Vroegâh, toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroegah, toen... je enkel nog klein spul had en alles per soort verdeelde in plastic zakken. Kon ik uren mee bezig zijn.

Vroegah, toen... de hele straat vol bewondering keek naar de normaliter bescheiden Vietnamezen verderop die een oneindige hoeveelheid 100.000 klappers leken te hebben.

Vroeger toen iedereen een spaarpot had maar ik een 'vuurwerk spaarpot'. Het hele jaar door ging daar geld in en had ik aan t eind van t jaar toch zo'n 90 gulden. Kon je veel vuurwerk van halen eind jaren 90.

Vroegâh toen je op Nieuwjaarsochtend op zoek ging naar niet afgegaan vuurwerk. Met zakken vol kwam ik thuis.

Vroegah, toen... ik op pad ging op 1 januari voor de labels, zo halverwege de jaren 90. Had ik die maar bewaard :bonk:

Vroeguh, toen ik op 1 januari vroeg opstond en op zoek ging naar knalvuurwerk wat niet was afgegaan. En dat loonde toen best, zeker als je weet dat de astronouten destijds knetterhard knalden.
Yeah, the good old days :D

Vroegah toen je aansteeklonten maakte van keukenrol, om geld te besparen, zodat je voor 1 gulden extra vuurwerk kon kopen. :p

Vroeger toen je gewoon professioneel spul kon kopen in een Belgische winkel, waar je de grootste bakken kon kopen en je je verlekkert kon kijken naar de 4" bolpijlen of de colaflessen van Weco. Man man man.. wat een tijd was dat.

Vroegâh toen ik als klein jochie dacht dat een vlinder een stukje vuurwerk was dat de lucht in zou vliegen. Ik schrok me de pl**ris van de knal de eerste keer dat iemand er eentje in mijn bijzijn afstak :bonk:

Vroegah, toen... toen er nog geen 500grams cakes en compounds hadden en je het met veel mindere producten moest doen.

Vroegah, toen je te klein was voor rotjes...
Toen werd er een matje voor je uit elkaar gehaald en deed je de losse knallers in een ijzeren bakje.
Vroeger, waren dat je rotjes.

Gelukkig vond ik ongeveer een jaar geleden dit bakje terug in het ouderlijk huis:cool:
IMG_20210430_193906741.jpg

Vroegah, toen je rond deze tijd de kriebels kreeg en oude bewaarde folders van bekende vuurwerkwinkels zo goed als uit je hoofd kende. Telkens weer je bestelkladblaadje aan het veranderen was en overal kleingeld van maakte...:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan