvuurwerk of iets met explosieve of gevaarlijke stoffen.

De keus is aan jou.

maar ik kan dus bij gepakt worden dus rekenen op 1000E boete en geen huiszoeking?

De straf zal worden bepaald door een officier van justitie, als je geluk hebt. Met dergelijke hoeveelheden 1.3G is het echter niet ondenkbaar dat de rechter je straf gaat bepalen! Wij liefhebbers achter ons computertje, kunnen je dus niet vertellen wat de boete écht gaat worden. Je moet dus NERGENS OP REKENEN!
Als je nu al bang bent dat je ouders pissig gaan zijn, moet je absoluut lekker thuisblijven. Je denkt toch niet serieus dat je er vanaf komt met een vingerwijzende 'foei!' als je gesnapt wordt?! :shocked: Ga dan gewoon niet! Je hele bestelbus ligt vol met 1.3 en mogelijk zelfs 1.1G spul! De kans dat je dan intentie tot handel ten laste wordt gelegd (met mogelijke celstraf) is gewoon reëel, ook al zeg jij dat alles voor jezelf is. ALS de politie je aanhoudt met je bus vol professioneel spul, gaat er écht wel een bezoekje aan je huis komen. Mogelijk eind december nog een keer, om recidive te voorkomen. Of het bij een machtiging tot binnentreden blijft of een huiszoeking wordt, moet wederom de (hulp)officier van justitie weer bepalen. Dat bedenken wij niet - beide is mogelijk.
Tuurlijk. De kans dat je niet gesnapt wordt is groter dan de kans dat je wel de luI bent. Maar wil je het risico lopen?

Matthijs113'

Je kan een boete van 1000+'verwachten ik weet het uit eigen ervaring.
Ik probeer je niet bang te maken maar ik maak je wel de risico's duidelijk.
Ik ben zelf ook gek op shells etc ' maar er zitten risico's aan
Wil je dat risico nemen ?
Waarom ben je eigenlijk zo bang om gepakt te worden ?
Ik heb een paar tips voor je om het zo safe mogelijk te doen

1 bewaar het nooit thuis en al hellemaal niet als je actief bent op vuurwerk forums youtube etc
2 bespreek het met je ouders en wees eerlijk' het is hun huis!
3 maak je niet te druk erom.
4 trek geen aandacht van onze blauwe vrienden steek geen illgaal knalvuurwerk af
Vooral het illegale knalvuurwerk zijn ze gek op met name cobra6 etc.

Gr'

Hele simpele tip als je bang bent om gepakt te worden + de gevolgen! GEWOON NIET KOPEN! Koop dan gewoon legaal vuurwerk en met de nieuwe bakken die op de markt zijn verschenen afgelopen jaar heb je ook heel mooi spul :).

Ja ik weet het is legaal dus minder als illegaal en ja het is duurder dan illegaal mits je geen leuke kortingen kunt krijgen. Maar je loopt geen / zo goed als geen risico en wordt je wel gepakt ivm teveel kilos dan is het minder dan dat je met 1.3 wordt gepakt.

iig ik ken nog niemand die opgepakt is omdat hij of zij meer dan 25KG in huis heeft/had.

Dit zijn overigens de boetes voor meer dan 25KG

*Bij voorhanden hebben t/m 25 kg geldt dat het moet zijn op een voor niet publiek toegankelijke plaats.

t/m 25 kg (buiten toegestane tijd)*
€ 100,-

26 tot 50 kg
€ 250,-

50 tot 100 kg
€ 500,-

100 kg of meer
€ 750,- of meer

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan