Vuurwerk bestellen of ...... ?

Ik zal voor aankomend jaar in ieder geval niet meer bestellen bij shops die geen garantie op geld terug kunnen geven als er om wat voor reden dan ook niet geannuleerd kan worden bij geen levering mogelijk (bv verbod)

Gister van het vrijgekomen budget voor de geannuleerde #400 toch maar weer iets aangeschaft. De Sodom and gommorah staat hier gewoon de 31e.

Positief blijven jongens.

Laatst bewerkt:
Ook ik wacht nog even af. Als het feest gewoon doorgaat dan ga ik zeker nog een paar boxen halen. Vandaag nog wel wat cat1 gehaald... maar van die prijzen wordt je ook niet heel vrolijk...

Geen idee of dit on topic is, maar mag ik zeggen dat ik het onverstandig vindt van sommige dealers om hun site offline te halen? Op deze manier geef je alleen maar meer toe aan een verbod...

Geen idee of dit on topic is, maar mag ik zeggen dat ik het onverstandig vindt van sommige dealers om hun site offline te halen? Op deze manier geef je alleen maar meer toe aan een verbod...

Maar het scheelt enorm veel werk om de sneller oplopende bestellingen terug te betalen.

Je eerste verhaal, waar ik op reageer, en je tweede zijn wel compleet anders. Ik vind het vrij respectloos naar de winkeliers toe die zich inzetten voor zowel de freaks als het behoud van de traditie. Dat zijn namelijk de winkeliers die hier wél rondhangen.

Het zijn niet allemaal Weco-dealers (niets tegen weco) die in november eens de catalogus openslaan en tegen hun importeur zeggen; "doe maar foldertje twee, en dit jaar wil ik graag 20% korting op de prijslijst, anders ga ik naar de buren".

We hebben het in dit geval over liefhebbers die de strijd elk jaar weer aan gaan om het verschil te maken, en uiteraard tijdens de verkoopdagen proberen om zoveel mogelijk over te houden aan het einde van de rit.

Ik heb mijn verhaal gewoon genuanceerd. Dat jij het nu een ander verhaal vindt, kan ik ook niets aan doen.

Het is in ieder geval wel een gevoelig onderwerp. Je mag bijna geen kritiek uiten op winkeliers. Of het nu grote of kleine zijn, met of zonder freakacties. Teveel mensen gaan ervan uit dat ondergetekende tegen freakprijzen bij freakwinkels aanschaft en daarmee al zijn kritiek op freakwinkeliers uit. Achter zo'n aanname en bijbehorend toontje zit vast eigen belang.

Maar goed, ik wil geen ruzie, daar hebben we allebei niets aan.

Het laatste nieuws volgens de NOS is het volgende:

Klein vuurwerk dat het hele jaar mag worden verkocht, valt niet onder het tijdelijke verbod waar het kabinet waarschijnlijk mee komt.
Volgens Haagse bronnen mogen bijvoorbeeld sterretjes, knaltouwtjes en knalerwtjes komende Oud en Nieuw nog gewoon worden afgestoken.

Ook carbidschieten, een traditie die vooral populair is in de noordelijke en oostelijke provincies, mag
doorgaan.

Dus CAT. 1 vuurwerk zou wel mogen, er is de afgelopen dagen een run geweest op CAT 1 vuurwerk in de supermarkten.
De knetterlinten, knetterballen, wondertollen, kleine fonteinen zijn overal al bijna uitverkocht en dit gaat dus alleen nog maar meer worden als dit met oud&nieuw wel mag.

Die Haagse bronnen hadden ze maandag ook, roepen ze al een week lang. Maar andere Haagse bronnen (lees o.a. Rutte) zegt dat er nog geen besluit genomen is. En Rutte neem ik toch wel heel iets meer serieus dan een nos...

Elke webshop waar ik besteld heb heb ik aangeraden funke cat 1 in te slaan omdat het het mooiste spul is qua cat1!

Dit jaar 2020 geen demo's, geen vuurwerkfolders, geen winkels en showrooms bezoeken! Ik zie het echt als een gat in de maand december!

Dit jaar 2020 geen demo's, geen vuurwerkfolders, geen winkels en showrooms bezoeken! Ik zie het echt als een gat in de maand december!

Het is verschrikkelijk, had het er gisteravond met mijn vrouw over. Totale leegte, voor veel mensen is het maar het afsteken van vuurwerk, voor ons is het zoveel meer.

Back
Bovenaan