Vuurwerk bestellen of ...... ?

Momenteel staat bij mij de rem op bestellingen in NL. Heb geen zin in vouchers en discussies over geld.

Het merendeel is allang besteld in het begin van het jaar. Met de nieuwe producten en de extraatjes wacht ik tot er duidelijkheid is.

Net toch nog maar even een bod uitgebracht in een vuurwerkveiling. In a complete state of denial...

Ik heb dit jaar bewust nog niets gekocht. Sowieso doe ik niet meer aan januari aankopen, vaak maakt dat qua prijs weinig uit en batches worden tegenwoordig ook zelden gegarandeerd.

Niet dat ik het idee had dat ze een eenmalig algeheel verbod gingen invoeren, maar dit jaar ben ik wat voorzichtiger met uitgaven, met alles. Het initiële plan was om eind november, nog net in de freak acties, en bestelling te plaatsen van zo’n €200-250, maar met het nieuws van vandaag gaat dat vast ook niet door.

Ik hoop in ieder geval dat bij een verbod, iedereen zijn geld terug gaat krijgen (en geen vouchers). We moeten nog maar zien hoe het volgend jaar gaat verlopen, zowel persoonlijk als landelijk.

Over en uit mannen, dat word dit jaar met knetterlinten, crackling balls, en wondertollen oud & nieuw vieren als dit tenminste nog wel mag ???

Echt he. In deze situatie zitten we nog anderhalve week. Al besteld 3 dozen en 6 losse cakes. Wil wel meer maar wacht toch even af.

We hebben niet zo lang hoeven wachten. We weten het nu al. Er komt een tijdelijk verbod en volgend jaar een totaalverbod vrees ik. Te gek voor woorden.

Over en uit mannen, dat word dit jaar met knetterlinten, crackling balls, en wondertollen oud & nieuw vieren als dit tenminste nog wel mag ???

Volgens het bericht een totaal verbod. Achja vrijdag weten we het. Mischien morgen al wel.

Men kan cat1 helemaal niet verbieden.

Er wordt momenteel nog gepraat over wat er exact onder het verbod valt.

Zo is nog niet duidelijk of ook het lichtste vuurwerk in de ban gaat.
Dit wordt ook wel kindervuurwerk of fop-en-schertsvuurwerk genoemd. Hieronder vallen sterretjes, knalerwten en Bengaalse lucifers. (Bron: Tubantia.nl)

Mocht er een verbod komen, waar ik nog steeds van denk dat deze er niet komt omdat er voldoende vragen onbeantwoord blijven...

Wat kan er wel? F1 is een feit... Buurlanden? Genoeg opties... Alleen wordt het een kat en muis spel!

Na herhaaldelijk de vraag gesteld of Groenlinks ook verantwoordelijkheid durft te nemen bij een complete chaos is er nog steeds geen reactie helaas.

Back
Bovenaan