Vroegâh, toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ze gingen hard, harder als de doodskop maar minder hard als een c6, maar de laatste keer dat ik er een heb gehoord was in 1996 ofzo. Maargoed voor toen was dat wel het summum van knalvuurwerk naast de giga vlinders

Ja die speelgoedwinkel inderdaad, daar lagen dus rustig in de vitrine de welbekende “bestonstrijkers”.

Deze, ik geloof 5 gulden per stuk. Anno 2024 niet bijzonder meer maar dit was toen zeer indrukwekkend. Een flinke hap uit het budget hahaha

Bekijk bijlage 1804352
Ja mooi, dat stukje lont met een strijkkop erop.
Wat dacht je van de Weco Blitzz rocket, en natuurlijk de "flessen kop" strijkers, dat geluid als je een handje uit het doosje graaiden klonk het zelfde alsof je een handje potloden pakten.
Tijden zijn veranderd, maar wat ben ik blij dat mijn jeugd in de jaren 80/90 waren zonder internet, zonder telefoons, zonder verraders, zonder gezeur maar vooral een hoop plezier.

Die hadden toen al de kracht van een handgranaat.
Doodskop strijkers, betonstrijkers.
Nee een cobra is veel zwaarder spul, dat wel
Volgens de media wel,dat klopt.
Heb er zelf ook een paar keer wat van gehad,man man wat een knallen,maar zelfs in mn herinneringen (die altijd opgeblazen zijn door jezelf) was t geen bom.
Wel iets waar je "de baas" mee was als je die had.

Moet je nu kijken waar soms mee gesmeten word :bonk:

O.T.

Vroeger toen je allerlei manieren uitprobeerde om een slof astronauten net zo hard en snel te laten gaan als een chinese rol 😂

Vroegah toen lawinepijlen de babypijltjes waren onder de pijlen 🤣.

Vanaf 10 uur de straat op met oude kloffie aan en rugtas vol! Oorlogje met vrienden uit de wijk tegen gasten uit een andere wijk.

Babypijlen op elkaar schieten van afstand, romeinse kaaarsen , vliegende wondertollen en jumping jacks. Gekkenhuis was het maar ooh zo gaaf.

pleintje blauw van de rook en geen hond die er naar kraaide. Alles kon en mocht… betonstrijkers, lawinepijlen , weco strijkers en widowmakers 😭

Vroegah, toen ik mijn verjaardgsgeld uit april bewaarde om in december vuurwerk te kopen.

Vroegah toen je nog kranten liep, en uitkeek naar het nieuwjaars fooitje

Jullie weten wel waar dat heen ging🥳

Vroegah toen je nog gewoon die grote Duitse Böllers af mocht steken waar meer 'stopkruit' uit kwam dan een knal en de hele straat lekker rood werd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan