Vroegâh, toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toen ik dacht dat onder andere de Pekitraat van Wolff daadwerkelijk een nitraat was en ik tegen mensen op school zei dat ik nitraten had :frusty:

Vroegâh, toen je elke dag tot aan de afhaaldagen alle vuurwerkfolders van begin tot eind weer bekeek.

Tegenwoordig is het op de website.

Toen je hoorde over strijkers en betonstrijkers, en geen idee had wat het was. Je wel zelf heel blij was dat je maar liefst 2 sloffen astronauten had en een berg babypijltjes. En dat je pa je 20 gulden verdubbelde omdat hij het je gunde haha.

Urenlang staan kijken bij foto Aman in de kelder, naar alle mooie producten en tig keer je lijstje aanpassen om toch echt het mooiste en meeste te hebben. Siervuurwerk was toen echt zo duur, ik weet nog dat de knetterballen per 6 gingen en duurder waren dat een slof astronauten (in mijn herinnering). Ons pap die dingen opvoeren haha!

En mijn eerste sierpakketje, volgens mij een Egypte 3, met een paar echte cakes in plaats van fonteinen! Wat een genot joh.

Toen de Power Palm van Lidu volgens de leden op AVP echt een topcake was, en een kwart van m'n budget daar aan op ging. Super trouwens voor die tijd!

Vroegah, toen je voor het internet tijdperk vanaf half november bij de zaken die vuurwerk verkochten ging buurten of de folders er al waren.

Vroegâh... toen je de hele kerstvakantie met je maten buiten aan het schooieren was, fik stoken, ijsbanen maken in de goede winters en natuurlijk de hele dag door vuurwerk afsteken wat je had gehaald in de Rembrandt- of Paulus Potterstraat.

Vroegah, toen mercurius nog bestond en ik voor het eerst lord of thuders kocht. Wat een topspul was dat zeg. Toen ik met 6 thunderkings op een dag tevreden was.

Vroegâh, toen... je nog veel folders in de bus kreeg. Begrijpelijk dat het minder wordt, maar wel erg jammer.

Vroegâh, toen ik vaak de jaarwisseling bij mijn opa en oma vierde. Overdag zelf oliebollen maken met opa, de stapels vuurwerkfolders doornemen, en dan tijdens de losse verkoop proberen het mooiste te scoren wat enigszins betaalbaar was. Toen ik nog niet eens wist dat freakacties bestonden! En hoe we ons konden vermaken met fonteinen en vuurpijlen, terwijl de rest van de buurt voor het zware geschut zorgde waar wij van konden meegenieten! Mooie herinneringen.

Vroegâh, toen... de chinese rollen zo angstaanjagend hard gingen dat je zelf 2 straten verder nog je handen over je oren moest houden.(jaren 90)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan