Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
In het verlengde van bovenstaande post... Hoe zit dat eigenlijk met DE? Regeert de linkse leugen ook daar of staan zij nog wel met twee benen op de grond? Staat een vuurwerkverbod ook daar ter discussie of is een realistisch alternatief?
Ik wacht vrijdag af, dan ga ik alles annuleren mocht er niks doorgaan.
Kan dat zomaar?
Jazeker, je hebt wettelijk gezien het recht om tot 2 weken na levering van je online bestelling het geld terug te vragen zonder opgaaf van redenen.Kan dat zomaar?
Jazeker, je hebt wettelijk gezien het recht om tot 2 weken na levering van je online bestelling het geld terug te vragen zonder opgaaf van redenen.
En de Duitse winkels dan? Als er hier een verbod is maar in Duitsland niet dan heb je het maar op te halen denk ik?
En denk jij dat je dan op je gemak staat te stoken en genieten van je vuurwerk wat je afsteekt... ?
Dit is ook de eerste keer dat ik in dit tpoic reageer, maar je zal het spelletje slim moeten spelen of je nou "25kg" legaal over hebt van vorig jaar of dat je je vuurwerk in BE/DE hebt gehaald of wellicht ander illegaal spul hebt.
Ik denk zolang je je vuurwerk na 00:00 afsteekt je goed veilig bent, zeker met boxen/blokken waar je 1 lontje aansteekt en je minuten lang plezier hebt. Dat zou ik doen![]()
Ik voorzie dan ook als er een totaalverbod komt dat het bovenstaande de toekomst voor ons liefhebbers zal zijn
Gevaarlijk om dit soort beweringen zomaar te doen. Zijn voldoende zaken die hier buiten vallen, weet niet zeker of dit voor vuurwerk ook geldt. Denk dat het niet verstandig is om dit soort zaken in ieder geval zo stellig te brengen.Jazeker, je hebt wettelijk gezien het recht om tot 2 weken na levering van je online bestelling het geld terug te vragen zonder opgaaf van redenen.
Zeker zal je het slim moeten spelen, maar als ik een lontje aan ga steken en ik voel gevoelsmatig onze mede moraal brave burgerridder met argusogen meekijken wat ik aan het doen ben, dan is de lol er wat mij betreft af![]()
Ik las een anekdote over Napoleon, die had iemand vooruit gestuurd naar Nederland en vroeg wat voor volkje het was. "Grote mond, één keer in de lucht schieten en het zijn makke schapen"Precies dit gevoel heb ik ook. Ik had dit in mijn oude buurt al vaak terwijl het toen nog gewoon mocht. In mijn oude buurt woonde paar mensen die ieder jaar bij mij kwamen klagen. Het voelt dan toch minder prettig allemaal, moet je bedenken als deze mensen eigenlijk in hun recht staan. Ik zou mij daar dan ook totaal niet prettig bij voelen.
Gevaarlijk om dit soort beweringen zomaar te doen. Zijn voldoende zaken die hier buiten vallen, weet niet zeker of dit voor vuurwerk ook geldt. Denk dat het niet verstandig is om dit soort zaken in ieder geval zo stellig te brengen.
Consumentenrecht is niet zo eenvoudig als het lijkt.
Bij het niet kunnen leveren zijn er voldoende gronden om de overeenkomst te kunnen ontbinden waarschijnlijk, maar dat is wat anders dan wat jij nu beweert.
https://www.ictrecht.nl/blog/het-recht-van-annuleren-voor-leveringGevaarlijk om dit soort beweringen zomaar te doen. Zijn voldoende zaken die hier buiten vallen, weet niet zeker of dit voor vuurwerk ook geldt. Denk dat het niet verstandig is om dit soort zaken in ieder geval zo stellig te brengen.
Consumentenrecht is niet zo eenvoudig als het lijkt.
Bij het niet kunnen leveren zijn er voldoende gronden om de overeenkomst te kunnen ontbinden waarschijnlijk, maar dat is wat anders dan wat jij nu beweert.
Ja heb ik ook hoor, de boel is hier in de straat/wijk ook veel verdeelder dan vroeger (net als met alles op de hele planeet); er zijn wat suffe mutsen die dan boos worden, en er zijn complete outlaws die helemaal hun eigen gang gaan en het helemaal ok vinden als je stookt. Moeilijk. Ik zelf hoor trouwens eerder bij de saaie groep die zich liefst aan de wet houdt, best irritant. Maar ik mag de regels wel graag oprekkenPrecies dit gevoel heb ik ook. Ik had dit in mijn oude buurt al vaak terwijl het toen nog gewoon mocht. In mijn oude buurt woonde paar mensen die ieder jaar bij mij kwamen klagen. Het voelt dan toch minder prettig allemaal, moet je bedenken als deze mensen eigenlijk in hun recht staan. Ik zou mij daar dan ook totaal niet prettig bij voelen.